  • 71. Data: 2018-11-03 09:52:43
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A czy wliczasz w to obszary które zostaną pokryte wodą? No chyba że
    > uprawy ryżu masz na myśli, to może faktycznie coś w tym jest... :)

    To zależy o ile ma się podnieść i do kiedy - bo prognozy są różne - od
    centymetrów do 100 metrów. Te ostatnie to można pominąć, bo zakładają
    podniesienie poziomu oceanów w wyniku stopienia arktyki - nie nie
    żartuje. Jak chcesz mogę spróbować znaleźć - pojawiło się to kilka lat
    temu - w recenzowanym czasopiśmie - pamiętam bo pisałem o ty z
    niedowierzaniem chyba na pręgierzu.

    A syberia i kanada duża.

    Shrek

  • 72. Data: 2018-11-03 09:57:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Luknij se tu:
    > http://www.geekweek.pl/news/2018-11-03/hyundai-i-kia
    -proponuja-auta-z-panelami-solarnymi/

    Słowo kluczowe - proponują. A ja proponuję 100% energii nuklearnej ale
    tylko do czasu wynalezienia zimnej fuzji;)

    > Jak widać, świat nie stoi w miejscu. I jak uwzględnić panele na dachu
    > bryki to pewnie elektryk i w Polsce by się okazał małoemisyjny.

    Znów słowo kluczowe "jak(by)"

    W naszycvh warunkach fotowoltaika sprawdza się do przewalania kasy z UE
    i niczego poważnego więcej. Już lepiej wiatraki budować.

    Shrek

  • 73. Data: 2018-11-03 10:09:27
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 03 Nov 2018 09:52:43 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > centymetrów do 100 metrów. Te ostatnie to można pominąć, bo zakładają
    > podniesienie poziomu oceanów w wyniku stopienia arktyki - nie nie

    Już teraz naukowcy modyfikują warzywa i owoce - mamy dłuższe marchewki,
    jabłka których brzydzą się robaki czy jeszcze gruszki niczym piersi
    Samanthy Fox. Sądzę zatem że to dziś żaden problem wyhodować odmianę ryżu
    głębinowego. :)

    Mateusz

  • 74. Data: 2018-11-03 10:21:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 3 Nov 2018 09:57:14 +0100, Shrek napisał(a):

    > Słowo kluczowe - proponują. A ja proponuję 100% energii nuklearnej ale
    > tylko do czasu wynalezienia zimnej fuzji;)

    Ja bym się skupił raczej na tym:
    "Co ciekawe, na efekty tych prac nie przyjdzie nam już czekać zbyt
    długi, bo jak zapowiada koncern, samochodów Hyundai i Kia z pierwszą
    generacją paneli solarnych doczekamy się już w przyszłym roku."

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 75. Data: 2018-11-03 10:49:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > długi, bo jak zapowiada koncern, samochodów Hyundai i Kia z pierwszą
    > generacją paneli solarnych doczekamy się już w przyszłym roku."

    "Oczywiście same panele nie wystarczą, żeby zasilić całe auto, ale są w
    stanie zdecydowanie poprawić takie aspekty, jak spalanie, maksymalny
    dystans czy zredukować emisje."

    Przy czym są to materiały marketingowe, więc należy to jeszcze podzielić
    przez co najmniej 3.

    Stała słoneczna wynosi 1.36 kW/m2 _przed_ wejściem do atmosfery. W
    Polsce rocznie z metra kwadratowego wyciagasz jakiś 1MW. Sprawność ogniw
    (dobrych) to 15%. 150kWh. Dodajmy do tego sprawność akumulatorów,
    przekształtników i samego silnika na poiomie 66% żeby równo wychodziło.
    100kW z m2 na rok pod warunkiem że wyłapiesz każdy promień słońca - w
    praktyce dajmy znów 66% zakładając że nie prakujesz w garażu;)
    Powierzchnia dachu 3m2.

    100*0.66*3=200kWh. 20kW/100km _1000km_ roczenie. W idealnych warunkach.
    Dolicz masę ogniw, akumulatorów, to że trzeba je wyprodukować i bulans
    wyjdzie w najlepszym wypadku w granicach zera, a prowadopodobnie ujemny.
    To by było na tyle jeśli chodzi o napędzanie samochodu ogniwami na dachu.

  • 76. Data: 2018-11-03 10:51:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > jabłka których brzydzą się robaki czy jeszcze gruszki niczym piersi
    > Samanthy Fox. Sądzę zatem że to dziś żaden problem wyhodować odmianę ryżu

    Nie jest też problemem wyliczenie że podniesie się o 75 metrów jak i 0
    15 cm;)

    Shrek

  • 77. Data: 2018-11-03 10:54:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Nov 2018 10:21:49 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > długi, bo jak zapowiada koncern, samochodów Hyundai i Kia z pierwszą
    > generacją paneli solarnych doczekamy się już w przyszłym roku."

    A co sie chcesz skupiac - 1m kw ogniw daje ok 150W.
    W kosmicznej technologii - 300W.

    Mogloby byc kilka kWh dziennie, pod warunkiem idealnych warunkow.
    Na ktore nie ma co liczyc, bo chocby musza byc ustawione prostopadle
    do slonca.
    Czyli raczej 1kWh dziennie ... tyle co nic.

    Melex elektryczny, z predkoscia 20km/h, a i to w poludniowych krajach,
    a nie u nas.

    Jesli juz, to parkingi zadaszyc panelami ...

    Byly jeszcze projekty solarnych autostrad, ale mysle ze sie nie
    przyjma - zbyt sprzeczne wymagania.
    Ale daszek nad autostrada ...

    J.

  • 78. Data: 2018-11-03 10:54:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2018 o 10:49, Shrek pisze:

    Ponieważ dwa razy zjadłem "h" i wyszły kW zamiast kWh to jeszcze raz:

[...]

    Polsce rocznie z metra kwadratowego wyciagasz jakiś 1MWh. Sprawność
    ogniw (dobrych) to 15%. 150kWh. Dodajmy do tego sprawność akumulatorów,
    przekształtników i samego silnika na poiomie 66% żeby równo wychodziło.
    100kWh z m2 na rok pod warunkiem że wyłapiesz każdy promień słońca - w
    praktyce dajmy znów 66% zakładając że nie prakujesz w garażu;)
    Powierzchnia dachu 3m2.

    100*0.66*3=200kWh. 20kWh/100km _1000km_ roczenie. W idealnych

  • 79. Data: 2018-11-03 10:56:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 03 Nov 2018 09:09:27 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

> [...]
    > jabłka których brzydzą się robaki czy jeszcze gruszki niczym piersi
    > Samanthy Fox. Sądzę zatem że to dziś żaden problem wyhodować odmianę ryżu

    Glony/wodorosty i na paliwo przerabiac :-)

    J.

  • 80. Data: 2018-11-03 11:00:20
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 03 Nov 2018 10:51:49 +0100, Shrek wrote:

    > Nie jest też problemem wyliczenie że podniesie się o 75 metrów jak i 0
    > 15 cm;)

    Co będzie to przekonamy się tylko naocznie (my lub nasze wnuki). Te
    wyliczenia ekologów, choć założenia mają z pewnością słuszne, to co
    chwila się zmieniają więc ciężko mieć zaufanie. Ostatnio czytałem że
    nagle ekolodzy są zdziwieni bo okazało się że oceany pochłaniają dużo
    więcej ciepła niż wcześniej policzyli. Czas pokaże co będzie naprawdę.

    Mateusz