  • Data: 2012-07-16 23:25:19
    Temat: Re: Fakty TVN 16.07.2012 - materiał o podwyżkach mandatów....
    Od: anacron <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-07-16 23:05, Michoo pisze:
    > A jakieś przepisy tego wymagają?

    Legalizacja dotyczy miernika i źródła zasilania. Np. w przypadku Iskry w
    legalizacji jest napisane, że może być zasilana z baterii takiej, a
    takiej (jak jest bateria niezgodna z legalizacją pomiar nieważny). W
    przypadku Rapidów w legalizacji (tej co miałem w reku) także wymieniona
    była bateria oraz stabilizowane legalizowane oddzielnie zewnętrzne
    źródło zasilania. W przypadku starych radiowozów drogówki miały one
    stabilizatory napięcia i wyprowadzenie oddzielnego gniazda, które były
    legalizowane jak mierniki. W nowych nie ma oddzielnego gniazda, a
    przedstawiciele KIA twierdzą, że do radiowozów żadnego układu
    stabilizującego napięcie w gnieździe zapalniczki nie montowali. Co
    najwyżej dokładali do nieoznakowanych dodatkowe gniazdo obok schowka do
    podłączania mocowanego na magnes światła błyskowego. Teraz weź taką KIA
    (ja mam) włóż wtyk podłączony do miernika i podłącz zwykłe radio CB na
    odbiór włącz postojowe światła. Zacznij mierzyć napięcie... Teraz weź
    spreparuj zasilacz, aby w takim samym zakresie cyklicznie zmieniał
    napięcie i podłącz pod niego Rapida. Na 10 pomiarów co najmniej 3 będą
    znacząco odbiegać.

    W sądzie wymagany jest taki właśnie eksperyment pomiarowy. Do tego Rapid
    nie odróżnia kierunków pojazdów, więc gdy mierzą takim pojazd oddalający
    się i przybliżający nie wiedzą czyja prędkość mają. Generalnie (i
    praktycznie sprawdzone albo przeze mnie albo przez któregoś ze
    znajomych) Iskra i Rapid są do obalenia w sądzie w większości
    przypadków, bo prawie nigdy nie są spełnione wszystkie warunki poprawnie
    dokonanego pomiaru zawarte w instrukcji.