    Date: Tue, 29 Dec 2009 10:06:13 +0100
    From: "R.Madejski" <r...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Energooszczedny komputer a zasilacz 500W

    Piotr Przekota wrote:

    > Jak wspomnialem - mam do przegrania duuuzo kaset VHS. Teoretycznie moglbym
    > kupic nagrywarke DVD, ale:
    > - chce miec wplyw na to, jak przegrany material z VHS bedzie wygladal:
    > wyciecie reklam, obciecie jakis niepotrzebnych rzeczy z tylu i z przodu
    > nagrania, placzenie kilku programow na jednej plycie DVD etc, dodanie jakis
    > informacji przed programem itp.
    > - komputer i tak mam, wiec chce go troszke zmodyfikowac, zeby zarl mniej pradu
    > - czasami pracuje dosc dlugo, wiec oszczednosci sa oczywiste
    >
    > PiotrPaczynski

    Przed ponad rokiem zainwestowałem w dwurdzeniowy procesor athlon x64 o
    niskim TDP (35W, teraz są produkowane 25W), do tego współczesna płyta
    Gigabyte i zasilacz 80plus 350W. Korzystam z wszystkich zintegrowanych
    komponentów. Pobór mocy kompletu (8GB DDR2, dysk 1TB, wentylator,
    dodatkowy panel) w spoczynku ~49-52W, przy pełnym obciążeniu ok. ~60W.
    Taka konfiguracja mi odpowiada. W swoim komplecie ewentualnie
    wymieniłbym zasilacz na mniejszy ale również 80plus gdybym taki znalazł.

    Pracuję na kilku maszynach wirtualnych, do tego zwyczajne domowe "prace"
    internetowo-biurowe i odtwarzanie multimediów. Być może ze względu na
    specyfikę twoich potrzeb będziesz chciał uzupełnić własny komplet o
    zewnętrzną kartę graficzną i dodatkowe dyski.

    RM