eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaFajny patent na stacjonarny › Re: Fajny patent na stacjonarny
  • Data: 2015-05-10 18:24:35
    Temat: Re: Fajny patent na stacjonarny
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    >>> Jak się pojawiły w Polsce pierwsze bramki VoIP, natychmiast problemem
    >>> były echa spowodowane tym, że układ antylokalny dostosowany do linii
    >>> długości paru km nie działa dobrze na odległościach paru metrów. Przez
    >>> te lata problem rozwiązano tylko częściowo, dalej słyszy się odbicia w
    >>> rozmowie.
    >>
    >> Zaraz, zaraz, to długość linii wpływa jakoś na możliwość odróżnienia
    >> między lokalnym i nielokalnym?! Przecież w kilkukilometrowych liniach
    >> opóźnienia wyrażane są w mikrosekundach. Tego *też* nie da się usłyszeć,
    >> tak jak przy kilku metrach. W VoIP chodzi o co innego -- o przesunięcia
    >> w czasie od kilku do kilkuset milisekund. One mogą powodować wielokrotne
    >> echo, jeśli coś się lokalnie zapętli. I w ogóle obniżaja komfort rozmowy,
    >> zwłaszcza jeśli są większe od kilu milisekund. Ale eliminacja echa, to
    >> zadanie dla urządzenia VoIP, a nie dla analogowego aparatu telefoncznego.
    >
    > To może podasz dokładny model echa VoIP? Bo to już było ileś lat temu i
    > nie pamiętam dokładnie jak to było tłumaczone, ale pierwotną przyczyną
    > miało być niedopasowanie impedancyjne aparatu POTS. Stąd mój design.

    To akurat prawda -- układ antylokalny analogowego telefonu potrzebuje
    do swojego działania właściwej impedancji linii. Jeśli tego nie ma, to
    dźwięk z mikrofonu słychać w słuchawce -- co przy analogowej centrali
    przeszakadzało w rozmowie, ale tylko trochę, gdy poziom zbyt duży. Ale
    wywołuje też słyszalne echo, gdy dźwięk przejdzie przez kanał VoIP --
    a to już potrafi być bardziej uciążliwe. W jednym i w drugim przypadku
    chodzi wyłącznie o *impedancje*, nie potrzeba tu żadnych analiz linii
    długich, opóźnień itp. Porządne bramki VoIP mają możliwość wyboru swojej
    charakterystycznej impedancji, takiej jaką powinna mieć centrala zgodna
    z normami danego kraju. Tych standardów jest kilka. Ale specjalny telefon
    VoIP, to na ogół lepszy pomysł. Tam oba kanały można dokładnie odseparować.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: