  • Data: 2012-07-10 15:32:14
    Temat: Re: FJ
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-07-10 14:56:54 +0200, Kuczu <q...@g...com> said:

    > A to zalezy jakie szkoly konczyles

    Nie wszyscy mają dyplom ukończenia Uniwerystetu Precla, nie wspominając
    o takich z otwartym przewodem doktorskim ;-)
    Jak słyszałem w gadaniu chodzi o to, żeby być zrozumianym, to że olej
    oprócz smarowania również chłodzi, jest oczywistym dla bodaj wszystkich
    silników 4T, nie wszystkie jednak mają zewnętrzne chłodzenie oleju,
    więc osobiście nie widzę nic zdrożnego w nazywaniu tego per "chłodzenie
    olejowe", nawet jeśli oficjalnie powinno być dodane jeszcze, że to
    zewnętrzne - przy odrobinie dobrej woli będzie taki skrót zrozumiały
    dla każdego zainteresowanego.
    "Olejak" najczęściej faktycznie mówi się o Siusiukach, ale to ot, taki
    zwyczaj, nie unormowana techniczna nomenklatura, niewykluczone, że
    niektórzy mniej ze owym zwyczajem obeznani, tak właśnie wołają na
    silniki z chłodnicą oleju.

    de Fresz