    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Energia za darmo
    Date: Tue, 11 Dec 2012 02:39:15 +0100

    > Akurat pomysł Łągiewki ma racjonalne jądro - przechwycić pęd układem
    > nieniszczonym, zamienić w moment pędu i zostawić do spokojnego
    > rozproszenia energii w dłuższym czasie. Jeśli trzeba często i

    Bzdury. Dokładnie to robi amortyzator/strefa zgniotu.
    Dzięki niezerowej drodze hamowania przyspieszenie jest
    ograniczane (i to są główne parametry, maksymalne
    przyspieszenie i tak >=v^2/2S). A pochłonięcie tej energii
    (zderzenie niesprezyste) powoduje, że auto później
    nie odskakuje.

    > powtarzalnie spory pęd przechwycić bez nadmiernych opóźnień - może być

    Tak, to jest główna zaleta tego zderzaka. Robi za 'odnawialną'
    strefę zgniotu.

    > to przydatne, ostatnio chyba ktoś tym pomysłem się zainteresował. Jeśli
    > ma być to zderzak samochodu który w normalnej eksploatacji jednak
    > żadnego pędu przejmować nie powinien - taniej wymienić w razie
    > nieszczęścia kawał plastiku jak wozić ciężkie, skomplikowane, zawodne i
    > drogie mechanizmy. Fizycznie pomysł Łągiewki działał - on po prostu w
    > proponowanym zastosowaniu nie miał sensu ekonomicznego.

    Nie działa tak jak Łągiewka o nim myśli i czego od niego oczekuje.
    'Publikował' papiery w których twierdził, że przyszpieszenie
    na kierowcy jest inne niz wynika z... geometrii.
    No i oczywiscie jego urzadzenie mialo lamac zazade zachowania pedu.

    W tym sensie jego urzadzenie nie dziala i za to zostal w poprzednim
    poscie uznany za oszoloma deady. Nie za same pisanie bzdur, ale za
    to, że uparte się ich trzymanie na dobrą na 15 lat sprawę udupilo
    nienajgorsze urządzenie.

    pzdr
    bartekltg