  • 11. Data: 2024-07-11 09:47:50
    Temat: Re: Elektryki są fajne :(
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Jul 2024 16:09:10 +0200, Janusz

    > Na filmie widać co innego i nijak się to ma do twoich wypocin.

    No tak, bo przecież kamyczkiem albo kopniakiem można zrobić rzekomo takie
    dziury, ale jak samochód wisi na baterii i potem go ciągnik wyrywa z rowu i
    NIC się nie dzieje to oczywiście twoje wypociny są bardziej twojsze niż
    mojsze. Oczywiście nie odniosłeś się do statystyk w których Tesle ulegały
    czołówkom, bocznym zderzeniom, dachowaniom i nic bateriom nie było, ale
    wypociny jakiegoś mietka spalinowego są dla ciebie bardziej rzetelne.
    Typowy januszek.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2024-07-11 10:15:57
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 11.07.2024 08:12, Jacek Maciejewski wrote:

    > Trudno o głupszy postulat. U nas 70 powojennych lat państwo miało
    > monopol na wszystko, już zapomniałeś jak to było? A w Chinach komuchy
    Pamiętam, doskonale. Jak dla mnie jest jednak różnica pomiędzy monopolem
    budowanym od podstaw do którego dochodzi się dzięki pracy, odwadze,
    wiedzy (i, nie ukrywajmy, szczęściu), a monopolem państwowym powstałym
    (chyba zawsze) w wyniku siłowego bądź quasi-siłowego przejęcia.

    > doszły do wniosku że to jednak źle i niedługo twoje dzieci będą się
    > uczyły mandaryńskiego a nie angielskiego. Więc coś jednak w tym
    > zapobieganiu monopolom jest na rzeczy.
    Raczej doszli do wniosku, że centralne sterowana gospodarka słabo
    działa. BTW. Monopol na informacje (w tym dostęp do Internetu) nadal
    mają tudzież próbują go utrzymać. :-)

    BTW2. Przecież monopol to kwintesencja kapitalizmu i wolnego,
    nieregulowanego rynku.

  • 13. Data: 2024-07-11 10:33:14
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 10.07.2024 o 18:31, nadir pisze:

    > Prawda, że odbierają pracę czy że nie ma co się psuć?

    Że elektryki są fajne :-)

  • 14. Data: 2024-07-11 13:05:18
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 11.07.2024 o 10:33, io pisze:
    > Że elektryki są fajne

    Tak. Fajne są elektryki.

    Fajne też jest płacenia podatku ETS. ;-)

  • 15. Data: 2024-07-11 13:47:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 11.07.2024 o 09:47, Myjk pisze:
    > Wed, 10 Jul 2024 16:09:10 +0200, Janusz

    > No tak, bo przecież kamyczkiem albo kopniakiem można zrobić rzekomo takie
    > dziury, ale jak samochód wisi na baterii i potem go ciągnik wyrywa z rowu i
    A wiesz wieśniaku że są różne tesle?
    Jak widać ta porządnej blachy stalowej nie miała, więc nadal te swoje
    wypociny wsadź sobie w dupę.
    A od Januszka się odpierdol, kur z tobą nie pasałem, wieśniaku.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2024-07-11 16:01:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Jul 2024 13:47:08 +0200, Janusz

    > A wiesz wieśniaku

    Nie wiem jaki ma związek pochodzenie z tematem,
    ale ty pewnie wiesz najlepiej. I jak pochodzisz
    z większej wsi niż ja, takiej dwumilionowej,
    to z pewnością jesteś mundrzejszy.

    > że są różne tesle? Jak widać ta porządnej blachy
    > stalowej nie miała,

    A dopuszczasz do siebie prosty chamie, że ktoś może manipulować
    tym co widzisz, czy po prostu łykasz wszystko jak pelikan bez
    weryfikacji, szczególnie tej statystycznej która wskazuje
    że zagrożenia jak ten wieśniak z filmu "narruje",
    zwyczajnie nie ma?

    > więc nadal te swoje wypociny wsadź sobie w dupę.

    Ja rozumiem że masz swoje doświadczenia z dupą, ale
    mnie w to z łaski swojej nie mieszaj, mieszczuchu.

    > A od Januszka się odpierdol, kur z tobą nie pasałem, wieśniaku.

    Gadanie o sobie w trzeciej osobie to chroniczne?
    Pisałeś publicznie, więc możesz wypierdalać
    w podskokach ze swoimi żalami.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2024-07-11 23:22:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 11.07.2024 o 16:01, Myjk pisze:
    > Thu, 11 Jul 2024 13:47:08 +0200, Janusz

    > Nie wiem jaki ma związek pochodzenie z tematem,
    > ale ty pewnie wiesz najlepiej. I jak pochodzisz
    > z większej wsi niż ja, takiej dwumilionowej,
    > to z pewnością jesteś mundrzejszy.

    Nie, dopasowałem przekaz to takiego dzbana jak ty.

    > A dopuszczasz do siebie prosty chamie, że ktoś może manipulować
    > tym co widzisz, czy po prostu łykasz wszystko jak pelikan bez
    Jasne, jak to dobrze że ty nie manipulujesz słowem,
    a teraz może spadać na drzewo.

> [...]
    > zwyczajnie nie ma?

    > Ja rozumiem że masz swoje doświadczenia z dupą, ale
    > mnie w to z łaski swojej nie mieszaj, mieszczuchu.
    Chciałbyś.

    > Gadanie o sobie w trzeciej osobie to chroniczne?
    > Pisałeś publicznie, więc możesz wypierdalać
    > w podskokach ze swoimi żalami.

    I ty także, z wzajemnością.

  • 18. Data: 2024-07-12 08:16:31
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-07-11 00:35, JDX wrote:
    > On 10.07.2024 18:38, ptoki wrote:
    > [...]
    > W takich Stanach też to komuchy rządzą? :-) Chociaż fakt, od ponad 100
    > lat chyba rządzą: https://en.wikipedia.org/wiki/Sherman_Antitrust_Act
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Standard_Oil#Breakup
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Breakup_of_the_Bell_Sy
    stem

    Kiedys stany dbaly o brak monopoli, potem im przeszlo bo podzielili
    (glupio jak to czesto oni) i sie okazalo ze se zaszkodzili.

    > Amerykańskie komuchy podzieliły trochę firemek, aby monopoli nie było.

    I odbilo sie im to czkawka bo wyszlo ze podzielili tak ze potworzyli
    nowe lokalne monopole, tylko slabsze i sklocone.

    > :-) Swoją drogą, czy swego czasu nie chodziły plotki, ze Microsoft ma
    > być podzielony?

    Juz im przeszlo. Dzis nikt nie gada ze cos tam trzeba podzielic a jak
    firmy sie wykupuja to za bardzo im nikt nie przeszkadza.

    > Co mnie, swoją drogą, razi - jak ktoś uczciwie doszedł do monopolu, to
    > niech ma. Trudno, że wszystkich innych (w tym mnie) to boli. W każdym
    > razie gadasz jak typowy bezmyślny pisior. :-D

    Tak, ale pod warunkiem ze nie stosuje dumpingu czy jakichs gierek
    ograniczajacych nowym wejscie do gry. Np. Nowe regulacje ktore se sami w
    koszty wrzuca a nowego nie bedzie stac.

    A uwage o pisiorze wsadz se w dupe.

    --
    Lukasz

  • 19. Data: 2024-07-12 12:02:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jul 2024 01:16:31 -0500, ptoki wrote:
> [...]
    >
    > I odbilo sie im to czkawka bo wyszlo ze podzielili tak ze potworzyli
    > nowe lokalne monopole, tylko slabsze i sklocone.

    Ale to chyba o to chodziło - żeby było ich więcej, i konkurujących ze
    sobą :-)

    > Tak, ale pod warunkiem ze nie stosuje dumpingu czy jakichs gierek
    > ograniczajacych nowym wejscie do gry. Np. Nowe regulacje ktore se sami w
    > koszty wrzuca a nowego nie bedzie stac.

    Hm, a może dumping niech sobie stosują, bedzie taniej dla ludzi :-)

    J.

  • 20. Data: 2024-07-13 07:42:30
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-07-12 05:02, J.F wrote:
    >>> https://en.wikipedia.org/wiki/Breakup_of_the_Bell_Sy
    stem

    > Ale to chyba o to chodziło - żeby było ich więcej, i konkurujących ze
    > sobą :-)

    no wlasnie nie. Bo podzielili tak jakby tpsa pokroic na poludniowa,
    wschodnia, polnocna i zachodnia. A lodz wogole osobno.

    W rezultacie nie ma konkurencji a jadac z krakowa do poznania komorka
    nie dziala w poznaniu.

    Tak z grubsza. Bo u nich to nieco inaczej bylo.

    Jak pokroili at&t to mieli masakre. Jak pokroili linie lotnicze to
    lepiej wyszlo bo mogly wlasciwie konkurowac bo lataly se po calym kraju.

    > Hm, a może dumping niech sobie stosują, bedzie taniej dla ludzi :-)

    Do czasu az sie konkurencja wykosi. A ze monopolista ma ciagle wplywy a
    infra juz stoi podczas gdy nowy gracz musi budowac a klientow malo to
    latwo im zaglodzic nowych.
    Wtedy klientom taniej juz nie bedzie.

    Ladnie to widac np. na rynku samochodowym.

    Poszli w suvy i auta podrozaly.

    Buick ostatnio atakuje suvem/crosoverem/grubym kombi za 22kusd
    https://www.buick.com/suvs/previous-year/envista

    Ale to raczej wyjatek i nie wiem czy poleci. Nie widac hypu na niego...

    --
    Lukasz