  • 11. Data: 2015-01-07 03:59:49
    Temat: Re: Emerson radiobudzik jak to działa
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> wrote in message
    news:acb0a3c5-41bd-4e1a-8ae5-06e47403020a@googlegrou
    ps.com...
    > W kuchni wisi od jakiś piętnastu zegarek.
    > Nie był ustawiany od ostatniej wymiany baterii czyli kilka lat.

    To znaczy że nie zmieniasz zegarka na wiosnę i jesień?

  • 12. Data: 2015-01-07 10:50:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Tmek" <t...@d...ek> napisał w wiadomości

    > Tu masz wszystko opisane jak to dziala
    > https://www.google.com/patents/US6567344?dq=6,567,34
    4&hl=pl&sa=X&ei=TNarVK6-F8a1Ucv1gagL&ved=0CB0Q6AEwAA

    Zegar ciemniowy bazujący na 50Hz zrobiłem sobie w okolicy 1977.
    Zegarki bazujące na 50Hz (60Hz) z sieci przerabiałem na dokładne (wstawiałem
    kwarcowy wzorzec 50Hz) w latach 80-tych (u nas wtedy 50Hz dawało kilka minut
    opóźnienia dziennie).
    W 1998 (zgłoszenie patentu) RTC też chyba nie było jakąś nowością.

    Połączenie jednego i drugiego wydaje mi się oczywiste. Za diabła nie mogę
    załapać gdzie jest sedno wynalazku.
    P.G.

  • 13. Data: 2015-01-07 11:11:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
    4&hl=pl&sa=X&ei=TNarVK6-F8a1Ucv1gagL&ved=0CB0Q6AEwAA

    >Zegar ciemniowy bazujący na 50Hz zrobiłem sobie w okolicy 1977.

    Z tym, ze w zegarze ciemniowym 1% dokladnosci to az nadto. W zegarze
    zwyklym nieakceptowalne (14 minut na dobe).

    >Zegarki bazujące na 50Hz (60Hz) z sieci przerabiałem na dokładne
    >(wstawiałem kwarcowy wzorzec 50Hz) w latach 80-tych (u nas wtedy 50Hz
    >dawało kilka minut późnienia dziennie).

    Taz mialem taki zegarek (ba, mam do tej pory, dwa razy przestrajany),
    i o ile pamietam to opoznienia sie zdarzaly rzadko, ale duze, rzedu
    wlasnie 20 minut
    Na codzien sie raczej spieszyl, co mnie wk*, bo w tym modelu zeby czas
    cofnac to trzeba bylo dlugo przyciskac.

    > 1998 (zgłoszenie patentu) RTC też chyba nie było jakąś nowością.
    >połączenie jednego i drugiego wydaje mi się oczywiste. Za diabła nie
    >mogę załapać gdzie jest sedno wynalazku.

    Patrz w sekcji "What is claimed is: "
    Nie musi byc wiekopomny wynalazek, wystarczy ze nikt tego wczesniej
    nie zglosil, ani nie zrobil :-)

    O ile rozumiem, to sedno wynalazku jest w tym, ze umieszczamy
    interfejs i programujemy jeszcze w fabryce aktualny czas i strefe
    czasowa.
    Klient kupuje zegarek, i ma od razu prawidlowy czas, co sie w niewielu
    zegarkach zdarza.

    J.

  • 14. Data: 2015-01-07 12:10:24
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 stycznia 2015 03:59:10 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > To znaczy że nie zmieniasz zegarka na wiosnę i jesień?

    Nie. W telefonie sam się zmienia.

  • 15. Data: 2015-01-07 13:55:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    >
    > O ile rozumiem, to sedno wynalazku jest w tym, ze umieszczamy interfejs i
    > programujemy jeszcze w fabryce aktualny czas i strefe czasowa.
    Nie przyszło mi do głowy, że można wstawić RTC i go nie ustawić :)
    P.G.

  • 16. Data: 2015-01-07 15:23:39
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 07.01.2015 um 11:11 schrieb J.F.:
> [...]
    > i programujemy jeszcze w fabryce aktualny czas i strefe czasowa.
    > Klient kupuje zegarek, i ma od razu prawidlowy czas, co sie w niewielu

    Ten patent istnieje tylko dlatego, że nikomu się nie chce jego obalić.
    Każdy robi swój RTC i go programuje. Jakby właściciel patentu podał
    konkurenta do sądu, to wystarczy wykazać oczywistość zastrzeżenia
    patentowego jako "state of the art" i już patentu nie ma.

    Waldek

  • 17. Data: 2015-01-07 16:48:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >podał konkurenta do sądu, to wystarczy wykazać oczywistość
    >zastrzeżenia patentowego jako "state of the art" i już patentu nie

    No nie, bo to sad bedzie stwierdzal, wiec roznie moze byc.
    A i trzeba sie dobrze przylozyc do wykazania, a adwokaci drodzy sa :-)

    Poza tym ... wiele wynalazkow jest takich, ze "jakie to proste ... az
    dziwne ze nikt na to wczesniej nie wpadl"

    Jesli chodzi o zegarki ... raczej niewiele jest takich, ze wyciagasz z
    pudelka, wlaczasz i pokazuje dobry czas.

    J.