  • Data: 2010-09-01 10:21:35
    Temat: Re: FZ38 v FZ45 - probki zdjec
    Od: "Agent" <w...@o...ue> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "plessis" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i5kqdm$r4q$1@news.net.icm.edu.pl...
    > Czy ktos z Was kto umie okreslac jakosc i usterki zdjec moglby zerknac na
    > ponizsze probki i powiedziec, ktore z nich sa lepsze ? miedzy FZ38
    > i jego nastepca FZ45 jest jakies 300 pln roznicy w cenie ... powstaje
    > pytanie czy to nie jest przypadkiem cena za downgrade ... FZ45 ma wiekszy
    > zoom, wiekszy wyswietlacz i szersze kąty za co chyba warto byloby doplacic
    > ale podstawowa sprawa jest po prostu jakosc fotek ...
    >
    > FZ45
    > http://www.photographyblog.com/reviews/panasonic_lum
    ix_dmc_fz45_review/sample_images/
    > http://www.photographyblog.com/reviews/panasonic_lum
    ix_dmc_fz45_review/image_quality/

    > FZ38
    > http://www.photographyblog.com/reviews/panasonic_lum
    ix_dmc_fz38_review/sample_images/
    > http://www.photographyblog.com/reviews/panasonic_lum
    ix_dmc_fz38_review/image_quality/

    > Czy nie jest przypadkiem tak, ze zdjecia z FZ38 sa po prostu lepsze, mniej
    > zaszumione i bardziej wyraziste ?

    Jak podstawowym kryterium ma byc jakość zdjęć a nie ważny jest zoom i
    szeroki kąt to są inne aparaty które będą miały lepszą jakość zdjęć. Poza
    tym zastanów się dobrze czy ten zoom 18 lub 24x jest Ci potrzebny. Ja miałem
    kiedyś 12x i potem stwierdziłem że zoomu powyżej 6x używałem baaaardzo
    rzadko. Doszedłem do wniosku ze bez sensu targać kompakt wilekości małej
    lustrzanki którego używam tak samo jak małego kompaktu mieszczącego się w
    kieszeni. Poza tym w większości przypadków i tak masz okazję podejść bliżej
    obiektu. Zdjęcia z kilkuset metrów i tak wychodzą "tak se" ze względu na
    przejrzystość powietrza, wpływu drgań aparatu (jak nie ma statywu) i jakości
    optyki przy projektowaniu dużych zoomów.