    From: "morghul" <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli
    Date: Tue, 10 Mar 2009 20:12:33 +0100

    > Co do terenu to sie nie wypowiem bo nie jezdze. Ale taka 125 w
    > sporcie to tez potrafi niezle namieszac. Wiec co za roznica czy
    > ktos bedzie jechal 160 na 125 czy 190 na 500. Zabic sie mozna i
    > przy 60.

    Dokładnie, ale mi się wydaje, że chodzi raczej, że mniejsze
    pojemności to i mniejsza masa a co za tym idzie łatwiejsze
    menewrowanie np. przy prędkościach bliskich 0 km/h bo jak
    słusznie zauważasz większość współczesnych motocykli osiąga już
    skrajnie niebezpieczne prędkości na drodze dla początkujących
    kierowców.

    > Reasumujac czy tworzenie przedzialu dla motocykli pierwszych od
    > pewnej pojemnosci ma sens skoro wszystko zalezy od rozsadku
    > kierownika? Umiejetnosci mozna nabyc, rozumu nie.

    Może i ma ale tak naprawdę jeszcze wiele czynników ma wpływ na to
    czy taki albo inny motocykl będzie odpowiedni dla poczatkującego.
    Dużo zależy od jego wzrostu, wagi, siły czy rozsądku (chociaż tu
    każdy początkujący zapewne wmawia sobie że będzie rozsądny) a
    ograniczanie pojemności czy mocy nie powoduje automatycznie że
    ktoś nie będzie odkręcał na maksa w środku miasta po przejechaniu
    paru setek na moto.
    Niemniej jakąś podpowiedzią dla początkujących jest taki ranking.

    ETERSTAR
    Dawid Talarczyk