    From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Fajny patent na stacjonarny
    Date: Sun, 10 May 2015 17:20:09 +0200

    W dniu 2015-05-10 o 07:05, 666 pisze:
    > Ja rozumiem, po co taki "lifter" i co więcej, kiedyś prawie kupiłem
    > (innej firmy, tyle że drogie to to).
    > Lifter stosuje się przy zestawach nagłownych i innych urządzeniach
    > wpinanych pomiędzy bazę telefonu, a słuchawkę, inaczej centrala by nie
    > wiedziała, że nastąpiło zestawienie połączenia (i później zakończenie
    > rozmowy).
    > Takie wpięcie i lifter można stosować do dowolnych telefonów (no

    Oczywiście, tylko czy w dobie nowoczesnej elektroniki naprawdę trzeba
    zniżać do takiej mechaniki?

    Już Bareja 30 lat temu wymyślił prześmiewczą koncepcję "robota
    kolejkowego" - zamiast rozwiązać problem u źródła, konstruuje się
    absurdalne obejścia półśrodkami.

    Nie prościej byłoby wprowadzić jednolity interfejs np. na minijacku, tak
    jak to uskuteczniają współczesne komórki?

    Jak się pojawiły w Polsce pierwsze bramki VoIP, natychmiast problemem
    były echa spowodowane tym, że układ antylokalny dostosowany do linii
    długości paru km nie działa dobrze na odległościach paru metrów. Przez
    te lata problem rozwiązano tylko częściowo, dalej słyszy się odbicia w
    rozmowie.

    A ja zaproponowałem już dawno proste rozwiązanie: aparat 4-przewodowy
    "voip only". Na jednej parze mikrofon, klawiatura DTMF i dzwonek, na
    drugiej parze słuchawka. Para mikrofonowa zasilana +5V dla klawiatury,
    clip, elektreta i detekcji podniesienia. Dzwonienie wzbudzane tonem 10
    kHz 1Vpp. Aparat byłby prosty, tani i bez żadnego echa. I co? I
    niedasię. A przy RJ11 dałoby się łatwo zrobić wykrywanie, czy to jest
    2-parowy telefon POTS, czy 4-parowy telefon VoIP. Ale niedasię.