-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: bartekltg <b...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Energia za darmo
Date: Tue, 11 Dec 2012 02:39:15 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 43
Message-ID: <ka62s4$6vc$1@node2.news.atman.pl>
References: <1...@p...pl.invalid>
<50bbc83e$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
<k9gtmo$an7$1@node2.news.atman.pl>
<50c613c8$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 144-mi3-6.acn.waw.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1355189956 7148 85.222.69.144 (11 Dec 2012 01:39:16 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 11 Dec 2012 01:39:16 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
In-Reply-To: <50c613c8$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:639059
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-12-10 17:54, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
>
> Akurat pomysł Łągiewki ma racjonalne jądro - przechwycić pęd układem
> nieniszczonym, zamienić w moment pędu i zostawić do spokojnego
> rozproszenia energii w dłuższym czasie. Jeśli trzeba często i
Bzdury. Dokładnie to robi amortyzator/strefa zgniotu.
Dzięki niezerowej drodze hamowania przyspieszenie jest
ograniczane (i to są główne parametry, maksymalne
przyspieszenie i tak >=v^2/2S). A pochłonięcie tej energii
(zderzenie niesprezyste) powoduje, że auto później
nie odskakuje.
> powtarzalnie spory pęd przechwycić bez nadmiernych opóźnień - może być
Tak, to jest główna zaleta tego zderzaka. Robi za 'odnawialną'
strefę zgniotu.
> to przydatne, ostatnio chyba ktoś tym pomysłem się zainteresował. Jeśli
> ma być to zderzak samochodu który w normalnej eksploatacji jednak
> żadnego pędu przejmować nie powinien - taniej wymienić w razie
> nieszczęścia kawał plastiku jak wozić ciężkie, skomplikowane, zawodne i
> drogie mechanizmy. Fizycznie pomysł Łągiewki działał - on po prostu w
> proponowanym zastosowaniu nie miał sensu ekonomicznego.
Nie działa tak jak Łągiewka o nim myśli i czego od niego oczekuje.
'Publikował' papiery w których twierdził, że przyszpieszenie
na kierowcy jest inne niz wynika z... geometrii.
No i oczywiscie jego urzadzenie mialo lamac zazade zachowania pedu.
W tym sensie jego urzadzenie nie dziala i za to zostal w poprzednim
poscie uznany za oszoloma deady. Nie za same pisanie bzdur, ale za
to, że uparte się ich trzymanie na dobrą na 15 lat sprawę udupilo
nienajgorsze urządzenie.
pzdr
bartekltg
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=