-
11. Data: 2018-03-25 12:55:38
Temat: Re: Wypadek w F1 i opis
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-03-24 o 19:57, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 24 Mar 2018 19:22:02 +0100, Janusz napisał(a):
>> W dniu 2018-03-24 o 18:25, J.F. pisze:
>>> Dnia Sat, 24 Mar 2018 16:03:55 +0100, Janusz napisał(a):
>>>> W drugim zdaniu autor pisze "Samochód Fina został kompletnie zniszczony."
>>>> No ok, przeciążenie 27G to i tak cud że żyje, ale dalej mamy taki kwiatek
>>>
>>> To jest bardzo malo. Np zatrzymanie z 50km/h na drodze 35cm.
>>> albo ze 100km/h na drodze 1.4m ... gdyby samochody mialy taka strefe
>>> zgniotu.
>> Ja Cię proszę nie opowiadaj takich pi..,
>
> Jak przywalisz kiedys w przeszkode z predkoscia 50km/h, to jak
> myslisz, o ile sie auto skroci ?
>
>> pamiętasz eksperyment chyba nasa z
>> odrzutowymi saniami na torach? tam pilot wojskowy przy zatrzymaniu dostał
>> 10G i podobno na pół godziny stracił widzenie.
>
> 10g to oni maja co chwila w czasie manewrow
Oki znalazłem że było więcej :) coś mi się pomyliło albo złe tłumaczenie
było.
--
Pozdr
Janusz
-
12. Data: 2018-03-25 14:11:35
Temat: Re: Wypadek w F1 i opis
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2018-03-24 19:22, Janusz wrote:
> W dniu 2018-03-24 o 18:25, J.F. pisze:
>> Dnia Sat, 24 Mar 2018 16:03:55 +0100, Janusz napisał(a):
>>> Czytam artykuł o wypadku Bottasa który wpadł na bandę
>>> https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/744996/uderzen
ie-o-mocy-27g-zla-wiadomosc-dla-valtteriego-bottasa
>>>
>>>
>>> W drugim zdaniu autor pisze "Samochód Fina został kompletnie
>>> zniszczony."
>>> No ok, przeciążenie 27G to i tak cud że żyje, ale dalej mamy taki
>>> kwiatek
>>
>> To jest bardzo malo. Np zatrzymanie z 50km/h na drodze 35cm.
>> albo ze 100km/h na drodze 1.4m ... gdyby samochody mialy taka strefe
>> zgniotu.
> Ja Cię proszę nie opowiadaj takich pi.., pamiętasz eksperyment chyba nasa z
> odrzutowymi saniami na torach? tam pilot wojskowy przy zatrzymaniu dostał
> 10G i podobno na pół godziny stracił widzenie.
Nie ma to jak chrzanić głupoty. 10G to w lotach bojowych się osiąga.
Ba - nawet jak latają w tym Red Bull Racing to tam jest limit do 10G
przy manewrach. Ale niektórzy przekraczają i wtedy jest dyskwalifikacja.
W wirówkach 12G w skafandrach. I to jest przeciążenie długotrwałe. A to
zupełnie inna bajka niż przeciążenie przez 0.1s.
Tak jak ktoś pisał - 50G to wcale nie jest aż tak dużo.
--
mk4
-
13. Data: 2018-03-25 21:10:35
Temat: Re: Wypadek w F1 i opis
Od: tom <t...@l...localdomain>
Dnia 24.03.2018 Janusz <j...@o...pl> napisał/a:
> Czytam artykuł o wypadku Bottasa który wpadł na bandę
> https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/744996/uderzen
ie-o-mocy-27g-zla-wiadomosc-dla-valtteriego-bottasa
>
> W drugim zdaniu autor pisze "Samochód Fina został kompletnie zniszczony."
> No ok, przeciążenie 27G to i tak cud że żyje, ale dalej mamy taki kwiatek
>
Już chyba wszystko wyjasnione, więc dodam tylko
https://www.fia.com/news/f1-safety-measures
To jest oficjalny opis wypadku Alonso rok temu w Australii z dokładnym
opisem prędkości, przciążeń itp.
Było 45g, wyglądało strasznie, a Alonso "wysiadł" bez żadnych obrażeń.
--
Tomek
-
14. Data: 2018-03-26 08:13:30
Temat: Re: F1 i opis
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sun, 25 Mar 2018 11:13:23 +0200, w <p97p7h$t2q$2@node1.news.atman.pl>,
Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):
> A tak a propos F1 - co się zmieniło w Haas od zeszłego roku, że tak
> dobrze im szło?
> Zmiana silnika?
Ciągle Ferrari.
Zobaczymy po następnych wyścigach -- każdy samochód jest silny na jednych, a
słabszy na innych.
I to raczej nie im poszło jak super, ale innym gorzej. Ciągle mają 2s w plecy.
-
15. Data: 2018-03-26 09:06:07
Temat: Re: Wypadek w F1 i opis
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sun, 25 Mar 2018 19:10:35 +0000 (UTC), w
<s...@l...localdomain>, tom <t...@l...localdomain>
napisał(-a):
> Dnia 24.03.2018 Janusz <j...@o...pl> napisał/a:
> > Czytam artykuł o wypadku Bottasa który wpadł na bandę
> > https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/744996/uderzen
ie-o-mocy-27g-zla-wiadomosc-dla-valtteriego-bottasa
> >
> > W drugim zdaniu autor pisze "Samochód Fina został kompletnie zniszczony."
> > No ok, przeciążenie 27G to i tak cud że żyje, ale dalej mamy taki kwiatek
> >
>
> Już chyba wszystko wyjasnione, więc dodam tylko
> https://www.fia.com/news/f1-safety-measures
> To jest oficjalny opis wypadku Alonso rok temu w Australii z dokładnym
> opisem prędkości, przciążeń itp.
> Było 45g, wyglądało strasznie, a Alonso "wysiadł" bez żadnych obrażeń.
Wyglądało strasznie, bo wypadek składał się z serii mniejszych uderzeń.
Gdyby tak wbił się w coś na raz... raczej by bolało.
-
16. Data: 2018-03-26 17:57:24
Temat: Re: F1 i opis
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 26-03-2018 o 08:13, r...@k...pl pisze:
> Sun, 25 Mar 2018 11:13:23 +0200, w <p97p7h$t2q$2@node1.news.atman.pl>,
> Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):
>
>> A tak a propos F1 - co się zmieniło w Haas od zeszłego roku, że tak
>> dobrze im szło?
>> Zmiana silnika?
>
> Ciągle Ferrari.
> Zobaczymy po następnych wyścigach -- każdy samochód jest silny na jednych, a
> słabszy na innych.
Ale Ferrari w dużo nowszej (zeszłorocznej) specyfikacji?
Sam bolid przypadkiem nie też?
Bo w zeszłym roku to jeździli tak jak Wiliams teraz.
Jakby innym słabo nie szło, to się zazwyczaj nie łapali nawet na 2 rundę
kwalifikacji.
Więc coś musiało się drastycznie zmienić na plus.
-
17. Data: 2018-03-26 21:45:46
Temat: Re: Wypadek w F1 i opis
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 25 Mar 2018 12:55:38 +0200, Janusz napisał(a):
> W dniu 2018-03-24 o 19:57, J.F. pisze:
>> Dnia Sat, 24 Mar 2018 19:22:02 +0100, Janusz napisał(a):
>>> W dniu 2018-03-24 o 18:25, J.F. pisze:
>>>> Dnia Sat, 24 Mar 2018 16:03:55 +0100, Janusz napisał(a):
>>>>> W drugim zdaniu autor pisze "Samochód Fina został kompletnie zniszczony."
>>>>> No ok, przeciążenie 27G to i tak cud że żyje, ale dalej mamy taki kwiatek
>>>>
>>>> To jest bardzo malo. Np zatrzymanie z 50km/h na drodze 35cm.
>>>> albo ze 100km/h na drodze 1.4m ... gdyby samochody mialy taka strefe
>>>> zgniotu.
>>> Ja Cię proszę nie opowiadaj takich pi..,
>>
>> Jak przywalisz kiedys w przeszkode z predkoscia 50km/h, to jak
>> myslisz, o ile sie auto skroci ?
>>
>>> pamiętasz eksperyment chyba nasa z
>>> odrzutowymi saniami na torach? tam pilot wojskowy przy zatrzymaniu dostał
>>> 10G i podobno na pół godziny stracił widzenie.
>>
>> 10g to oni maja co chwila w czasie manewrow
> Oki znalazłem że było więcej :) coś mi się pomyliło albo złe tłumaczenie
> było.
Jeśli chodzi o przeciążenia bardzo istotny jest czas działania.
Przeciążenie rzędu 3g może zabić jeśli działa w kierunku głowy dłużej niż
krótką chwilę (nie do końca rozumiem mechanikę działania, ale ponoć krew
przestaje wracać z mózgu do serca).
Te przeciążenia gdzie piloci tracą przytomność to jest około 8g, ale też
działają minimum przez kilka sekund, a nawet dłużej.
Przeciążenie w wypadku samochodowym to dziesiątki g, ale działające ułamek
sekundy. Nie towarzyszą temu efekty kardiologiczne, a jedynie ewentualne
urazy związane z dużą siłą z którą działa się na pasy bezpieczeństwa i
powodowane przez bezwładne kończyny czy głowę.
W motorsporcie stosuje się szerokie, 6pkt, szerokie pasy bezpieczeństwa,
ściśle otulające ze wszystkich stron ciało fotele, kaski z systemem HANS
uniemożliwiające bezwładny ruch głową itp.
Dzięki temu człowiek jest w stanie przetrwać bez szkód całkiem duże
przeciążenia. Nawet znacznie większe niż te które byłyby już niebezpieczne
w przypadku zwykłych samochodowych foteli i typowych 3pkt pasów
bezpieczeństwa.
-
18. Data: 2018-03-27 09:37:25
Temat: Re: F1 i opis
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Mon, 26 Mar 2018 17:57:24 +0200, w <p9b592$1fq$1@node2.news.atman.pl>,
Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):
> W dniu 26-03-2018 o 08:13, r...@k...pl pisze:
> > Sun, 25 Mar 2018 11:13:23 +0200, w <p97p7h$t2q$2@node1.news.atman.pl>,
> > Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):
> >
> >> A tak a propos F1 - co się zmieniło w Haas od zeszłego roku, że tak
> >> dobrze im szło?
> >> Zmiana silnika?
> >
> > Ciągle Ferrari.
> > Zobaczymy po następnych wyścigach -- każdy samochód jest silny na jednych, a
> > słabszy na innych.
>
> Ale Ferrari w dużo nowszej (zeszłorocznej) specyfikacji?
W aktualnej specyfikacji.
> Sam bolid przypadkiem nie też?
Sporo części od Ferrari, ale nadwozie mają własne.
> Bo w zeszłym roku to jeździli tak jak Wiliams teraz.
> Jakby innym słabo nie szło, to się zazwyczaj nie łapali nawet na 2 rundę
> kwalifikacji.
> Więc coś musiało się drastycznie zmienić na plus.
Dramatycznego postępu na razie nie widzę, choć wynik w kwalifikacjach więcej
niż dobry.
-
19. Data: 2018-03-27 18:56:23
Temat: Re: F1 i opis
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 27-03-2018 o 09:37, r...@k...pl pisze:
> Mon, 26 Mar 2018 17:57:24 +0200, w <p9b592$1fq$1@node2.news.atman.pl>,
> Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):
>
>> W dniu 26-03-2018 o 08:13, r...@k...pl pisze:
>>> Sun, 25 Mar 2018 11:13:23 +0200, w <p97p7h$t2q$2@node1.news.atman.pl>,
>>> Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):
>>>
>>>> A tak a propos F1 - co się zmieniło w Haas od zeszłego roku, że tak
>>>> dobrze im szło?
>>>> Zmiana silnika?
>>>
>>> Ciągle Ferrari.
>>> Zobaczymy po następnych wyścigach -- każdy samochód jest silny na jednych, a
>>> słabszy na innych.
>>
>> Ale Ferrari w dużo nowszej (zeszłorocznej) specyfikacji?
>
> W aktualnej specyfikacji.
W sensie że silnik mają ten sam co Scuderia?
>
>> Sam bolid przypadkiem nie też?
>
> Sporo części od Ferrari, ale nadwozie mają własne.
To chyba jednak "sporo" zmieniło się w "większość".
>
>> Bo w zeszłym roku to jeździli tak jak Wiliams teraz.
>> Jakby innym słabo nie szło, to się zazwyczaj nie łapali nawet na 2 rundę
>> kwalifikacji.
>> Więc coś musiało się drastycznie zmienić na plus.
>
> Dramatycznego postępu na razie nie widzę,
Ale wyścig oglądałeś, czy wyniki przeczytałeś z tabelki? ;-)
-
20. Data: 2018-03-27 19:21:13
Temat: Re: F1 i opis
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 27 Mar 2018 18:56:23 +0200, w <p9dt3n$qt0$2@node1.news.atman.pl>,
Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):
> >> Ale Ferrari w dużo nowszej (zeszłorocznej) specyfikacji?
> >
> > W aktualnej specyfikacji.
>
> W sensie że silnik mają ten sam co Scuderia?
Tak.
W sumie to konieczność -- zmieniły się przepisy.
> >> Sam bolid przypadkiem nie też?
> >
> > Sporo części od Ferrari, ale nadwozie mają własne.
>
> To chyba jednak "sporo" zmieniło się w "większość".
Być może -- nie ujawniają jakie to części.
> >> Bo w zeszłym roku to jeździli tak jak Wiliams teraz.
> >> Jakby innym słabo nie szło, to się zazwyczaj nie łapali nawet na 2 rundę
> >> kwalifikacji.
> >> Więc coś musiało się drastycznie zmienić na plus.
> >
> > Dramatycznego postępu na razie nie widzę,
>
> Ale wyścig oglądałeś, czy wyniki przeczytałeś z tabelki? ;-)
Uczciwi ludzie śpią o takiej godzinie w niedzielę :)