  • Data: 2009-07-19 17:52:51
    Temat: Re: Epson R2880
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Czornyj" <m...@c...pl> wrote:

    > Do obliczenia kosztu Epsonek najbezpieczniej przyjąć przelicznik 1ml
    > atramentu na 1 zdjęcie formatu A4. W przypadku 2880 jeden tuszyk
    > kosztuje 48PLN i ma 11,4ml - zatem koszt tuszu na jedno zdjęcie A4
    > wyniesie ok. 4,20PLN.

    Ja przy takich szacunkach dodatkowo robię (chyba słuszne) założenie,
    że pewna część tuszu zawsze pozostanie niewykorzystana, czyli od pełnej
    pojemności trzeba najpierw odjąć jakąś niewielką "martwą pojemność".
    Nie mam propozycji co do konkretnych założeń ilościowych, ale zgadza
    się to ze zdroworozsądkowym podejrzeniem, iż większe pojemniki są
    bardziej ekonomiczne.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]