-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.uzoreto.com!pee
r01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostra
da.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.77-253-38-91.adsl.inet
ia.pl!not-for-mail
From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
Date: Fri, 24 Mar 2023 09:22:38 +0100
Organization: A.P.Z.
Message-ID: <tvjml2$1nvvb$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
References: <tuck95$1er6l$1@dont-email.me> <tui3p8$3pgvr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tui5rm$gal$23$Shrek@news.chmurka.net>
<tui70d$3pl33$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tuibr2$q5p$2$Cav@news.chmurka.net>
<tuirq9$3qj34$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tujq4h$jn9$3$Cav@news.chmurka.net>
<tukebl$3unrv$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tul3ua$3gpu4$1@news.icm.edu.pl>
<tul719$4on$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tumcnj$2qd$2$Cav@news.chmurka.net>
<1n2mg8n9p1vex.1kzk90esqypjv$.dlg@40tude.net>
<tunb0a$m49$1$Cav@news.chmurka.net>
<o...@4...net>
<tvefu1$cfa$1$Cav@news.chmurka.net>
<1npbxtqixznbj$.1cwrr754ma8un$.dlg@40tude.net>
<tvf265$1ff2f$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<1...@4...net>
<tvg0sk$1h1i7$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<ncr5pjlgkz0q$.vhtksuix4id3.dlg@40tude.net>
<tvhcjr$1pb$4$Cav@news.chmurka.net>
<i...@4...net>
<tviagk$1lni6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<641d4dee$0$19616$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 24 Mar 2023 08:22:58 -0000 (UTC)
Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
posting-host="77-253-38-91.adsl.inetia.pl:77.253.38.91";
logging-data="1834987"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.9.0 Hamster/2.1.0.11
Content-Language: pl
In-Reply-To: <641d4dee$0$19616$65785112@news.neostrada.pl>
X-Antivirus: AVG (VPS 230324-0, 24.3.2023), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
X-Received-Bytes: 4347
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712430
[ ukryj nagłówki ]W dniu 24.03.2023 o 08:14, cyklista pisze:
> >> No coż - podobnie ze zuzyciem silnika w ICE, ale im starszy pojazd,
> >> tym tanszy silnik ze szrotu, albo tym mniej sensowna naprawa - trzeba
> >> kupic kolejny, tani :-)
> >>
> > Tylko z baterią jest inaczej. Jeśli kupisz silnik ze szrotu to istnieje
> > pewność, że posłuży dłużej niż podobnie zużyta bateria ze szrotu.
> >
> Dokładnie na odwrót.
>
> > W silniku ze szrotu, jeśli byś chciał go odnowić to nie musisz wymieniać
> Zazwyczaj prawie wszystko co mechanicznie się zużywa, i dopóki tego nie
> rozbierzesz to nie wiesz w jakim jest stanie.
Blok silnika zazwyczaj się nie zużywa w ogóle a pomiar ciśnienia jest
dostępny po podłączeniu rozrusznika. Reszta po uruchomieniu pełnym i co
najwyżej uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Jeśli taki silnik pochodził
z rozbitka to praktycznie jest sprawny. OK luzy można sobie podarować na
początku ale jeśli ktoś chce poświęcić trochę więcej czasu, może to
sprawdzić bez większych kosztów. Jak ktoś ma fioła, to sobie zdejmie
głowicę, odkręci michę, panewki i pierścienie wymieni i następne
kilkaset tysięcy przed nim do ujechania.
>
>
>
> > wszystkiego. W baterii raczej tak :)
> Baterię wystarczy podłączyć do urządzenia pomiarowego i dokładnie wiesz
> w jakim jest stanie i w 90% wystarczy wymienić część żeby chodziła dalej
> kilka lat.
Widać że nie wiesz. Zmierzenie pojemności baterii to już nie taka prosta
sprawa i wymaga sporych zabiegów a wynik nie jest tak oczywisty jak
zmierzenie luzu w spalinowcu. Pełną informację dostaniesz jedynie po
zamontowaniu, naładowaniu i jeździe. Przyrządy pomiarowe nie wskażą ci
idealnie pojemności w tym układzie. Ogniwa wchodzące w skład baterii na
pewno są zużyte i żadne z nich nie ma pełnej sprawności. Jeśli taka
bateria, nieładowana poleży sobie 2 lata na złomie to degradacja
przebiega tam lawinowo. Wtedy wszystkie ogniwa są do wymiany. Lepiej
kupić nową baterię. Przy spalinowym nic się nie dzieje, jeśli sobie
poleży 2 lata, po ogólnym sprawdzeniu na pewno zrobisz tysiące km bez
problemu.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
Następne wpisy z tego wątku
- 24.03.23 10:49 cyklista
- 24.03.23 14:17 J.F
- 24.03.23 14:47 J.F
- 25.03.23 05:18 Cavallino
- 26.03.23 00:32 io
- 26.03.23 11:01 LordBluzg(R)??
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=