  • 51. Data: 2012-12-10 18:14:33
    Temat: Re: Energia za darmo
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" napisał w wiadomości
    >Akurat pomysł Łągiewki ma racjonalne jądro - przechwycić pęd układem
    >nieniszczonym, zamienić w moment pędu i zostawić do spokojnego
    >rozproszenia energii w dłuższym czasie. [...] Jeśli ma być to
    >zderzak samochodu który w normalnej eksploatacji jednak żadnego pędu
    >przejmować nie powinien - taniej wymienić w razie nieszczęścia kawał
    >plastiku jak wozić ciężkie, skomplikowane, zawodne i drogie
    >mechanizmy. Fizycznie pomysł Łągiewki działał - on po prostu w
    >proponowanym zastosowaniu nie miał sensu ekonomicznego.

    Nie tylko. Przeciez tak nie ped przechwycisz, ale energie.
    A ped ... owszem, zadziala, jak jeszcze zderzak bedzie pol metra przed
    auto wystawal.

    J.

  • 52. Data: 2012-12-10 19:12:09
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 10.12.2012 18:14, J.F wrote:
    > Nie tylko. Przeciez tak nie ped przechwycisz, ale energie.
    > A ped ... owszem, zadziala, jak jeszcze zderzak bedzie pol metra przed
    > auto wystawal.

    Strefy zgniotu w dzisiejszych samochodach są pewnie większe, ale jeden z
    wielu problemów "wynalazku" to działanie tylko przy centralnym, czołowym
    uderzeniu. Do tego jak liczyłem siły na przekładni to były znacznie za
    duże, żeby to się trzymało w kupie.

    Michoo

  • 53. Data: 2012-12-11 02:39:15
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > Akurat pomysł Łągiewki ma racjonalne jądro - przechwycić pęd układem
    > nieniszczonym, zamienić w moment pędu i zostawić do spokojnego
    > rozproszenia energii w dłuższym czasie. Jeśli trzeba często i

    Bzdury. Dokładnie to robi amortyzator/strefa zgniotu.
    Dzięki niezerowej drodze hamowania przyspieszenie jest
    ograniczane (i to są główne parametry, maksymalne
    przyspieszenie i tak >=v^2/2S). A pochłonięcie tej energii
    (zderzenie niesprezyste) powoduje, że auto później
    nie odskakuje.

    > powtarzalnie spory pęd przechwycić bez nadmiernych opóźnień - może być

    Tak, to jest główna zaleta tego zderzaka. Robi za 'odnawialną'
    strefę zgniotu.

> [...]
    > drogie mechanizmy. Fizycznie pomysł Łągiewki działał - on po prostu w
    > proponowanym zastosowaniu nie miał sensu ekonomicznego.

    Nie działa tak jak Łągiewka o nim myśli i czego od niego oczekuje.
    'Publikował' papiery w których twierdził, że przyszpieszenie
    na kierowcy jest inne niz wynika z... geometrii.
    No i oczywiscie jego urzadzenie mialo lamac zazade zachowania pedu.

    W tym sensie jego urzadzenie nie dziala i za to zostal w poprzednim
    poscie uznany za oszoloma deady. Nie za same pisanie bzdur, ale za
    to, że uparte się ich trzymanie na dobrą na 15 lat sprawę udupilo
    nienajgorsze urządzenie.

    pzdr
    bartekltg