  • 11. Data: 2011-12-21 13:17:19
    Temat: Re: FF - dlaczego kolory wyssane są z palca?
    Od: Exe Very Cute <k...@p...onIet.pl>

    W dniu 2011-12-21 13:32, Marek pisze:

    > Właśnie dopiero wtedy krzyk się podnosi :-D Nagle klient zaczyna marudzić,
    > że strona (obrazki) pod FF wygląda zupełnie inaczej niż pod IE czy Chrome.
    > :-)

    Właśnie wyglądają tak samo...

    Pozdr
    Exe Very Cute

  • 12. Data: 2011-12-21 13:43:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 21 Dec 2011 14:17:19 +0100, Exe Very Cute napisał(a):

    > Właśnie wyglądają tak samo...

    A to moze na swoim sprzęcie nie widzisz o czym my tu gadamy :)

    http://img585.imageshack.us/img585/2984/testqb.png

    Prezentuję tutaj PNG wyciągniętego ze strony. Różnica jest w czerwieniach
    (i zieleniach - gdyby tu były) głównie. Obok siebie otworzyłem 2 okna dwóch
    przegladarek i jednym pociągnięciem utworzyłem screenshota.

  • 13. Data: 2011-12-21 15:02:52
    Od: Exe Very Cute <k...@p...onIet.pl>

    W dniu 2011-12-21 14:43, Marek pisze:

> [...]
    > (i zieleniach - gdyby tu były) głównie. Obok siebie otworzyłem 2 okna dwóch
    > przegladarek i jednym pociągnięciem utworzyłem screenshota.

    Wiem o czym gadacie. Sam przerabiałem ten problem kilka lat temu.

    Mi chodzi o to, że jeżeli masz skonwertowany profil do sRGB każdego
    obrazka - PNG, JPEG czy innego dowolnego, to nie trzeba dołączać ICC bo
    niby po co...

    Pozdr
    Exe Very Cute

  • 14. Data: 2011-12-21 22:43:49
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 21 Dec 2011 16:02:52 +0100, Exe Very Cute napisał(a):

> [...]
    >
    > Mi chodzi o to, że jeżeli masz skonwertowany profil do sRGB każdego
    > obrazka - PNG, JPEG czy innego dowolnego, to nie trzeba dołączać ICC bo

    Chwila, ale ten PNG nie ma dołączonych żadnych ICC a wygląda inaczej pod
    FF. Właśnie o tym jest wątek. Po usunieciu z PNG pewnej informacji (sRGB
    indicator) obrazek zaczyna być dobrze widoczny. To nie jest załączony ICC
    lecz 1 bajt w PNG.

  • 15. Data: 2011-12-22 08:04:09
    Od: Exe Very Cute <k...@p...onIet.pl>

    W dniu 2011-12-21 23:43, Marek pisze:

> [...]
    > indicator) obrazek zaczyna być dobrze widoczny. To nie jest załączony ICC

    Chyba w IE, nie w Firefoxie. W każdym razie - z tego co pamiętam problem
    jest tylko w PNG i tylko generowanym w niektórych programach graficznych.

    Pozdr
    Exe Very Cute

  • 16. Data: 2011-12-22 10:08:35
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 22 Dec 2011 09:04:09 +0100, Exe Very Cute napisał(a):

    > Chyba w IE, nie w Firefoxie.

    Właśnie dokładnie odwrotnie. FF dokonuje takiej konwersji. Nawet ma
    specjalny parametr konfiguracyjny, gdzie można sobie regulować sposób
    korekcji:

    http://kb.mozillazine.org/Gfx.color_management.enabl
    ed

    Chrome tego nie robi. Opera też nie. Safari również nie.

    > W każdym razie - z tego co pamiętam problem
    > jest tylko w PNG i tylko generowanym w niektórych programach graficznych.

    Tak, dokładnie - niektóre programy to ustawiają. Jeśli używa się takiego,
    to powstaje problem :-( Patrz np. ja...

    Jeśli do tego wszystkiego ktoś używa monitorów szerokogamutowych i zapomni
    przełączyć ich w tryb sRGB to w ogóle powstaje sieczka z PNG na FF.

  • 17. Data: 2011-12-22 10:41:41
    Od: Exe Very Cute <k...@p...onIet.pl>

    W dniu 2011-12-22 11:08, Marek pisze:

> [...]
    >
    > http://kb.mozillazine.org/Gfx.color_management.enabl
    ed

    > Chrome tego nie robi. Opera też nie. Safari również nie.

    Szczerze mówiąc po swojej stronie pamiętam tylko problemy z IE.

    > Jeśli do tego wszystkiego ktoś używa monitorów szerokogamutowych i zapomni
    > przełączyć ich w tryb sRGB to w ogóle powstaje sieczka z PNG na FF.

    Nie zaobserwowałem tego u siebie... co kraj to obyczaj jak widać.

    Pozdr
    Exe Very Cute

  • 18. Data: 2011-12-22 12:14:20
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 22 Dec 2011 11:41:41 +0100, Exe Very Cute napisał(a):

    > Nie zaobserwowałem tego u siebie... co kraj to obyczaj jak widać.

    I to mnie jeszcze bardziej martwi o ile nie dzieje się to co poniżej
    opisuję.

    Miałbym prośbę - wiem, że zwykłe monitory sRGB mogą spłaszczać kolory i
    trudno jest wtedy zauważyć różnice. W takich przypadkach tylko wartości
    cyfrowe kolorów można odczytać. Jeśli nie będzie dla Ciebie wielkim
    kłopotem, to czy mógłbyś uruchomić u siebie programik:

    http://www.colorschemer.com/colorpix_info.php

    (nie wymaga instalacji) i zbadać nim kolor strony:

    http://www.polferries.pl

    w FF i IE zgodnie z rysunkiem jaki załączam?

    http://img97.imageshack.us/img97/1034/18255852.png

    Czy mógłbyś mi podać wartości RGB? Przez skórę czuję, że mam słuszne
    podejrzenia, że kolory są różne również u Ciebie a problem w tym, że Twój
    monitor nie potrafi Ci tego przekazać :-)

    Z góry dziękuję za fatygę.

  • 19. Data: 2011-12-22 12:25:22
    Od: Exe Very Cute <k...@p...onIet.pl>

    W dniu 2011-12-22 13:14, Marek pisze:

    > Czy mógłbyś mi podać wartości RGB? Przez skórę czuję, że mam słuszne
    > podejrzenia, że kolory są różne również u Ciebie a problem w tym, że Twój
    > monitor nie potrafi Ci tego przekazać :-)

    Firefox: #3356B7

    IE: #3356B7

    Pozdr
    Exe Very Cute

  • 20. Data: 2011-12-22 12:54:17
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    Dnia 22-12-2011 13:25 Exe Very Cute napisał:

    > Firefox: #3356B7
    >
    > IE: #3356B7
    >
    > Pozdr
    > Exe Very Cute

    Czyli masz prawidłowo (w obrazku jest #3356B7 - przynajmniej tako rzecze
    PS, podobnbie IE i Chrome), u mnie w FF9 jest #4248B4.

    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl