  • 11. Data: 2012-11-13 20:33:30
    Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:50a29dd1$0$26708$6...@n...neostrad
    a.pl...

    owe___budowa_i_parametry_montazowe_,1,121,40.html

    > zapomnailem jeszcze dodac: sruby do felgi alu sa inne niz do stalowki
    > (glowka i dlugosc).

    Nie zawsze.

  • 12. Data: 2012-11-13 20:38:19
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-11-13 20:20, kamil/Endurorider.pl pisze:
    > Użytkownik "Roman Zaremba" <n...@a...mailowego.com> napisał w
    > wiadomości news:k7u1bc$2q2$1@news.task.gda.pl...
    >
    > Smar miedziowy i ew problem zapiekania nie istnieje. Ponadto piastę
    > dobrze jest oczyścić z rdzy/brudu przed montażem. Poza tym różnic nie ma.
    >
    > Problem zaczyna się przy prostowaniu alusów bo nagle okazuje się, że to
    > wcale nie jest takie tanie.

    w DC, stówka od felgi, z późniejszym wyważeniem.

    Pozdro !

  • 13. Data: 2012-11-13 20:50:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:k7u7j6$pvd$...@n...task.gda.pl...

    > w DC, stówka od felgi, z późniejszym wyważeniem.

    50 km od Poznania za bodajże 450 zł dałem radę zregenerować 4 kompletnie
    zniszczone felgi do youngtimera.
    Prostowanie, wyważanie, malowanie w dwóch kolorach.

  • 14. Data: 2012-11-13 20:51:59
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    > w DC, stówka od felgi, z późniejszym wyważeniem.

    U kogo robiłes?

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 15. Data: 2012-11-13 21:41:51
    Od: Roman Zaremba <n...@a...mailowego.com>

    W dniu 13.11.2012 20:32, AL pisze:

> [...]
    > sprayu. Przed zalozeniem samej felgi, czyszcze rowniez piaste szczotka
    > druciana (ale niczym nie spryskuje). Zadnych problemow.

    A jak się ma sprawa z pierścieniami centrującymi - masz je z tworzywa
    czy są metalowe? Zużywają się? Wymieniałeś je?

    Pozdrawiam,
    Roman

  • 16. Data: 2012-11-13 22:07:41
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-11-13 21:41, Roman Zaremba pisze:

    > A jak się ma sprawa z pierścieniami centrującymi - masz je z tworzywa
    > czy są metalowe? Zużywają się? Wymieniałeś je?

    mam felge wlasciwa do wlasciwego auta (dotyczy to wymiarow, odsadzenia,
    rozstawu srub, srednicy otworu centrujacego.
    Tak, ze nie potrzebuje zadnych dod. pierscieni centrujacych czy
    dystansow, etc :)

    A jesli masz wkladke centrujaca - to chyba jest ona z tworzywa.
    Na wkladce centrujacej kolo sie nie trzyma, tylko na srubach - wiec
    dlaczego ta wkladka mialaby sie zuzywac?

  • 17. Data: 2012-11-13 22:54:02
    Od: Adam Wołk-Jankowski <j...@b...tego.1000lecie.pl>

    Weź pod uwagę, że prawdopodobnie oprócz felg będziesz musiał kupić nakrętki.
    Większość felg aluminiowych potrzebuje płaskich nakrętek a stalówki maja
    stożkowe.

    Pierścienie centrujące nie będą potrzebne jeżeli kupisz felgi przeznaczone
    do swojego samochodu.
    Felgi muszą mieć tę samą ilości oraz ten sam układ śrub, tę samą średnicę
    otworu centrującego oraz, co nie mniej ważne, to samo odstawienie (ET).
    --
    Z poważaniem:
    Adam Wołk-Jankowski

  • 18. Data: 2012-11-13 22:58:20
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-11-13 19:47, t? pisze:
    > Nie ma, chyba, że lubisz się namęczyć i nabrudzić dla zaoszczędzenia 50
    > zł, a potem być może i tak jechać do gumiarza, bo koła okażą się jednak
    > źle wyważone.
    A gdzie w większych miastach, gumiarze biorą 5 dych za przerzucenie
    kół??? Jeszcze można ładny czas w kolejce stracić.

    Maciek

  • 19. Data: 2012-11-13 23:11:08
    Od: tÎż

    Maciek wrote:

    > A gdzie w większych miastach, gumiarze biorą 5 dych za przerzucenie
    > kół???

    Tam gdzie Ty nie jeździsz. :>

    > Jeszcze można ładny czas w kolejce stracić.

    Jak się nie potrafi umówić na konkretną godzinę, to być może.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 20. Data: 2012-11-13 23:29:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Tue, 13 Nov 2012 20:20:52 +0100, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

    > Użytkownik "Roman Zaremba" <n...@a...mailowego.com> napisał w wiadomości
    >
    > Smar miedziowy i ew problem zapiekania nie istnieje.

    Akurat smar miedziowy w połączeniu z aluminium to niezbyt dobry pomysł, bo
    tworzą się doskonałe warunki korozji elektrochemicznej.
    Smar miedziowy służy do smarowania elementów stalowych.

    Jak już ktoś chce smarować otwór centrujący, to smarem grafitowym który już
    reagował z aluminium nie będzie, lub smarem na bazie alumuinum.
    No i oczywiście bardzo niewielka ilość smaru tylko na samą tuleję
    centrującą - bo widziałem już "szpeców" co potrafili całą piastę
    zasmarować.