    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: FM stereo
    Date: Wed, 16 Dec 2015 12:42:18 +0100

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Tak, ale zdaje się, że kluczowanie kanałów podnośną daje dokładnie
    >taki
    >sygnał jak trzeba, o właściwym widmie. Nie mam ochoty na zagłębianie
    >się
    >w temat, ale patrząc na działanie dekodera tak mi to wychodzi, i
    >jakieś
    >resztki pozostałe w pamięci też mi mówią, że to całkiem możliwe.

    modulacja podnosnej to mnozenie sygnalu przez sinusoide 38kHz,
    a kluczowanie to mnozenie przez prostokat 38kHz.
    Prostokat jak wiadomo sklada sie z sinusoidy 38kHz plus 3*38, plus
    5*38 itp.

    A poniewaz mnozenie rozlaczne wzgledem dodawania, to w żądanym pasmie
    wychodzi nam to samo, powstaje tylko problem odfiltrowania
    niepożądanych składowych.

    Czyli czy latwiej zrobic precyzyjny liniowy modulator, czy filtr. Hm

    J.