  • 51. Data: 2009-03-09 16:25:11
    Temat: Re: [FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    huck pisze:

    > no tak w polsce bez litra jestes nikim....

    a z litrem - kim jesteś?

    --

    pozdr
    pj

  • 52. Data: 2009-03-09 16:43:06
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-03-09 09:26:11 +0100, "BartekGSXF" <b...@g...com> said:

    > No wlasnie, czy manewrowanie lekkim moto nie nauczy swiezego podpierania sie
    > noga w sytuacji awaryjnej. Przeciez to jest odruch. Odruch ktorego nalezy
    > sie oduczyc, bo przeciez nie podeprzesz noga motocykla wazacego > 230 kg.
    > Zreszta latwiej jest balansowac moto ciezszym (?) bo pierdoped z zalozenia
    > lekki zupelnie inaczej zachowuje sie jak normalne moto.

    Tej, ale o jakim podpieraniu piszesz? Bo ja nie zauważyłem problemu z
    podpieraniem sprzęta ~240 kg, ale może coś innego mamy na myśli?

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 53. Data: 2009-03-09 19:32:58
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Tej, ale o jakim podpieraniu piszesz? Bo ja nie zauważyłem problemu z
    > podpieraniem sprzęta ~240 kg, ale może coś innego mamy na myśli?
    No ja mowie o sytuacji kiedy moto w lekkim skrecie zaczyna sie przechylac.
    Jak sie przod uslizgnie to sie podpierasz w pierwszej chwili noga. Jak ktos
    ma lekkie moto to sie moze udac ale jak sprzet wazy 200+ to problem z noga
    gotowy. Wlasnie o takich sytuacjach mowie. Lepiej sie uczyc na "glebokiej
    wodzie" niz potem mowic: "na tamtym wydalo".
    Ja przynajmniej uczyle sie na imbryku jak daleko moge sie pochylic i
    wyciagnac sprzet. Ale i tak juz pare razy moto lezalo, w tamtym syt
    wiedzialem zeby z nogami uciekac.

    pozdrawiam

    --
    BartekGSXF
    Ave1,8

  • 54. Data: 2009-03-10 07:36:47
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "(pj)" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > a z litrem - kim jesteś?
    pijakiem
    ;)

    [pozdr

    --
    BartekGSX6F
    Ave1,8

  • 55. Data: 2009-03-10 19:12:33
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    > Co do terenu to sie nie wypowiem bo nie jezdze. Ale taka 125 w
    > sporcie to tez potrafi niezle namieszac. Wiec co za roznica czy
    > ktos bedzie jechal 160 na 125 czy 190 na 500. Zabic sie mozna i
    > przy 60.

    Dokładnie, ale mi się wydaje, że chodzi raczej, że mniejsze
    pojemności to i mniejsza masa a co za tym idzie łatwiejsze
    menewrowanie np. przy prędkościach bliskich 0 km/h bo jak
    słusznie zauważasz większość współczesnych motocykli osiąga już
    skrajnie niebezpieczne prędkości na drodze dla początkujących
    kierowców.

    > Reasumujac czy tworzenie przedzialu dla motocykli pierwszych od
    > pewnej pojemnosci ma sens skoro wszystko zalezy od rozsadku
    > kierownika? Umiejetnosci mozna nabyc, rozumu nie.

    Może i ma ale tak naprawdę jeszcze wiele czynników ma wpływ na to
    czy taki albo inny motocykl będzie odpowiedni dla poczatkującego.
    Dużo zależy od jego wzrostu, wagi, siły czy rozsądku (chociaż tu
    każdy początkujący zapewne wmawia sobie że będzie rozsądny) a
    ograniczanie pojemności czy mocy nie powoduje automatycznie że
    ktoś nie będzie odkręcał na maksa w środku miasta po przejechaniu
    paru setek na moto.
    Niemniej jakąś podpowiedzią dla początkujących jest taki ranking.

    ETERSTAR
    Dawid Talarczyk

  • 56. Data: 2009-03-10 21:09:39
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Tue, 10 Mar 2009 20:12:33 +0100
    "morghul" <m...@t...pl> wrote:

    > słusznie zauważasz większość współczesnych motocykli osiąga już
    > skrajnie niebezpieczne prędkości na drodze dla początkujących
    > kierowców.

    No bo tak na zdrowy rozsądek, to nie dałbym świeżakowi(nie ważne
    ile miałby klient lat) maszyny lepszej jak honda cbr 125.
    120km/h, nie oszałamiające przyspieszenie, ale i tak wystarczy,
    żeby sie zabić...

    > Dużo zależy od jego wzrostu, wagi, siły czy rozsądku (chociaż tu
    > każdy początkujący zapewne wmawia sobie że będzie rozsądny)

    Czyli tylko i wyłącznie od ambicji i predyspozycji.

    > ograniczanie pojemności czy mocy nie powoduje automatycznie że
    > ktoś nie będzie odkręcał na maksa w środku miasta po przejechaniu
    > paru setek na moto.

    Hem... Gdzieś słyszałem, że nie powinno się jechać szybciej niż
    Twój mózg może analizować sytuację. Tylko z kto wierzy w takie
    bajki?

    Każdy lubi przycisnąć nie ważne czy to puszkarz czy
    motocyklista, czy w rozumowaniu prl człowiek 'mądry' czy też
    taki drewniak albo inne er-łan. Sęk w tym, że ten pierwszy wie
    kiedy może dać w palnik.

    > Niemniej jakąś podpowiedzią dla początkujących jest taki ranking.

    Tylko dla tych, którzy chcą jeździć.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 57. Data: 2009-03-12 10:19:10
    Od: Magic <m...@w...pl>

    zbigi pisze:

    > No nie wiem, nie wiem... Sa sytuacje, w ktorych i Goldasa trzeba noga
    > podeprzec i nie ma w tym nic zlego. Swoja droga, jak ktos opanuje
    > manewrowanie pierdzikiem, to bedzie wiedzial, czego szukac (jak
    > manewrowac) po przesiadce na cos zdecydowanie ciezszego. Dla mnie
    > dowodem na potwierdzenie tej teorii sa obserwacje manewrow parkingowych
    > "mlodych gniewnych" na ciezkich maszynach - osoby, ktore zaczely od
    > ciezkich maszyn po prostu nie maja odwagi i swiadomosci, co i jak mozna
    > z motocyklem zrobic podczas parkowania.

    Ten problem dotyczy głównie dziewczyn, często można zaobserwowac jak się
    męczą z manewrowaniem na parkingu.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 58. Data: 2009-03-12 10:26:27
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Kefir pisze:

    > Moge jeszcze cos? Dodalbym do FAQ liste dokumentow wymaganych przy
    > rejestracji, uzupelniona o linki do dokumentow dostepnych w Necie i
    > zwiazanych z importem, zakupem, zbyciem moto (np PCC).

    Myslałem nad tym i sytuacja wygląda następująco: co do dokumentów
    służących do "normalnej" rejestracji to jest odpowiedni dział FAQ, razem
    z linkami do dokumentów. W kwietniu bede sykcesywnie wentylował i
    aktualizował wszystkie działy więc będzie ok. Co do sprowadzania - nie
    zajmuję się tym, nie wiem jakie dokumenty i skąd są wymagane i te akurat
    informacje i tak trzeba sprawdzać na bieżąco, więc nie ma sensu (moim
    zdaniem) umieszczanie ich w FAQ.

  • 59. Data: 2009-03-12 21:53:15
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

    Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ten problem dotyczy głównie dziewczyn, często można zaobserwowac jak się
    > męczą z manewrowaniem na parkingu.

    bo nozki krotsze sa a na moto szpilki nie polecane ;)

    i sily w owych nozkach mnej.. ale co ty mozesz o tym wiedziec ;) tobie ten
    problem obcy ;)

    E.

  • 60. Data: 2009-03-13 06:49:05
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Magic napisał(a):

    > Ten problem dotyczy głównie dziewczyn, często można zaobserwowac jak się
    > męczą z manewrowaniem na parkingu.

    "Glownie dziewczyny" nie pchaja sie od razu na Valkirie (czy co tam
    teraz modne jest) :P
    I do dziewczyn nic nie mam - zal patrzec na duzych chlopcow, ktorzy
    parkowac/manewrowac nie potrafia.