eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmEra rezygnuje z simlockow?Re: Era rezygnuje z simlockow?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Dominik & Co <D...@i...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Era rezygnuje z simlockow?
    Date: Fri, 23 Jan 2009 08:32:04 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 51
    Message-ID: <glbrpl$jho$1@inews.gazeta.pl>
    References: <gl5a2s$1if$1@inews.gazeta.pl> <gl5grs$gst$1@news.task.gda.pl>
    <gl6u7t$ae1$1@inews.gazeta.pl> <gl7agb$m48$1@news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: bm.elb.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1232695925 20024 212.191.128.2 (23 Jan 2009 07:32:05 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Jan 2009 07:32:05 +0000 (UTC)
    X-User: dominik.alaszewski
    In-Reply-To: <gl7agb$m48$1@news.interia.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.19 (Windows/20081209)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:963173
    [ ukryj nagłówki ]

    ToMasz napisał(a):

    > podstawie niezgodności z umową. Problem polega na tym ze gwarancja to
    > sprawa w99% producenta, a "niezgodność" przenosi tą odpowiedzialnośc( w
    > 99%) na sprzedawce. jak sprzedawca ma 10% narzutu, to nie moze sobie
    > pozwolić na przyjęcie takiego uszkodzonego towaru. Więc sprawa ląduje u

    Zgodnie z prawem sprzedawca nie ma tu nic do gadania (na "pozwalanie sobie"
    bądź nie). Również zgodnie z prawem może dochodzić swoich racji na swoim
    dostawcy (hurtowniku/dostawcy telefonów)- więc stratny nie będzie.

    > rzecznika praw konsumenta, który w 99% doradza klientowi walkę przed sądem.

    Byłeś, korzystałeś?
    Polecam lekturę pierwszej z brzegu strony:
    http://www.bip.piekary.pl/?c=226

    > W przypadku spotkania przed sądem pada pytanie: jaka była umowa. Niewem
    > nie czytałem. to co sie niezgadza w umowie która nie została
    > przeczytana? (tu czasami słychać smiech na sali)

    W takim przypadku klient mówi: kupiłem telefon, który nie działa.
    Nie można go używać zgodnie z jego przeznaczeniem (służy do dzwonienia)-
    istnieje niezgodność z umową. Wada została wykryta w ciągu 6 miesięcy od kupna,
    zatem zgodnie z ustawą domniemywa się, że istniała w momencie zakupu.
    Sprzedawca nie ustosunkował się do mojego roszczenia w ustawowym terminie,
    zatem je uznał. I sąd sprawnie przyklepuje roszczenie wobec sprzedawcy.

    > W takim przypadku jako umowę traktuje sie nie przeczytane instrukcje,
    > gwarancje i cotam tylko klient dostał, bo na 100% cos dostał.

    Polecam lekturę:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=390

    W szczególności wystarczy "towar jest niezgodny z umową, gdy nie
    nadaje się do celu, do jakiego jest zwykle używany(...). Telefon zwykle
    służy do dzwonienia. Nie może być do tego wykorzystany, bo nie działa?
    Jest niezgodny z umową.

    > Jeśli sprzęt pozostawiono u sprzedawcy to sprzedawca zleca ekspertyzę, z
    > której wynika ze silnik nie był smarowany, uszkodzenie powstało w wyniku
    > upadku, wewnętrzne zabezpieczenie wskazuje na zalanie telefonu..

    Nie przeczę, bywa i tak. Ale zalecam sprzedawcy ostrożność,
    bo to już o sprawę karną zahacza...


    --
    Dominik (& kąpany)
    "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji
    RP

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: