  • 81. Data: 2011-08-03 09:35:07
    Temat: Re: [F1] Kubica nie jedzie ?
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message
    news:887681215.20110802230616@pik-net.pl...

    > Możesz sobie zaprzeczać - nie miałem najmniejszej przerwy w odbiorze
    > Polsatu jako takiego z trzech różnych źródeł - analoga, DVB-T i
    > Cyfry+.

    Polsat mial problem z wysylaniem do _swojej paczki_ na satelicie. Sygnal
    znikal na duzo dluzsze okresy, niz transmisja z Budapesztu.

    --
    Axel

  • 82. Data: 2011-08-03 09:53:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Axel,

    Wednesday, August 3, 2011, 9:35:07 AM, you wrote:

    > Polsat mial problem z wysylaniem do _swojej paczki_ na satelicie. Sygnal
    > znikal na duzo dluzsze okresy, niz transmisja z Budapesztu.

    Może Tobie znikał, bo nie mi.

    Widać, że trzeba wyjaśnić, bo zachodzą nieporozumienia:
    - uplink, czyli sygnał do satelity, nadawany z Ziemii - wąska,
    kierunkowowa wiązka, nadawana z dużą mocą, przebije się bez
    najmniejszego problemu do satelity nawet w czasie wielkiej burzy;

    - downlink - czyli sygnał z satelity - szeroka wiązka, nadawana z
    ograniczoną mocą, bardzo łatwo ulegająca zakłóceniu.

    Jesteś w rejonie objętym intensywną burzą, na terenie którego znajdują
    się zarówno stacja nadawcza uplinka jak i odbiorniki downlink - Twoja
    antena satelitarna, antena odbiorcza systemu transmisji publicznej. I
    to downlinki mają problem z odbiorem.

    Ja byłem daleko od burzy, która zakłóciła _odbiór_ w Warszawie i
    okolicach. Dlatego, gdy Polsat tracił linka z Budapesztu a warszawskie
    nadajniki analogowe i DVB-T linka z Polsatu, to ja oglądałem
    Ziętarskiego i spółkę w drugiej przerwie i reklamę społeczną na samym
    końcu wyścigu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 83. Data: 2011-08-03 10:06:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > nadajniki analogowe i DVB-T linka z Polsatu, to ja oglądałem
    > Ziętarskiego i spółkę w drugiej przerwie i reklamę społeczną na samym

    Potwierdzam, miałem dokładnie tak samo.
    Ale z satelity - dvb-t i analog za pierwszą przerwą również zostały
    zakłócone - pewnie emitel nie odebrał sygnału.

    Czyli problem mieliście z ODBIOREM w Warszawie, a nie z nadawaniem.

  • 84. Data: 2011-08-03 11:36:19
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Może Tobie znikał, bo nie mi.

    Cyfrowy Polsat???? czy C+? Bo wlasnie pisze, ze tu jest roznica.

> [...]
    > się zarówno stacja nadawcza uplinka jak i odbiorniki downlink - Twoja
    > antena satelitarna, antena odbiorcza systemu transmisji publicznej. I

    Po pierwsze - zaniki sygnalu pojawily sie na pol godziny, zanim burze
    pojawila sie w mojej okolicy. Po drugie - jesli jest tak jak piszesz, to
    dlaczego odbieralem kanaly FTA? Natomiast z paczki CP sprawdzilem
    kilkanascie kanalow i zadnego nie bylo.

    --
    Axel

  • 85. Data: 2011-08-03 11:42:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com> napisał w wiadomości
    > "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Cyfrowy Polsat???? czy C+? Bo wlasnie pisze, ze tu jest roznica.

    Nie ma.
    Cyfra bierze sygnał bezpośrednio z Polsatu.
    To jest ten sam kanał, tyle że wykorzystuje inne kodowanie.

    > Po pierwsze - zaniki sygnalu pojawily sie na pol godziny, zanim burze
    > pojawila sie w mojej okolicy. Po drugie - jesli jest tak jak piszesz, to
    > dlaczego odbieralem kanaly FTA?

    Bo były mocniejsze, albo masz źle ustawioną antenę.
    Złe ustawienie może skutkować właśnie pogorszeniem odbioru niektórych
    transponderów podczas złej pogody.

  • 86. Data: 2011-08-03 11:51:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Axel,

    Wednesday, August 3, 2011, 11:36:19 AM, you wrote:

    [...]

    > Po pierwsze - zaniki sygnalu pojawily sie na pol godziny, zanim burze
    > pojawila sie w mojej okolicy.

    Widocznie burza była tam, gdzie downlinka odbierają nadajniki naziemne
    w Twojej okolicy.

    > Po drugie - jesli jest tak jak piszesz, to dlaczego odbieralem
    > kanaly FTA? Natomiast z paczki CP sprawdzilem kilkanascie kanalow i
    > zadnego nie bylo.

    Jakie pół godziny? Najdłuższy był ostatni zanik - z 5 minut trwał i
    skończył się jak zjeżdżali na dekorację.

    Nie sprawdzałem kanałów Cyfry+ - interesował mnie tylko Polsat.
    Pokazywałem koledze, jak działa DVB-T na śrubokręcie zamiast anteny i
    porównywaliśmy jakość odbioru na śrubokręcie analogowego i DVB-T
    Polsatu czekając na wznowienie transmisji.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl