  • Data: 2023-05-13 12:49:46
    Temat: Re: Elektryki się palą?
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.05.2023 o 12:34, cef pisze:

    > Do tej pory w wyniku wypadku samochody zapalały się
    > tylko na amerykańskich filmach.

    Na filmach, nie tylko amerykańskich, to one spektakularnie wybuchają.

    > Normalnie
    > samochody nie palą się ani jakoś szczególnie przy wypadkach
    > ani poza wypadkami (w czasie normalnej jazdy i postoju)
    > tylko z powodu jakichś uszkodzeń o czym piszesz poniżej

    Doskonale o tym wiem i dlatego pytam/piszę i przyczynach tych pożarów. A
    z faktu że samochodów spalinowych jest więcej i robią większe przebiegi
    prawdopodobieństwo pożaru też wzrasta.
    Co nie zmienia jednak faktu, że czasem wynikiem wypadku samochodowego
    jest pożar. A że nie jest to jakieś marginalne i nie wyobrażalne
    niebezpieczeństwo, to straż pierwsze co robi po przyjeździe na miejsce
    wypadku odcina prąd od akumulatora, dosłownie nożycami, nawet jeżeli
    samochód jeszcze nie zapłonął.

    > Poczekajcie na statystyki czy pożar spowodował niekontrolowany
    > przepływ prądu z powodu zwarcia, uszkodzenia, przebicia,
    > przepływu ogniwo-masa czy pomiędzy osprzętem, czy
    > z innych powodów, bo na razie to jest jakiś statystyczny
    > ułamek i wnioskowanie na podstawie tych zdarzeń
    > (niejednokrotnie przekoloryzowanych w mediach)
    > jest wrózeniem z fusów.

    Na razie elektryków jest tak mało, że mają marginalny udział we
    wszystkich zdarzeniach i też jestem zdania, że te dane są póki co
    niemiarodajne.