  • 1. Data: 2009-03-05 13:35:38
    Temat: [FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Witek.
    Kolega Kefir był uprzejmy zwrócić uwagę że dokonał się pewien postęp w
    dostepności motocykli na naszym rynku i co za tym idzie, powinniśmy
    zaktualizowac typy motocykli polecane na początek. Prosze więc o
    podawanie swoich typów, przy zachowaniu ogólnego założenia
    sformułowanego jakiś czas temu: Nie więcej jak 500 ccm, nie więcej jak
    50 KM. No i miło by było widzieć rzeczowe propozycje a nie odpały.

    Proponuję wpisywac swoje typy POD aktualnymi w celu porównania z
    poprzednimi propozycjami.

    Lista do kopiowania jest tu:

    Początkujący:
    ścigacz -> Honda NSR 125, Yamaha TZR 125, Honda CBR 125R
    "armatura" -> Yamaha Virago 250, Honda Rebel 250, Kawasaki EL 252
    turystyka -> Suzuki GN 250, Yamaha SR/YBR 250, Honda CB/CBF 250
    enduro -> Honda MTX 80, Aprilia Pegaso 125, Suzuki DR 125, Yamaha XT 250

    Powracający:
    ścigacz -> Suzuki GS 500, Kawasaki GPZ 500
    "armatura" -> Yamaha Virago 535, Kawasaki EN 500, Yamaha Drag Star 650
    turystyka -> Kawasaki ER-5, Honda CB 500, Yamaha XJ 600, Suzuki GSF 600
    enduro -> Suzuki DR 350/DR-Z 400, Yamaha XT 350/500/600

    Moje propozycje:

    Początkujący:
    ścigacz -> Honda NSR 125, Yamaha TZR 125, Honda CBR 125R
    ścigacz -> Honda NSR 125, Yamaha TZR 125, Honda CBR 125R, Kawasaki
    Ninja 250.

    "armatura" -> Yamaha Virago 250, Honda Rebel 250, Kawasaki EL 252
    "armatura" -> Yamaha Virago 250/535, Honda Rebel 250/450

    turystyka -> Suzuki GN 250, Yamaha SR/YBR 250, Honda CB/CBF 250
    turystyka/miasto -> Yamaha YBR250, Suzuki GS 500, Honda CB 500,
    Kawasaki ER-5

    enduro -> Honda MTX 80, Aprilia Pegaso 125, Suzuki DR 125
    enduro -> Yamaha DT125, Suzuki DR 125, Honda XLR 250, Yamaha TT-R 250.

    Powracający:
    ścigacz -> Suzuki GS 500, Kawasaki GPZ 500
    ścigacz -> Honda CBR 600 F, Kawasaki ZXR 400

    "armatura" -> Yamaha Virago 535, Kawasaki EN 500, Yamaha Drag Star 650
    "armatura" -> Yamaha Drag Star 650/Virago 750, Honda Shadow 750

    turystyka -> Kawasaki ER-5, Honda CB 500, Yamaha XJ 600, Suzuki GSF 600
    turystyka/miasto -> Kawasaki ER-6, Yamaha XJ 600/XJ 6, Suzuki GSF
    600/650, Suzuki V-Strom 650

    enduro -> Suzuki DR 350/DR-Z 400, Yamaha XT 350/500/600
    enduro -> Suzuki DR 350/DR-Z 400, Yamaha WR 250, Husqvarna TE 250/310

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 2. Data: 2009-03-05 13:58:34
    Temat: Re: [FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 05 Mar 2009 14:35:38 +0100, Magic <m...@w...pl>
    wrote:

    > Początkujący:
    > ścigacz -> Honda NSR 125, Yamaha TZR 125, Honda CBR 125R

    Oprócz Kawasaki Ninja 250 dodałbym jeszcze YZF R 125 (prawie jak R1 :-))

    > Powracający:
    > turystyka -> Kawasaki ER-5, Honda CB 500, Yamaha XJ 600, Suzuki GSF 600

    Tutaj dorzuciłbym Hondę NTV 650 (Revere bardziej na miasto, Deauville do
    turystyki).

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 3. Data: 2009-03-05 14:00:29
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > temu: Nie więcej jak 500 ccm, nie więcej jak 50 KM. No i miło by było
    > widzieć rzeczowe propozycje a nie odpały.

    Nie to zebym sie czepial ale dlaczego od razu tworzony jest limit
    pojemnosciowy? Rozumiem, ze generalnie procz erlone to wieksze sprzety
    odpadaja ale dlaczego nie 600? XJ6, b6, GSXF, ER6 wszystkie sa jak
    najbardziej do ogarniecia i wystepuja w wersjach ok 50 konnych. Problemem
    moze byc tylk masa. Zreszta patrzac na problem moto z innej strony to juz
    na kursie wsiadasz na 250.

    pozdr

    --
    BartekGSX6F
    Ave1,8

  • 4. Data: 2009-03-05 14:22:52
    Od: "Rafael" <r...@g...pl>

    BartekGSXF <b...@g...com> napisał(a):

    > odpadaja ale dlaczego nie 600? XJ6, b6, GSXF, ER6 wszystkie sa jak
    > najbardziej do ogarniecia i wystepuja w wersjach ok 50 konnych.

    te które podałeś to mają od 70 do 85 KM :).
    Aczkolwiek poruszasz sprawę istotną, bo chociażby taki Gladius w marketingowej
    propagandzie wyrażnie kierowany jest do początkującego jeźdzca.
    A jakby nie patrzeć to Gladius takim słabym motocyklem nie jest ...

    Pozdro
    Rafael
    Bandit650

  • 5. Data: 2009-03-05 14:35:08
    Od: fv <f...@c...com>

    Rafael wrote:

> [...]
    > propagandzie wyrażnie kierowany jest do początkującego jeźdzca.
    > A jakby nie patrzeć to Gladius takim słabym motocyklem nie jest ...

    Dokładnie, podobnie jak Kawasaki 'lekkim kroczkiem 200' ER-6f czy ciężkie i
    zarąbiście mocne
    XJ6/GSXF. W tym GSXF bez ABS jest, co sprawia że kilka pierwszych mocniejszych
    hamowań na mokrym
    będzie dla początkującego sprawdzianem z podnoszenia ciężarów i ponoszenia kosztów.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 6. Data: 2009-03-05 15:35:44
    Od: Magic <m...@w...pl>

    fv pisze:

> [...]
    hamowań na mokrym
    > będzie dla początkującego sprawdzianem z podnoszenia ciężarów i ponoszenia kosztów.

    I właśnie dlatego polecamy to co polecamy. Każdy wybierze co mu w duszy
    będzie grało, ale zalecenia sa konkretne właśnie ze względu na osiągi i
    masy, a także to, że na razie mało jest kursów motocyklowych które uczą
    JEźDZIć a nie zdawać egzamin.

  • 7. Data: 2009-03-05 15:36:21
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Leszek Karlik pisze:

    > Oprócz Kawasaki Ninja 250 dodałbym jeszcze YZF R 125 (prawie jak R1 :-))

    Rajt, dopiszę.

    > Tutaj dorzuciłbym Hondę NTV 650 (Revere bardziej na miasto, Deauville do
    > turystyki).

    Też zgoda.

  • 8. Data: 2009-03-05 16:07:38
    Od: "marcinu" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Powracający:

    > turystyka -> Kawasaki ER-5, Honda CB 500, Yamaha XJ 600, Suzuki GSF 600

    Proponuję dodać do zestawienia Hondę CBF600.

    Marcin/CBF600N
    Wawa-Bielany zone

  • 9. Data: 2009-03-05 17:00:01
    Od: KLOSZ <k...@w...pl>

    marcinu pisze:
    > Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Proponuję dodać do zestawienia Hondę CBF600.

    A poniewaz kazda pliszka swoj ogonek i tak dalej, to moze jeszcze CB 750
    Seven Fifty.

    Zdrowko

    --
    Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
    "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ

  • 10. Data: 2009-03-05 21:47:15
    Od: "Wojciech G." <w...@w...ursynet.com>

    Użytkownik "KLOSZ" napisał :
    > A poniewaz kazda pliszka swoj ogonek i tak dalej, to moze jeszcze CB 750
    > Seven Fifty.

    E-e, łagodna, ale za ciężka na pierwszy sprzęt.
    --
    PZDR
    Wojciech G.