  • Data: 2009-12-29 09:36:00
    Temat: Re: Energooszczedny komputer a zasilacz 500W
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kameleon pisze:
    > Nie ma energooszczędnych komputerów. Energooszczędne to są laptopy. [...]

    Możesz uzasadnić?

    Komputery przenośne może w liczbach bezwzględnych zużywają
    niewiele energii, ale w przeliczeniu na możliwości i wygodę
    pracy zdecydowanie *nie są* energooszczędne. Mniejsze zużycie
    mocy przez wyświetlacz okupione jest zdecydowanie gorszymi
    kątami widzenia, niższą jasnością, wolniejszym czasem reakcji.
    Bardziej energooszczędny dysk ma zazwyczaj 5400 rpm i długi
    czas dostępu. Oszczędniejsza pamięć ma 2x niższą szczytową
    przepustowość. Jedynie mikroprocesor jest faktycznie nieco
    bardziej oszczędny, ale kto broni kupić energooszczędną
    wersję CPU do komputera stacjonarnego?

    Zazwyczaj wysoki pobór mocy komputera stacjonarnego wynika
    po prostu ze świadomego wyboru konsumenta. Nie chce on bo-
    wiem kupować energooszczędnej wersji mikroprocesora 2 GHz
    za np. 600 zł, skoro ma 2.6 GHz za 400 zł w wersji normal-
    nej...

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |