-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.uzoreto.com!pee
r02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostra
da.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrad
a.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 24 Mar 2023 10:49:08 +0100
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.9.0
Subject: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <tuck95$1er6l$1@dont-email.me> <tui5rm$gal$23$Shrek@news.chmurka.net>
<tui70d$3pl33$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tuibr2$q5p$2$Cav@news.chmurka.net>
<tuirq9$3qj34$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tujq4h$jn9$3$Cav@news.chmurka.net>
<tukebl$3unrv$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tul3ua$3gpu4$1@news.icm.edu.pl>
<tul719$4on$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tumcnj$2qd$2$Cav@news.chmurka.net>
<1n2mg8n9p1vex.1kzk90esqypjv$.dlg@40tude.net>
<tunb0a$m49$1$Cav@news.chmurka.net>
<o...@4...net>
<tvefu1$cfa$1$Cav@news.chmurka.net>
<1npbxtqixznbj$.1cwrr754ma8un$.dlg@40tude.net>
<tvf265$1ff2f$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<1...@4...net>
<tvg0sk$1h1i7$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<ncr5pjlgkz0q$.vhtksuix4id3.dlg@40tude.net>
<tvhcjr$1pb$4$Cav@news.chmurka.net>
<i...@4...net>
<tviagk$1lni6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<641d4dee$0$19616$65785112@news.neostrada.pl>
<tvjml2$1nvvb$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
From: cyklista <c...@g...com>
In-Reply-To: <tvjml2$1nvvb$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 100
Message-ID: <641d7214$0$9598$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.191.187.40
X-Trace: 1679651348 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 9598 79.191.187.40:60206
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6368
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712431
[ ukryj nagłówki ]W dniu 24.03.2023 o 09:22, LordBluzg(R)?? pisze:
> W dniu 24.03.2023 o 08:14, cyklista pisze:
>
>> >> No coż - podobnie ze zuzyciem silnika w ICE, ale im starszy pojazd,
>> >> tym tanszy silnik ze szrotu, albo tym mniej sensowna naprawa - trzeba
>> >> kupic kolejny, tani :-)
>> >>
>> > Tylko z baterią jest inaczej. Jeśli kupisz silnik ze szrotu to
>> istnieje
>> > pewność, że posłuży dłużej niż podobnie zużyta bateria ze szrotu.
>> >
>> Dokładnie na odwrót.
>>
>> > W silniku ze szrotu, jeśli byś chciał go odnowić to nie musisz
>> wymieniać
>> Zazwyczaj prawie wszystko co mechanicznie się zużywa, i dopóki tego
>> nie rozbierzesz to nie wiesz w jakim jest stanie.
>
> Blok silnika zazwyczaj się nie zużywa w ogóle a pomiar ciśnienia jest
> dostępny po podłączeniu rozrusznika. Reszta po uruchomieniu pełnym i co
I tylko blok silnika,
> najwyżej uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Jeśli taki silnik pochodził
> z rozbitka to praktycznie jest sprawny. OK luzy można sobie podarować na
Jak z rozbitka to tak samo bateria jest w taki samym stanie.
> początku ale jeśli ktoś chce poświęcić trochę więcej czasu, może to
> sprawdzić bez większych kosztów. Jak ktoś ma fioła, to sobie zdejmie
> głowicę, odkręci michę, panewki i pierścienie wymieni i następne
> kilkaset tysięcy przed nim do ujechania.
Co innego mówią mechanicy, więc pewnie bez powodowu i tylko z zysku
mówią że remont generalny to kilka lub kilkadziesiąt tysięcy.
>>
>>
>> > wszystkiego. W baterii raczej tak :)
>> Baterię wystarczy podłączyć do urządzenia pomiarowego i dokładnie
>> wiesz w jakim jest stanie i w 90% wystarczy wymienić część żeby
>> chodziła dalej kilka lat.
>
> Widać że nie wiesz. Zmierzenie pojemności baterii to już nie taka prosta
Dokładnie to wiem, bo używam baterii różnych, sam też sobie jak było
trzeba robiłem i służą długie lata.
> sprawa i wymaga sporych zabiegów a wynik nie jest tak oczywisty jak
Jak się ma wiedze i sprzęt to wystarczy pomiar
> zmierzenie luzu w spalinowcu. Pełną informację dostaniesz jedynie po
i zmierzeniem tego luzu już wiesz w jakim stanie jest cały rozrząd
panewki, cylindry, tłoki itd ita...
> zamontowaniu, naładowaniu i jeździe. Przyrządy pomiarowe nie wskażą ci
> idealnie pojemności w tym układzie. Ogniwa wchodzące w skład baterii na
Odpowiedni przyrząd dokładnie pokaże pojemność tak całej baterii jak i
wszystkich sekcji, choć to już wymaga dużo czasu bo musi taka baterię
rozładowywać i naładowywać więc zależnie od baterii i przyrządu trwa to
kilka godzin lub dni.
> pewno są zużyte i żadne z nich nie ma pełnej sprawności. Jeśli taka
Na pewno są zużyte tak jak i silnik spalinowy, ale sprawność dalej mogą
mieć taką sama jak nowe tylko pojemność im spada
> bateria, nieładowana poleży sobie 2 lata na złomie to degradacja
> przebiega tam lawinowo. Wtedy wszystkie ogniwa są do wymiany. Lepiej
Znowu nieprawda, brak wiedzy i internetowe bajki.
Wszystko zależy jaka bateria, jak nienaładowana. Generalnie wszystkie
baterie tak fabrycznie jak i w celu przechowywania są naładowane
dokładnie w połowie i ani 2 lata ani 5 nie zrobi z nich złomu.
Na złom to trafiają baterie całkiem padnięte i takie już rzeczywiście są
tylko do utylizacji (nit baterii która ma w sobie prąd i jest nawet
częściowo sprawna nie oddaje na złom bo to po prostu wyrzucanie pieniędzy)
> kupić nową baterię. Przy spalinowym nic się nie dzieje, jeśli sobie
> poleży 2 lata, po ogólnym sprawdzeniu na pewno zrobisz tysiące km bez
> problemu.
> Dokładnie jak i z bateriami jak odłożone na półkę a nie wywalone na złom
to tak samo z nimi będzie
Właśnie z ciekawości zmierzyłem ogniwa które mi zostały po budowie
baterii 4 lata temu (zostały bo były najgorsze ze wszystkich) i spadło
im napięcie o 0,1-0,3 V, więc spokojnie jak minie 10 lat dalej będą sprawne.
Więc ja dalej o tym nie dyskutuję bo to jak gadanie ze ślepym o
kolorach. Kto chce to się dokształci i poczyta nie internetowe fora
tylko literaturę fachową i specyfikacje producentów oraz testy ogniw
robione przez ludzi zawodowo zajmujących się bateriami. Kto nie chce
zdobywać wiedzy dalej będzie bluzgał na innych opierając się na
internetowych bajkach.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.03.23 14:17 J.F
- 24.03.23 14:47 J.F
- 25.03.23 05:18 Cavallino
- 26.03.23 00:32 io
- 26.03.23 11:01 LordBluzg(R)??
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=