  • 11. Data: 2017-03-08 23:13:58
    Temat: Re: [Felgi] Renowacja... tanie malowanie.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 6 Mar 2017 21:03:33 +0100, LinFanQri napisał(a):

    > Witam.
    >
    > W cenie złomu udało mi się kupić ładne, stalowe felgi gdzie rdza
    > "dopiero" wychodzi :) Na próbę 1/4 koła potraktowałem papierem ściernym
    > o ziarnistości 220, machnąłem czarnym sprayem... i zrobiłem "łał" o_0
    > Efekt jak na takie metody chałupnicze jest dla mnie zadowalający. Co
    > jeszcze mogę zrobić aby _zahamować_ działanie rdzy?
    >
    > a) 2,3,4 razy pomalować felgi sprayem aby na dłużej to wytrzymało?
    > b) Na sam koniec jakimś lakierem bezbarwnym je potraktować?
    > c) Jakiś "podkład" + spray?
    > d) Jeszcze coś innego?

    Spraye są za słabe dla felg.
    Jeśli chodzi o ochronę antykorozyjną, to koniecznie dokładnie oczyszczenie
    (a papierem w załomy nie wjedziesz), a potem podkład.
    Bez tego to Ci zardzewieje bardzo szybko, ile być tych warstw nie położył.

    Sam lakier z puszki ile byś warstw nie położył jest słaby - najmniejsze
    dotknięcie czegokolwiek i masz odpryski, zwłaszcza z tanich puszek.

    Do tego lakiery w sprayu są bardzo drogie, mając na uwadzę ich faktyczną
    wydajność - krycie i powierzchnie.

    > Mam trochę wolnego czasu oraz dużo chęci. Piaskowanie + malowanie w
    > lakierni nie wchodzi w grę... za duże koszty, nie opłaca się. Domyślam
    > się, że spray jest rzadki ale nie mam dostępu do aerografu niestety :/

    Tak prawdę mówiąc to nie ma alternatywy dla piaskowania i malowania
    proszkowego.
    Zwłaszcza jak masz czas i chęci (i sprężone powietrze) to za 30zł kupisz
    pistolet do piaskowania i sobie zmontuj komorę do piaskowania czegoś
    wielkości felgi :)

    Jeśli chodzi o malowanie proszkowe, to też daje się to zrobić taniej, jeśli
    pomalujesz kolorem którym akurat ktoś inny maluje.
    Z tego co wiem to zazwyczaj mają tak że jednego dnia malują na jeden kolor
    - jeśli nie zależy Ci na czasie (albo kolorze), to po prostu warto
    zaczekać.

  • 12. Data: 2017-03-09 11:07:57
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 08.03.2017 o 18:06, LinFanQri pisze:

    > Pojawiła się opcja, że być może będę miał dostęp do pistoletu. Czy żeby
    > nałożyć podkład + farba właściwa muszę najpierw starą warstwę zjechać do
    > "0"!?

    moim zdaniem powinieneś zrobić próbę - czy nie będzie jakieś reakcji
    chemicznej.
    Dodatkowo starą farbę spolerować jak się tylko da (choćby ze względów
    estetycznych).

  • 13. Data: 2017-03-09 11:29:02
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > W fabrykach felg nie pierola sie z malowaniem, wszystkie seryjnie produkowane felgi
    proszkowo maluja.

    W sumie nie dziwię się że to proszek, bo twardszy niż akryl wedle mojej
    wiedzy.