    From: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Fazer dla początkującego z sercem.
    Date: Tue, 8 Feb 2011 15:54:46 +0100

    > Użytkownik "Sailor" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:iir2eo$fq1$...@n...onet.pl... Ja mialem takiego Fazerka jako
    > pierwszy motocykl. Jezdzilem przez 3 lata i zrobilem prawie 50kkm.
    >
    > Uwazam, ze mam glowe na karku. A jednak z pelna odpowiedzialnoscia moge
    > napisac - to byl blad. Trzeba bylo wybrac motocykl o mniejszej mocy,
    > latwiejszy.

    Mozesz napisac cos wiecej o tym? Powaznie mowie - jestem ciekaw co takiego
    we fazerze moze powodowac problemy. Przypominam, ze mowimy o starym modelu
    FZS, a nie o FZ6!

    Ja po MZ'cie wzialem bandziora, bo przez kazdego polecany, mala (na
    papierze) moc etc.
    Zawiodlem sie srogo i kupilem fazera. W porownaniu do fazera bandzior mial
    takie wady jak:
    - miekki
    - bujal w zakretach
    - nie mial hamulcow
    - nie mial schowka pod siedzeniem
    - silnik palil jak smok, ciezko odpalal, halasowal
    - wspominalem o braku hamulcow?

    Moc fazera jest oddawana w bardzo "ciekawy" sposob. Do ~5krpm nic sie nie
    dzieje. Kompletnie nic. Miedzy 5 a 8 mozna wyprzedzac w sposob samochodowy
    (duzo miejsca i rozpedzac sie wczesniej), a dopiero powyzej 8krpm czuc ze
    maszyna jednak ma troche mocy i mozna sobie pozwolic na wyprzedzanie w
    takich miejscach, w jakich bandziorem bym sie bal.

    > Majac pod soba motocykl, ktorego w 100% nie bylem w stanie ogarnac
    > nauczylem sie poprawnie jezdzic - i nic ponadto.

    ??? A czego chcialbys sie jeszcze nauczyc? Jesli nauczyles sie poprawnie
    jezdzic to bardzo duzo sie nauczyles, a tak naprawde to ja zadnego motocykla
    na 100% nie ogarne.

    > Teraz, mimo iz jezdze juz 5 lat kupilem moto o mniejszej mocy,

    Jakbym teraz mial kase to na 100% nie kupilbym nowego fazera (no chyba, ze
    FZ8, ale nie jezdzilem, wiec sie nie wypowiem), raczej CBF 1000F, albo nowa
    XJ'te 600.

    Gdyby nie to, ze zdaza mi sie jezdzic z plecakiem wzialbym za to nowa kawke
    ER-6.

    > latwe w prowadzeniu i dopiero czuje radosc z jazdy, moge sie bawic tym
    > motocyklem, ogarniam go, ciesze sie jazda, moge bezpiecznie docisnac.

    Fazerem tez da sie bezpiecznie docisnac;) Przy wyprzedzaniu lepiej miec
    wiecej pod reka niz mniej, a charakterystyka oddawania mocy czyni fazera
    naprawde latwym w ogarnieciu. Poza tym z tych lat o ktorych mowimy (czyli
    kolo 2000) nie kupisz niczego z lepszymi hamulcami.

    --
    pzdr:
    Ivam