-
X-Received: by 2002:a81:9841:: with SMTP id p62mr404042ywg.0.1544129631207; Thu, 06
Dec 2018 12:53:51 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a81:9841:: with SMTP id p62mr404042ywg.0.1544129631207; Thu, 06
Dec 2018 12:53:51 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!v55no55
196qtk.0!news-out.google.com!m21ni21qta.0!nntp.google.com!v55no55193qtk.0!postn
ews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 6 Dec 2018 12:53:50 -0800 (PST)
In-Reply-To: <hw8p7f97p8o1$.dlg@myjk.org>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
References: <1fqe0dd2om4kh$.dlg@myjk.org>
<8...@g...com>
<f...@g...com>
<a...@g...com>
<241xdmu72t4k$.dlg@myjk.org>
<4...@g...com>
<kl1qf0jn2mdp$.dlg@myjk.org>
<6...@g...com>
<hw8p7f97p8o1$.dlg@myjk.org>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <1...@g...com>
Subject: Re: Fan ICE o EV :P
From: s...@g...com
Injection-Date: Thu, 06 Dec 2018 20:53:51 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 84
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645501
[ ukryj nagłówki ]W dniu czwartek, 6 grudnia 2018 10:19:44 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
> > Generalnie podsumowujac, idzie ku lepszemu ale nadal wolno. Obaczymy co
> > bedzie w przyszlosci.
>
> Idzie wolno, przez użytkowników głównie. Bo mają te swoje zakorzenione
> przekonania tak samo jak w przypadku ogrzewania domów. Że jeżdża tyle co
> kot napłakał, albo że dom potrzebuje tyle energii do ogrzania że zazwyczaj
> suszarka do włosów wystarczy, ale muszą mieć nadmiar mocy w smrodzie
> spalinowym żeby przypadkiem nie zamarznąć jak przyjdzie zima -40sC to już
> inna inszość.
>
Daruj mi jakies wycieczki okolo tematowe.
> > I tu uwaga: Oby nie bylo jak z bateryjkami do zegarkow czy akumulatorami
> > z laptopow/telefonow. Te fabryczne dzialaja dobrze przez 3-5 lat.
>
> Znowu to samo, wytrzymałości baterii się w latach nie mierzy, tylko w
> cyklach. I ponownie, sa Tesle z taksówek z nalotami 500tkm, czyli pewnie
> ładowanych raptownie, i jakoś akumulatory nie wykazują zużycia pomimo tych
> Twoich magicznych 5 lat na karku.
>
Nope.
W cyklach sie to wyraza bo tak wygodnie ale w praktyce 5 letnie liion uzywane
zwyczajnie nadaja sie do wymiany.
https://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_p
rolong_lithium_based_batteries
Dodaj se te 30% cykle ladowania plus 25stopni i masz:
30% DoD 1500-5000
25C 90%/rok
Po 5 latach masz powiedzmy 1250 (zalozylem konsekwentnie 260 ladowan na rok, zamiast
proponowanych przez kogos tam wyzej 365) cykli plus 5*90% - 59% pojemnosci.
5 lat i masz polowe pojemnosci plus przynajmniej 1/3 cykli ladowania (lub w prawie
wszystkie, zaleznie od tego jak sie korzysta).
To ze jakies tesle maja 500tkm nie znaczy ze po dordze nie mialy aku wymienianego.
Tesla sie zbytnio obfitoscia napraw gwarancyjnych nie chwali.
Ani ich kosztem. Ale to inny temat.
Ale moze masz jakies info o zywotnosci akumulatorow w niehybrydach?
O zywotnosci w hybrydach nieco wiem i moge przyznac ze w priusach to nie problem. Anu
uzytkowy ani kosztowy.
W przypadku pelnych elektrykow wiele nie szukalem. Mozesz cos podrzucic?
> > Potem
> > trzeba wymienic i niestety oryginaly sa drogie, zamienniki tansze ale
> > nie tak dobre jak oryginaly. A kupujac oryginal nie ma sie pewnosci ze
> > to oryginal.
> >
> > I tu temat podobny. Oby ogniwa samochodowe nie poszly tym samym torem...
>
> To jest inna bajka, zupełnie inny poziom wysterowania. Poza tym odnoszę
> wrażenie, że opierasz sowje informacje na przedpotopowych
> zegarkach/laptopach, których baterie się sypały bo ludzie komputer
> przenośny notorycznie na drucie trzymali podłączony.
>
Masz wiele wrazen i sobie wiele dopowiadasz w trakcie dyskusji. Nic na to nie
poradze.
Korzystalem z wielu urzadzen i widzialem jak wyglada temat i to zgadza sie z tym co
mowia inni.
O ile nie jest problemem ze laptop zamiast 4h dziala 2h o tyle w naszej dyskusji to
jeden z kluczowych parametrow.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.12.18 22:09 j...@i...pl
- 07.12.18 13:31 Myjk
- 07.12.18 14:06 Kris
- 07.12.18 16:32 Myjk
- 08.12.18 10:34 kk
- 12.12.18 17:15 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=