  • 41. Data: 2023-05-15 16:40:01
    Temat: Re: Elektryki się palą?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 May 2023 23:41:30 +0200, nadir napisał(a):

    > Tylko, że te statystyki są bez sensu bo porównują ilość spalonych w
    > danej kategorii do ich ogółu, ale nie biorą pod uwagę ile kilometrów
    > jaką średnio pokonują te pojazdy i w jakich warunkach nastąpił zapłon.
    > Ugaszenie tego czy innego typu pojazdu, to jeszcze inny problem.
    > Wyciąganie potem z tego wniosku, że elektryki są mniej zapalne od
    > spalinowych, to jakby powiedzieć, że szpitale są bardziej niebezpieczne
    > dla ludzi od przejść dla pieszych, bo w szpitalach umiera więcej osób w
    > ciągu roku niż na pasach.

    Inne IMHO czynniki zaciemniające statystyki to:

    - średni wiek elektryka w porównaniu do spolinowych
    - pewna ilość samochodów zarejestrowanych, ale nie używanych lub
    porzuconych (tutaj raczej starsze spalinowe)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 42. Data: 2023-05-15 18:21:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.05.2023 o 16:40, Adam pisze:

    > Inne IMHO czynniki zaciemniające statystyki to:
    >
    > - średni wiek elektryka w porównaniu do spolinowych
    > - pewna ilość samochodów zarejestrowanych, ale nie używanych lub
    > porzuconych (tutaj raczej starsze spalinowe)

    Jeszcze to kiedy się palą - bo rozmawiamy głównie w kontekście aut
    zaparowanych a spalinki ot tak se raczej się na parkingach nie zapalają.
    Elektryki zapalają się zwłaszcza w czasie ładowania. Więc w kontekście
    garaży podziemnych i innych parkingów zaryzykuje w ciemno że elektryki
    palą się częściej.

    Ps - choć niektórzy twierdzą że palą się tak dobrze i szybko że poza
    garażem też jest ryzyko że nie zdążysz wysiąć
    https://youtu.be/sAQlLu5ttOk?t=79

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2023-05-15 18:40:36
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 15 May 2023 18:21:15 +0200, użytkownik Shrek napisał:

    > zaryzykuje w ciemno że elektryki palą się częściej.

    Cały Shrek. Można mu podetkać pod oczy dowód a on i tak będzie swoje
    popierdywał.

    --
    Jacek

  • 44. Data: 2023-05-15 18:52:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 May 2023 16:40:36 -0000 (UTC), Jacek wrote:

    > Cały Shrek. Można mu podetkać pod oczy dowód a on i tak będzie swoje
    > popierdywał.

    To jest akurat mocno niepewny dowód.

    J.

  • 45. Data: 2023-05-15 19:26:07
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 15 May 2023 18:52:04 +0200, użytkownik J.F napisał:

    > To jest akurat mocno niepewny dowód.

    No to wskaż te wątpliwości. Tylko w jakimś zorganizowanym porządku, w
    punktach, z krótkim uzasadnieniem.

    --
    Jacek

  • 46. Data: 2023-05-15 19:38:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 May 2023 17:26:07 -0000 (UTC), Jacek wrote:

    > No to wskaż te wątpliwości. Tylko w jakimś zorganizowanym porządku, w
    > punktach, z krótkim uzasadnieniem.

    nie wiemy jak to wygląda dla samych elektryków, bo wrzucono w jeden
    worek z PHEV.

    Nie podano przyczyn pożarów - bo choćby podpalenia.

    No chyba, ze nie analizowac, tylko poprzestac na gołej starystyce i
    "elektryki palą sie rzadziej". W Szwecji.

    J.

  • 47. Data: 2023-05-15 19:53:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.05.2023 o 19:38, J.F pisze:

    > No chyba, ze nie analizowac, tylko poprzestac na gołej starystyce i
    > "elektryki palą sie rzadziej". W Szwecji.

    Nie wnikając również dlaczego wszystkim palą się dwa razy rzadziej a
    szwedom 20 razy rzadziej.

    Ponieważ od jakiegoś czasu średnio wierzę na słowo politykom (a to
    agencja rządowa), to wklepałem w google:

    Dyrektorem tej agencji jest pani Charlotte Petri Gornitzka:

    Other activities

    World Economic Forum (WEF), Global Future Council on the Future of
    International Governance, Public-Private Co-operation and Sustainable
    Development, Co-chair
    - No proszę wiceprezes od "nie będziesz miał niczego (a zwłaszcza
    samochodu)"

    Stewardship Board for Economic Growth and Social Inclusion, Member
    - O jakaś inkluzywna organizacja - sprawdziłem też WEF

    Dalej nie sprawdzałem - jak ktoś chce to może sam sprawdzić - [7] brzmi
    obiecująco'_

    2030 Water Resources Group, Member of the Governing Council.[6]
    Global Challenges Foundation, Member of the Board[7]

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2023-05-15 19:57:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 15.05.2023 o 18:21, Shrek pisze:
    s - choć niektórzy twierdzą że palą się tak dobrze i szybko że poza
    > garażem też jest ryzyko że nie zdążysz wysiąć
    > https://youtu.be/sAQlLu5ttOk?t=79

    Noo piekny pożar, i wygląda to na Teslę a nie jakąś chińską popierdółkę.

    --
    Janusz

  • 49. Data: 2023-05-15 20:06:06
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 15 May 2023 19:38:08 +0200, użytkownik J.F napisał:

    > nie wiemy jak to wygląda dla samych elektryków, bo wrzucono w jeden
    > worek z PHEV.
    Owszem, wrzucono. Należy się spodziewać że uwzględnienie w puli PHEV z BEV
    pogorszyło statystykę dla BEV, bo hybrydy mają dwa powody by się palić a
    BEV tylko jeden :) A poza tym, jaka różnica? I tu bateria i tu bateria.

    > Nie podano przyczyn pożarów - bo choćby podpalenia.
    A co, sądzisz że w Szwecji kilku facetów postanowiło popsuć statystykę dla
    BEV i jeżdżą po kraju i podpalają ICE?

    > No chyba, ze nie analizowac, tylko poprzestac na gołej starystyce i
    > "elektryki palą sie rzadziej". W Szwecji.
    Bo Szwecja to taki dziwny kraj? Co tam na prąd działa to zwarcia dostaje
    rzadziej?

    Przyznaj że twoje wątpliwości są małej mocy.

    --
    Jacek

  • 50. Data: 2023-05-15 20:30:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.05.2023 o 07:46, Jacek pisze:

    > Kpisz chyba. Większość pożarów samochodów (osobowych) zdarza się gdy
    > stoją. Z prostego powodu - stoją znacznie dłużej niż jadą. A pożary
    > powstają głównie przez uszkodzenia instalacji elektrycznej.

    Nie sądzę. Znaczy w przypadku elektryków dość prawdopodobne jest że
    większość pożarów następuje przy ładowaniu (na przykłd w garazu;)).
    Natomiast spalinki palą się głównie od rozszczelnienia układu paliwowego
    i lania się paliwa na coś gorącego, ewentualnie upalania i pożaru układu
    wydechowego i okolic.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!