    From: "Norbert" <...@h...spam>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Farba przewodząca czy co....
    Date: Sun, 14 Mar 2010 15:57:25 +0100

    > Nie chcę zdrapywać farby z obiektywu, a wpychanie między obiektyw a styki
    > nawet cienkiej folii jest bardzo uciążliwe.

    Swiatlomierz nie glupieje. Wystarczy dac +2.0 EV na stale i mozna robic w Av
    :) Akurat LV nie masz ale w K-x w LV naswietla prawidlowo z m42 nie
    zwieracym stokow, bez LV trzeba dawac +2.0, to jest dziwna rzecz, wystarczy
    linijka w kodzie, a wszystkie body niestety tak maja. Natomiast w trybie M
    gdy uzywamy green button naswietla prawidlowo, niezaleznie czy LV czy nie.
    Minimalny plus taki, ze jak jak nie zwiera stykow to nie dziala popychacz
    przyslony, jest caly czas ufiksowany, wiec jedna ruchoma czesc mniej (a w
    m42 zbedna). Znow w obiektywie z mocowaniem K ktory nie zwiera stykow nie
    mozna domknac przyslony :) Ja takie kwiatki ladnie zeszlifowalem, jak sie to
    dobrze zrobi to wyglada jak z fabryki, najlepiej po odkreceniu bagnetu. A
    farba pewnie z czasem sie zdrapie. Paski aluminium moga lekko skosic
    plaszczyzne ostrosci i bedzie problem.