eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryki gorsze czy lepsze dla środowiskaRe: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Date: Sat, 3 Nov 2018 10:54:51 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 28
    Message-ID: <prjr9b$ja1$3@node1.news.atman.pl>
    References: <1981ogl34naxx$.dlg@myjk.org> <prfrgm$cuj$1@node2.news.atman.pl>
    <1a0rgfb3dmo8e$.16tl8qvltjttr$.dlg@40tude.net>
    <prhfhh$rmr$2@node2.news.atman.pl>
    <t1samxyndbn7$.16i7w1304dk1x.dlg@40tude.net>
    <prhmk2$rmr$4@node2.news.atman.pl>
    <u...@4...net>
    <prhqv4$rmr$6@node2.news.atman.pl>
    <1t4oblyfp6jbv$.5hcm5malyqnf$.dlg@40tude.net>
    <pri04s$rmr$7@node2.news.atman.pl>
    <wlxbf1rgk4h1.8yn4yekrbsuo$.dlg@40tude.net>
    <pri2qd$d6f$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <pri4fb$fal$1@node2.news.atman.pl>
    <5w1c75j7z19u.174ngbblc3m48$.dlg@40tude.net>
    <pri60m$fal$2@node2.news.atman.pl>
    <1genzlbdkjgo$.5ahl6pr327er.dlg@40tude.net>
    <prjnta$gg6$2@node1.news.atman.pl>
    <1rko084n2gvyd$.1a76pnk0vucfq.dlg@40tude.net>
    <prjqvk$ja1$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1541238891 19777 83.142.196.21 (3 Nov 2018 09:54:51 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 3 Nov 2018 09:54:51 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    In-Reply-To: <prjqvk$ja1$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642934
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 03.11.2018 o 10:49, Shrek pisze:


    Ponieważ dwa razy zjadłem "h" i wyszły kW zamiast kWh to jeszcze raz:

    ja bym się skupił raczej na tym:

    "Oczywiście same panele nie wystarczą, żeby zasilić całe auto, ale są w
    stanie zdecydowanie poprawić takie aspekty, jak spalanie, maksymalny
    dystans czy zredukować emisje."

    Przy czym są to materiały marketingowe, więc należy to jeszcze podzielić
    przez co najmniej 3.

    Stała słoneczna wynosi 1.36 kW/m2 _przed_ wejściem do atmosfery. W
    Polsce rocznie z metra kwadratowego wyciagasz jakiś 1MWh. Sprawność
    ogniw (dobrych) to 15%. 150kWh. Dodajmy do tego sprawność akumulatorów,
    przekształtników i samego silnika na poiomie 66% żeby równo wychodziło.
    100kWh z m2 na rok pod warunkiem że wyłapiesz każdy promień słońca - w
    praktyce dajmy znów 66% zakładając że nie prakujesz w garażu;)
    Powierzchnia dachu 3m2.


    100*0.66*3=200kWh. 20kWh/100km _1000km_ roczenie. W idealnych
    warunkach. Dolicz masę ogniw, akumulatorów, to że trzeba je wyprodukować
    i bulans wyjdzie w najlepszym wypadku w granicach zera, a
    prowadopodobnie ujemny. To by było na tyle jeśli chodzi o napędzanie
    samochodu ogniwami na dachu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: