  • 101. Data: 2010-04-06 19:03:04
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Desoft,

    > Nie zrozumiałeś. Chodzi o cos fi.

    Jaki cos fi? Tu nie masz wielkiego dławika na wejściu. Cos fi to
    mogłeś brać pod uwagę przy klasycznych świetlówkach - na tym opierał
    się przekręt z "oszczędzaczami" na Allegro.
    W przypadku współczesnych "energooszczędnych" swietlówek nie cos fi
    jest problemem, tylko właśnie odkształcony prąd. Przesunięcie fazowe
    jest stosunkowo niewielkie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 102. Data: 2010-04-06 19:05:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kk,

    > Policzmy tak pi razy drzwi :
    > Cena 1kWh to około 30gr z VAT

    Gdzie???

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 103. Data: 2010-04-06 19:12:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Atlantis,

    Tuesday, April 6, 2010, 11:18:30 AM, you wrote:

    [...]

    > Hmm... To też zależy - przepalone żarzenie nie jest wcale takie trudne
    > do zdiagnozowania przez laika. A przecież swego czasu funkcjonowały
    > specjalne punkty serwisowe. ZU zabierał wyjmował wszystkie lampy z
    > odbiornika, zanosił je, a tam już przy pomocy urządzenia diagnostycznego
    > sprawdzano z którą coś może być nie tak. Klient wracał już z kompletem
    > działających lamp. Bohater "Głosów z ulicy" Dicka pracował w takim
    > miejscu. ;)

    Książka Dicka jako źródło informacji o serwisie telewizorów w dawnych
    czasach? Tego samego Dicka, który uważał, że Stanisław Lem to
    pseudonim zgrai radzieckich agentów a nie realnie istniejąca osoba?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 104. Data: 2010-04-06 19:14:01
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-06 20:58, Pszemol pisze:
    > "Mario" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > No ale nie mów że Cię od tego oczy bolą... :-)

    300-400 nm jest dość nieprzyjemne dla oka. Żarówkę (24W nie pamiętam
    firmy ale b. tania) zamontowałem w pracowni. Po 2 dniach wywaliłem do
    garażu bo nie mogłem przy niej wyrobić. W końcu wypieprzyłem do śmieci.

    MD

  • 105. Data: 2010-04-06 19:42:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > 300-400 nm jest dość nieprzyjemne dla oka. Żarówkę (24W nie pamiętam
    > firmy ale b. tania) zamontowałem w pracowni. Po 2 dniach wywaliłem do
    > garażu bo nie mogłem przy niej wyrobić. W końcu wypieprzyłem do śmieci.

    Jeszcze raz pytam: skąd wiesz, że to przez UV???
    To, że Cię oczy bolały - ok, nie kwestionuję... ale skąd wiesz że od UV?
    Może migała zbyt niską częstotliwością i to męczyło Ci wzrok?
    Aby uniknąć migania światła stosuje się w fabrykach dwie rury w oprawie,
    zasilane każda z innej fazy. Świetlówka kompaktowa ma mieć to miganie
    usunięte poprzez podniesienie częstotliwości w zakresy niewidzialne, ale
    być może ta Twoja zbyt wyraźnie migała i to męczyło Twój wzrok, nie UV.
    Ale Ty się uparłeś na to UV, nie wiedzieć czemu i ciągle to UV, kasowanie
    epromów itp, itd.

  • 106. Data: 2010-04-06 19:45:57
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Gdzie???

    U mnie na fakturze.

    Ale faktycznie trzeba doliczyć "usługę dystrybucyjną"
    To będzie razem 48gr.

  • 107. Data: 2010-04-06 19:48:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kk,

    > U mnie na fakturze.

    > Ale faktycznie trzeba doliczyć "usługę dystrybucyjną"
    > To będzie razem 48gr.

    A opłata jakościowa i cała reszta innych opłat w przeliczeniu na 1
    kWh?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 108. Data: 2010-04-06 20:06:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Pszemol pisze:
    > Bo taka lutownica nie ma regulacji temperatury grota,
    > nie ma zabezpieczenia przed iskrzeniem przy przepaleniu grota
    > a zatem nie nadaje się do precyzyjnych prac przy SMD
    > wymagających czasem cienkich grotów np. o przekroju 1/2 mm.
    > Ja już dawno przesiadłem się na Wellerka z regulacją temperatury.

    To teraz pytanie - ilu tu piszących nie używa pistoletu już w ogóle?

    > Ale spróbuj - może znajdziesz kogoś, kto taką lutownicę dziś
    > jeszcze produkuje w Polsce - skontaktuj się z nimi, zaproponuj
    > współpracę :-)

    Od współpracy z pomysłami to ja już się wyleczyłem...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 109. Data: 2010-04-06 20:08:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Pszemol pisze:

    > Sam sobie na to pytanie odpowiedziałeś - nie ma na taki produkt rynku.

    Ten rynek da się łatwo stworzyć. Ludzie wciąż kupują zegarki za 2000zł,
    choć te za 200zł są równie trwałe i często równie estetyczne, a żadne
    nie mają sensu, bo każdy ma zegarek w komórce.

    > Stawiasz na półce mikser za 25zł i mikser za 200zł - jak sądzisz, który
    > się sprzeda?

    Stawiasz w jednym sklepie szynkę za 10zł i 50 zł - jak myślisz, tej za
    50 nikt nie kupi?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /boję się wejść do toalety albowiem wydaje mi się, że siedzi tam
    terrorysta.../

  • 110. Data: 2010-04-06 20:12:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message

    > To teraz pytanie - ilu tu piszących nie używa pistoletu już w ogóle?

    Ja nie używam od jakichś 10-11 lat :-)

    > Od współpracy z pomysłami to ja już się wyleczyłem...

    Zawsze możesz pomysł najpierw wysłać do Urzędu Patentowego
    a dopiero potem przystąpić do rozmów z producentem, nie ?