    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektryki palą domy?
    Date: Fri, 28 Jul 2023 17:55:46 +0200

    Fri, 28 Jul 2023 15:55:31 +0200, J.F

    r-domu-mieszkalnego-z-instalacja-fotowoltaiczna-aktu
    alizacja

    > I napisali, ze to elektryki?

    Nie, bo to były dwa spaliniaki, zresztą widać że Ś i AR.

    > Bo moze nie zwalajmy tego na hejterów, co wszedzie elektryki widzą.

    W tym wypadku nikt tak nie twierdził, tutaj główny kierunek na winowajcę
    pożaru był skierowany na fotowoltaikę.

    > Nawiasem mowiąc - pożary PV sie zdarzają, a kupując BEV warto kupic i
    > PV :-)

    Statystyki pokazują że łatwiej jest być trafionym przez piorun niż że dom
    spłonie z powodu fotowoltaiki. AFAIK to nawet nie promile, ale setne
    promila.

    > W artykule mowa o pożarze na poddaszu domu mieszkalnego.
    > I samochodach zaparkowanych obok.

    Tak, bo na fotowoltaikę jest podobna nagonka jak na BEV. Jak płonie dom z
    fotowoltaiką na dachu, to z pewnością przez fotowoltaikę. Jak płonie
    statek, parking, dom (albo po prostu samochód) to już wszyscy wiedzą że
    BEV. Nawet nie próbują sprawdzać.

    > A gdzie?

    Zapłonął samochód stojący za posesją.

    > Z nocą słuszna uwaga. Z błędami też.

    > Tłumaczenie istotnie nieco dziwne, ale jakby podane przez samych
    > strazaków. Czegos sie bali.

    Jak dla mnie to ten kapitan straszaków, czytając jego wynurzenia,
    miał na drugie imię radzio. Gość zajmuje się gaszeniem domów, także
    z fotowoltaiką która jest mocno powszechna, a zielonego pojęcia nie
    ma jak te urzadzenia działają, w związku z tym nie wie kiedy i jakie
    zagrożenia ze sobą niosą.

    > Falowniki w nocy moze nie działa, ale podłączony do prądu jest.

    No jest, ale nic nie produkuje w nocy, więc nie jest bardziej groźny niż
    pusta pralka.

    > Polewac wodą ... ryzyko jakby podobne jak przy innych pożarach domów -
    > cos tam pod prądem pewnie jest.

    Pierwszym co się robi podczas gaszenia pożaru to wyłącza zabezpieczenia
    główne, wtedy z automatu falownik też się wyłącza.

    > Nie tylko. WTC chocby.

    Akurat Górczewską zjarały spaliniaki, więc to najlepszy przykład.
    WTC zjarały samoloty, wiec to przykład nieadekwatny.

    --
    Pozdor
    Myjk