  • Data: 2010-02-22 19:21:27
    Temat: Re: Energooszczędny zestaw.
    Od: Wiesław <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 22-02-2010 o 18:59:11 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    napisał(a):

    > po pierwsze nie napisałem, ze mam "jakis", tylko ze mam "jakis ok".
    > Niemniej zaciekawiła mnie twoja wypowiedz. Mozesz wskazac, jak zmienia
    > sie pobór prądu w zaleznosci od jakosci zasilacza?

    W zasilaczach energooszczędność to jak najwyższa sprawność, która
    mieści się w granicach od ok 40 do ponad 90%. Znaczy to tyle,
    że w pierwszym przypadku tracisz 60, w drugim "tylko" 10% energii
    za którą płacisz. Wymyślono nawet certyfikaty dla zasilaczy
    od 80% sprawności wzwyż. Sprawność nie jest stała w całym zakresie
    i najwyższą wartość osiąga gdzieś między 50, a 60% obciążenia.
    Jeżeli jednak posiadasz zasilacz OK (ja zrozumiałem "ok"oło 350W),
    to zapewne nie masz się czym martwić.

    --
    Wiesław
    Opera Mail