eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryki jako bat na zlodzieiRe: Elektryki jako bat na zlodziei
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.uzoreto.com!pee
    r01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostra
    da.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.77-253-38-91.adsl.inet
    ia.pl!not-for-mail
    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Date: Fri, 24 Mar 2023 09:22:38 +0100
    Organization: A.P.Z.
    Message-ID: <tvjml2$1nvvb$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <tuck95$1er6l$1@dont-email.me> <tui3p8$3pgvr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tui5rm$gal$23$Shrek@news.chmurka.net>
    <tui70d$3pl33$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tuibr2$q5p$2$Cav@news.chmurka.net>
    <tuirq9$3qj34$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tujq4h$jn9$3$Cav@news.chmurka.net>
    <tukebl$3unrv$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tul3ua$3gpu4$1@news.icm.edu.pl>
    <tul719$4on$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tumcnj$2qd$2$Cav@news.chmurka.net>
    <1n2mg8n9p1vex.1kzk90esqypjv$.dlg@40tude.net>
    <tunb0a$m49$1$Cav@news.chmurka.net>
    <o...@4...net>
    <tvefu1$cfa$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1npbxtqixznbj$.1cwrr754ma8un$.dlg@40tude.net>
    <tvf265$1ff2f$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <tvg0sk$1h1i7$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <ncr5pjlgkz0q$.vhtksuix4id3.dlg@40tude.net>
    <tvhcjr$1pb$4$Cav@news.chmurka.net>
    <i...@4...net>
    <tviagk$1lni6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <641d4dee$0$19616$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 24 Mar 2023 08:22:58 -0000 (UTC)
    Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
    posting-host="77-253-38-91.adsl.inetia.pl:77.253.38.91";
    logging-data="1834987"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.9.0 Hamster/2.1.0.11
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <641d4dee$0$19616$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Antivirus: AVG (VPS 230324-0, 24.3.2023), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Received-Bytes: 4347
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712430
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 24.03.2023 o 08:14, cyklista pisze:

    > >> No coż - podobnie ze zuzyciem silnika w ICE, ale im starszy pojazd,
    > >> tym tanszy silnik ze szrotu, albo tym mniej sensowna naprawa - trzeba
    > >> kupic kolejny, tani :-)
    > >>
    > > Tylko z baterią jest inaczej. Jeśli kupisz silnik ze szrotu to istnieje
    > > pewność, że posłuży dłużej niż podobnie zużyta bateria ze szrotu.
    > >
    > Dokładnie na odwrót.
    >
    > > W silniku ze szrotu, jeśli byś chciał go odnowić to nie musisz wymieniać
    > Zazwyczaj prawie wszystko co mechanicznie się zużywa, i dopóki tego nie
    > rozbierzesz to nie wiesz w jakim jest stanie.

    Blok silnika zazwyczaj się nie zużywa w ogóle a pomiar ciśnienia jest
    dostępny po podłączeniu rozrusznika. Reszta po uruchomieniu pełnym i co
    najwyżej uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Jeśli taki silnik pochodził
    z rozbitka to praktycznie jest sprawny. OK luzy można sobie podarować na
    początku ale jeśli ktoś chce poświęcić trochę więcej czasu, może to
    sprawdzić bez większych kosztów. Jak ktoś ma fioła, to sobie zdejmie
    głowicę, odkręci michę, panewki i pierścienie wymieni i następne
    kilkaset tysięcy przed nim do ujechania.
    >
    >
    >
    > > wszystkiego. W baterii raczej tak :)
    > Baterię wystarczy podłączyć do urządzenia pomiarowego i dokładnie wiesz
    > w jakim jest stanie i w 90% wystarczy wymienić część żeby chodziła dalej
    > kilka lat.

    Widać że nie wiesz. Zmierzenie pojemności baterii to już nie taka prosta
    sprawa i wymaga sporych zabiegów a wynik nie jest tak oczywisty jak
    zmierzenie luzu w spalinowcu. Pełną informację dostaniesz jedynie po
    zamontowaniu, naładowaniu i jeździe. Przyrządy pomiarowe nie wskażą ci
    idealnie pojemności w tym układzie. Ogniwa wchodzące w skład baterii na
    pewno są zużyte i żadne z nich nie ma pełnej sprawności. Jeśli taka
    bateria, nieładowana poleży sobie 2 lata na złomie to degradacja
    przebiega tam lawinowo. Wtedy wszystkie ogniwa są do wymiany. Lepiej
    kupić nową baterię. Przy spalinowym nic się nie dzieje, jeśli sobie
    poleży 2 lata, po ogólnym sprawdzeniu na pewno zrobisz tysiące km bez
    problemu.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: