  • 1. Data: 2013-05-28 11:27:11
    Temat: Enkodery obrotowe
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    Takie jakie są stosowane w radyjkach samochodowych. I jeszcze coby
    miały "Push switch".. Gdzie to do diabła można zakupić w PL w
    rozsądnej cenie? Wujek Google niczego sensownego nie podaje. Być może
    źle się o to pytam ?!...

  • 2. Data: 2013-05-28 11:51:02
    Temat: Re: Enkodery obrotowe
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-05-28 11:27, Stachu Chebel pisze:
> [...]
    > miały "Push switch".. Gdzie to do diabła można zakupić w PL w
    > rozsądnej cenie? Wujek Google niczego sensownego nie podaje. Być może

    Zdecydowanie źle pytasz. 3zł to rozsądna cena?

    http://allegro.pl/lispol-enkoder-20imp-z-przycisk-ec
    11-1b-18t-l15-i3259054338.html

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2013-05-28 11:57:13
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > miały "Push switch".. Gdzie to do diabła można zakupić w PL w
    > rozsądnej cenie? Wujek Google niczego sensownego nie podaje. Być może

    A co to jest rozsądna cena?
    Optyczne czy mechaniczne?

    Tu szukałeś?
    http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_category=100249&sea
    rch=impulsator&page=2%2C20&s_field=accuracy&s_order=
    DESC
    Tylko uważnie przeglądaj, bo chyba mnie mają przycisku

    Albo tu:
    http://www.meditronik.com.pl/el/d3200.htm

    Tu o cenę musisz zapytać
    http://www.meditronik.com.pl/el/d3300.htm

    To tak na szybko.

    Pozdrawiam

    DD

  • 4. Data: 2013-05-28 12:35:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości grup
    >Zdecydowanie źle pytasz. 3zł to rozsądna cena?
    >http://allegro.pl/lispol-enkoder-20imp-z-przycisk-e
    c11-1b-18t-l15-i3259054338.html

    Albo z duzym narzutem, ale w "uznanej" firmie
    http://www.cyfronika.com.pl/p_kodowe.htm

    J.

  • 5. Data: 2013-05-28 12:40:58
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    enkodery ALPS i BOURNS mają w HFO Elektronik w Warszawie ul. Nałęczowska.

  • 6. Data: 2013-05-28 14:13:29
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-05-28 11:51, BartekK pisze:

    > Zdecydowanie źle pytasz. 3zł to rozsądna cena?
    >
    > http://allegro.pl/lispol-enkoder-20imp-z-przycisk-ec
    11-1b-18t-l15-i3259054338.html

    Tylko uważaj. One mocno trzeszczą, a niedokładność wykonania powoduje,
    że w zależności od położenia skok mechaniczny różnie pokrywa się ze
    stykiem elektrycznym. Często grzechotka cyknie, a impulsu jeszcze brak i
    odwrotnie. Ze względu na jakość (która jest odwrotnością upierdliwości
    przy obsłudze) polecam Bourns, Alps już troszkę mniej.

    --
    Michał

  • 7. Data: 2013-05-28 19:24:49
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    > źle się o to pytam ?!...

    ostatnio kupowałem na aksotronik.pl
    kilka jest też na stronach trim-pot'a

  • 8. Data: 2013-05-28 20:59:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-05-28 14:13, Michał Lankosz wrote:
    > Tylko uważaj. One mocno trzeszczą

    To chyba nie wpływa na dekodowanie sygnału kwadraturowego jesli
    trzeszczy na jednej lini podczas zmiany położenia. A może trzeszczy na obu?

  • 9. Data: 2013-05-29 00:39:44
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > To chyba nie wpływa na dekodowanie sygnału kwadraturowego jesli
    > trzeszczy na jednej lini podczas zmiany położenia. A może trzeszczy na obu?

    Próbowałem kilku algorytmów i niestety wysypują się. Teoretycznie nie
    powinno być problemów, ale to co napisałem niestety wszystko komplikuje.
    Oczywiście można robić filtrację, ale im 'lepiej' sygnał wygląda tym
    mniejszą częstotliwość (prędkość obrotową) można uzyskać. Mowa
    oczywiście o ręcznym kręceniu. Ja stosuję prosty filtr RC. Ale
    dobijające jest też to, że grzechotka stuknie a tu nic, trzeba 'wejść'
    na górkę następnej zapadki. Gdyby na jedną zapadkę impulsator generował
    połowę cyklu to już by było łatwiej... chyba.

    --
    Michał

  • 10. Data: 2013-05-29 11:33:13
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Sorry, ale...nie wiem jakich enkoderów używasz,w przypadku Bourns i Alps mój
    program chodzi znakomicie.
    (Inna sprawa, że badziewia nie należy używać.)
    Napisałem go w dwóch wersjach (asm i C), obsługa w przerwaniach.
    Żadnych problemów.
    Przerwanie na zboczu opadajacym .Potem sprawdzenie czy sygnał dalej niski,
    potem sprawdzenie na drugim czy wysoki itd.
    To raptem paręnaście linii kodu.
    Nie korzystaj z gotowców. Napisz swoje własne procedury starając się
    zrozumieć zjawiska fizycznie. Również te niepożądane (odbijanie styków
    etc.).