  • Data: 2015-12-15 08:32:51
    Temat: Re: FM stereo
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-14 o 20:46, J.F. pisze:

    > Tak na marginesie dyskusji o tym jak robic radio ... jak sie dawniej
    > robilo stereo w radiu ?
    >
    > Tak jak podreczniki pokazywaly - podnosna, modulowana sygnalem
    > roznicowym, czy po chamsku - przelaczanie miedzy dwoma kanalami ?

    W nadajniku to nie wiem, ale nie sądzę, żeby to było zrobione inaczej
    niż kluczowaniem kanałów. Można tylko się zapytać/zastanowić jak to
    kluczowanie było realizowane? Z jednej strony układ kluczujący zrobiony
    na 3 parach różnicowych na lampach - w sumie to w nadajniku wiele by nie
    komplikowało. Parę lamp więcej. Aż sam ciekaw jestem.

    > Tzn pytam o nadajnik, bo w odbiorniku wiadomo - jeden z kilku ukladow
    > scalonych. I one chyba robily zwykly demultipleksing.

    A co masz na myśli? Bo UL1611 ZTCP to był właściwie tylko taki układ jak
    w Meluzynie, tylko w scalaku, natomiast 1621 nie dość, że miał znacznie
    lepszy układ odtwarzania podnośnej, bo na PLL, to jeszcze kluczowanie na
    układzie mnożącym.

    Pozdrawiam

    DD