    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 6 Dec 2018 12:53:50 -0800 (PST)
    Subject: Re: Fan ICE o EV :P
    From: s...@g...com

    W dniu czwartek, 6 grudnia 2018 10:19:44 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:

    > Idzie wolno, przez użytkowników głównie. Bo mają te swoje zakorzenione
    > przekonania tak samo jak w przypadku ogrzewania domów. Że jeżdża tyle co
    > kot napłakał, albo że dom potrzebuje tyle energii do ogrzania że zazwyczaj
    > suszarka do włosów wystarczy, ale muszą mieć nadmiar mocy w smrodzie
    > spalinowym żeby przypadkiem nie zamarznąć jak przyjdzie zima -40sC to już
    > inna inszość.

    Daruj mi jakies wycieczki okolo tematowe.

    > Znowu to samo, wytrzymałości baterii się w latach nie mierzy, tylko w
    > cyklach. I ponownie, sa Tesle z taksówek z nalotami 500tkm, czyli pewnie
    > ładowanych raptownie, i jakoś akumulatory nie wykazują zużycia pomimo tych
    > Twoich magicznych 5 lat na karku.

    Nope.
    W cyklach sie to wyraza bo tak wygodnie ale w praktyce 5 letnie liion uzywane
    zwyczajnie nadaja sie do wymiany.
    https://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_p
    rolong_lithium_based_batteries

    Dodaj se te 30% cykle ladowania plus 25stopni i masz:
    30% DoD 1500-5000
    25C 90%/rok

    Po 5 latach masz powiedzmy 1250 (zalozylem konsekwentnie 260 ladowan na rok, zamiast
    proponowanych przez kogos tam wyzej 365) cykli plus 5*90% - 59% pojemnosci.

    5 lat i masz polowe pojemnosci plus przynajmniej 1/3 cykli ladowania (lub w prawie
    wszystkie, zaleznie od tego jak sie korzysta).

    To ze jakies tesle maja 500tkm nie znaczy ze po dordze nie mialy aku wymienianego.
    Tesla sie zbytnio obfitoscia napraw gwarancyjnych nie chwali.
    Ani ich kosztem. Ale to inny temat.

    Ale moze masz jakies info o zywotnosci akumulatorow w niehybrydach?
    O zywotnosci w hybrydach nieco wiem i moge przyznac ze w priusach to nie problem. Anu
    uzytkowy ani kosztowy.
    W przypadku pelnych elektrykow wiele nie szukalem. Mozesz cos podrzucic?

    > To jest inna bajka, zupełnie inny poziom wysterowania. Poza tym odnoszę
    > wrażenie, że opierasz sowje informacje na przedpotopowych
    > zegarkach/laptopach, których baterie się sypały bo ludzie komputer
    > przenośny notorycznie na drucie trzymali podłączony.

    Masz wiele wrazen i sobie wiele dopowiadasz w trakcie dyskusji. Nic na to nie
    poradze.
    Korzystalem z wielu urzadzen i widzialem jak wyglada temat i to zgadza sie z tym co
    mowia inni.

    O ile nie jest problemem ze laptop zamiast 4h dziala 2h o tyle w naszej dyskusji to
    jeden z kluczowych parametrow.