eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaEnergia za darmoRe: Energia za darmo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Energia za darmo
    Date: Tue, 11 Dec 2012 02:39:15 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 43
    Message-ID: <ka62s4$6vc$1@node2.news.atman.pl>
    References: <1...@p...pl.invalid>
    <50bbc83e$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <k9gtmo$an7$1@node2.news.atman.pl>
    <50c613c8$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 144-mi3-6.acn.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1355189956 7148 85.222.69.144 (11 Dec 2012 01:39:16 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 11 Dec 2012 01:39:16 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
    In-Reply-To: <50c613c8$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:639059
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-12-10 17:54, "Dariusz K. Ładziak" pisze:

    >
    > Akurat pomysł Łągiewki ma racjonalne jądro - przechwycić pęd układem
    > nieniszczonym, zamienić w moment pędu i zostawić do spokojnego
    > rozproszenia energii w dłuższym czasie. Jeśli trzeba często i

    Bzdury. Dokładnie to robi amortyzator/strefa zgniotu.
    Dzięki niezerowej drodze hamowania przyspieszenie jest
    ograniczane (i to są główne parametry, maksymalne
    przyspieszenie i tak >=v^2/2S). A pochłonięcie tej energii
    (zderzenie niesprezyste) powoduje, że auto później
    nie odskakuje.



    > powtarzalnie spory pęd przechwycić bez nadmiernych opóźnień - może być

    Tak, to jest główna zaleta tego zderzaka. Robi za 'odnawialną'
    strefę zgniotu.

    > to przydatne, ostatnio chyba ktoś tym pomysłem się zainteresował. Jeśli
    > ma być to zderzak samochodu który w normalnej eksploatacji jednak
    > żadnego pędu przejmować nie powinien - taniej wymienić w razie
    > nieszczęścia kawał plastiku jak wozić ciężkie, skomplikowane, zawodne i
    > drogie mechanizmy. Fizycznie pomysł Łągiewki działał - on po prostu w
    > proponowanym zastosowaniu nie miał sensu ekonomicznego.

    Nie działa tak jak Łągiewka o nim myśli i czego od niego oczekuje.
    'Publikował' papiery w których twierdził, że przyszpieszenie
    na kierowcy jest inne niz wynika z... geometrii.
    No i oczywiscie jego urzadzenie mialo lamac zazade zachowania pedu.

    W tym sensie jego urzadzenie nie dziala i za to zostal w poprzednim
    poscie uznany za oszoloma deady. Nie za same pisanie bzdur, ale za
    to, że uparte się ich trzymanie na dobrą na 15 lat sprawę udupilo
    nienajgorsze urządzenie.

    pzdr
    bartekltg



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: