eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów œwietlówek ?
    From: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów œwietlówek ?
    Date: Tue, 06 Apr 2010 02:16:33 +0200

    J. F. wrote:

    > No wiesz, inna konstrukcja.

    > Gdzie i za ile ?

    w sklepie oswietleniowym w miescie, ~20 pln kosztowala banka.
    cenowo nikt nie byl zachwycony, stad kuchnia zyskala dodatkowo malego
    halogena z czujnikiem ruchu do czestych wlaczen/wylaczen
    (typu 'ja tylko wejde zajrze do lodowki') (koszt tez ~20pln)

    btw. w samej lodowce (radziecka 'sniezka 3' ) jest sobie zarowka,
    taka zwykla.
    swieci 'od nowosci' , co lekko liczac daje ~20 lat... oczywiscie nie non
    stop, jest b. czesto wlaczana/wylaczana. minimum 3x dziennie (w praktyce
    duuzo wiecej)

    i ad samego watku i idiotyzmu UE -
    jesli by ktos chcial szukac oszczednosci energii to podejrzewam 500W lodowka
    z kiepska izolacja termiczna bije na glowe wszystkie zarowki w domu ;)

    > A w sumie to ciekaw jestem kiedy sie pojawia jakies domowe ozdobne
    > oprawy na rury. A moze nie ozdobne, tylko wbudowane w sufit po
    > biurowemu ?

    btw. czescy sasiedzi maja ciekawa opcje 'swietlowek' LED pasujacych do
    zwyklych opraw dla swietlowek. (troche maslo maslane, ale mam nadzieje
    wiadomo o co chodzi). z tego co zrozumialem trzeba wywalic wszystko (tzn.
    'balast' albo statecznik elektroniczny) , podlaczyc na krotko , i wsio.

    nie sa nawet takie drogie, ~40e zdaje sie za odp. 20W... niezbyt dobrze
    pamietam, ale wybor byl spory i pomysl generalnie jest imho ciekawy w
    kontekscie - montujemy zwykle 'rury' 'defaultowo' , i dopiero po odbiorze
    budynku zastanawiamy sie czy odpowiada nam barwa swiatla (da sie zmienic, sa
    rozne w ofercie), ew. wymieniamy tez na ledy te rury ktore z 'magicznych'
    powodow czesciej sie przepalaja (z doswiadczenia wiem ze nie ma na to
    zelaznej reguly, mozliwe ze wplyw na to ma po prostu temperatura)

    osobiscie mysle ze wkrecanie 'kompaktow' w miejsce zarowek nie ma zadnego
    ekonomicznego sensu, jesli oprawa na zarowke juz istnieje.
    ba. estetyka... kompakt po prostu 'nie wyglada' w oprawach typu 'lampka
    nocna' , kinkiety, ozdobne zyrandole itd.

    stad dyrektywe UE uwazam za absolutny absurd.

    owszem, kompakty moga byc przydatne chocby w sytuacji jaka sam mialem - tzn.
    potrzeba wiecej swiatla, nie da sie wkrecic mocniejszej zarowki - za to da
    sie kompakt.
    moze czasem przyda sie i z przyczyn ekono, ale tutaj juz warto wlasnie
    przemyslec instalacje zwyklej oprawy swietlowkowej - swietlowki w koncu sie
    przepala, a sama 'rura' to koszt 3-10pln. vs skali cenowej 'kompaktow'
    (10-100, przy czym warto zauwazyc ze swietlowki za 3pln beda swiecic swoje 5
    latek,a kompakt za 10 - watpliwe) kompakt to po prostu fanaberia .