  • 71. Data: 2010-04-06 09:32:35
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-05 21:22, Pszemol pisze:
    > "Mario" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > To co porównujesz to barwa światła...
    > Nie zależy od niej cena - każdy model takiej świetlówki
    > dostępny jest w dwu odmianach: "daylight" i "soft light".
    > Daylight to imitacja światła dziennego (4000-5300K),
    > soft light, imitacja żółtawego światła świetlówki (2700-3200K).
    >
    > Trzeba uważać przy kupowaniu aby sprawdzić czy kupujesz
    > kolor jaki lubisz.

    Nie chodzi tylko o kolor. Te tanie chińskie mają za mało luminoforu i
    odnoszę wrażenie że mógłbym nimi kasować Epromy.

    > Większość i tak ma gwarancję roczną, więc to co tam sobie
    > piszą o 3 lub 8 latach to i tak jest bez konsekwencji prawnych.

    Nie chodzi mi o gwarancję tylko o reklamę. Piszą, że działa przez pięć
    lat i drobnym druczkiem dodają, że przy włączaniu na 2 czy 3 godziny
    dziennie. Kto używa oświetlenia przez 2 godziny dziennie?

    MD

  • 72. Data: 2010-04-06 09:35:09
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-05 23:32, Pszemol pisze:
    > "Plumpi" <p...@o...pl> wrote in message

    > Chciałem zwrócić uwagę kolegi na to, jaką żarówkę wybiera...
    > Różnią się typem luminoforu i jak chce kupić żonie lampkę
    > do robienia makijażu to niech nie kupuje "daylight" tylko
    > taką żółtawą, w której skóra wygląda ładniej i zdrowiej :-)

    Nie chodzi o to w jakim świetle mioja cera łądnie wygląda tylko żeby
    oczy nie wypadały od UV.

    MD

  • 73. Data: 2010-04-06 09:37:52
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-06 02:16, Piotr "Curious" Slawinski pisze:

> [...]
    > (typu 'ja tylko wejde zajrze do lodowki') (koszt tez ~20pln)
    >
    > btw. w samej lodowce (radziecka 'sniezka 3' ) jest sobie zarowka,
    > taka zwykla.
    > swieci 'od nowosci' , co lekko liczac daje ~20 lat... oczywiscie nie non
    > stop, jest b. czesto wlaczana/wylaczana. minimum 3x dziennie (w praktyce
    > duuzo wiecej)
    >
    > i ad samego watku i idiotyzmu UE -
    > jesli by ktos chcial szukac oszczednosci energii to podejrzewam 500W lodowka
    > z kiepska izolacja termiczna bije na glowe wszystkie zarowki w domu ;)

    Ciekawe kiedy zabronią sprzedawania plazm większych niż np 34 cale?

    MD

  • 74. Data: 2010-04-06 10:01:09
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-06 00:00, Pszemol pisze:

    > Chyba kpisz... co się wtedy w Polsce produkowało takiego dobrego???
    > Neptuny i Heliosy to przecież kopie ruskiego sprzętu - szmelc.

    Niezupełnie. Tory chrominancji i luminancji oparte na MCA640, MCA650 i
    MCA660 to były zachodnie konstrukcje. Ruscy w tym czasie mieli jakieś
    swoje układy hybrydowe zupełnie niekompatybilne. Kilka lat później
    zaczęli stosować te "nasze" układy w swoich nowszych modelach
    telewizorów. Raczej odniosłem wrażenie, ze to oni od nas zrzynali.
    Trochę się wtedy zajmowałem przeróbkami PAL/SECAM i dorabianiem wejść
    Video to byłem na bieżąco.

    MD

  • 75. Data: 2010-04-06 11:07:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Ciekawe kiedy zabronią sprzedawania plazm większych niż np 34 cale?

    Jest odwrotnie -- mniejsze telewizory (zdaje się do 58") objęte są
    jakimiś ograniczeniami zużycia mocy, powyżej tych rozmiarów żadne
    regulacje nie obowiązują. Na razie w Kalifornii, zobaczymy co będzie
    dalej.

    --
    Jarek

  • 76. Data: 2010-04-06 11:37:50
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 05 Apr 2010 11:03:05 +0200, Maciek <m...@p...com>
    wrote:

    >Żeby nie odstawać od tematu grupy, to napiszę, że ostatnio część
    >świetlówek padła mi po kilku latach pracy. Różni producenci ale padły
    >serią. Migały lub przygasały. Z prądem nie mam problemów. Rozbebeszyłem
    >je i po dokładnym oglądnięciu elektroniki doszedłem do wniosku, że
    >mogłyby jeszcze pochodzić ale ich podstawową bolączką były luty.
    >Niestety, obudowy nie nadawały się już do ponownego złożenia. Szkoda.

    bo pewnie byly bez dodatku olowiu - czyli ekoligiczne

    --
    ThinkXtra

  • 77. Data: 2010-04-06 12:18:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Temat ekologii powraca :
    >
    > http://www.fakt.pl/Energooszczedne-zarowki-to-sciema
    -,artykuly,68323,1.html

    > Co wy na to ?
    > Ja uważam, że nie trzeba specjalnych badań aby potwierdzić chociaż część
    > "odkryć".

    Fajne: "wmawiaja nam, ze samolot jest szybszy od samochodu, ale po latach
    badan okazalo sie, ze samoloty nie lataja rownie szybko jak statki
    kosmiczne" tylko po co to tutaj zamiesciles?

  • 78. Data: 2010-04-06 13:10:25
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie wiem - koleżanka miała identycznego tylko z napisem
    > grunding a nie Kasprzak i kupionego w PewExie i jej taśmy
    > z kaset nie wciągał. Dziwne.

    Ojej, ale juz topowy technics 965 z pewexu zjadal az milo.

  • 79. Data: 2010-04-06 13:13:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie chodzi o to w jakim świetle mioja cera łądnie wygląda
    > tylko żeby oczy nie wypadały od UV.

    ???
    A od kiedy to Twoje oczy widzą UV?
    I dlaczego miałaby świetlówka produkować UV skoro szkło
    z którego jest zrobiona silnie tłumi UV, tłumi go też luminofor?
    Nie sądzisz, że ten UV to jakaś tylko Twoja iluzja? :-)

  • 80. Data: 2010-04-06 13:17:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie chodzi tylko o kolor. Te tanie chińskie mają za mało
    > luminoforu i odnoszę wrażenie że mógłbym nimi kasować Epromy.

    Spróbuj skasować a przekonasz się, że to tylko iluzja :-)
    Aby przepuszczać UV świetlówka musiałaby być zrobiona
    ze szkła kwarcowego. Zwykłe, niekwarcowe szkło tłumi UV.

    > Nie chodzi mi o gwarancję tylko o reklamę. Piszą, że działa przez pięć lat
    > i drobnym druczkiem dodają, że przy włączaniu na 2 czy 3 godziny dziennie.
    > Kto używa oświetlenia przez 2 godziny dziennie?

    A kto używa go 24g na dobę? Gdzieś jest jakiś złoty środek,
    średnia statystyczna. Ja światła nie używam cały dzień, dopiero
    wieczorem. Jak się przyglądniesz to pewnie wyjdzie średnio
    2-3 godziny dziennie... Załóżmy noc w lecie zrobi się o 10 w nocy,
    będziesz świecił długo jak o 10 pójdziesz spać? Nie długo...
    A na wiosnę będzie ciemno już o 7, będziesz świecił 3 godziny do 10.
    W zimie 5 godzin od np. 5 do 10... Czyli masz 0 i 5 - średnia 2,5g.
    Wiesz, że będziesz używał więcej - znaczy się będzie u Ciebie żyła krócej.
    Co Ci się nie zgadza?