-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
Date: Sat, 3 Nov 2018 10:54:51 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 28
Message-ID: <prjr9b$ja1$3@node1.news.atman.pl>
References: <1981ogl34naxx$.dlg@myjk.org> <prfrgm$cuj$1@node2.news.atman.pl>
<1a0rgfb3dmo8e$.16tl8qvltjttr$.dlg@40tude.net>
<prhfhh$rmr$2@node2.news.atman.pl>
<t1samxyndbn7$.16i7w1304dk1x.dlg@40tude.net>
<prhmk2$rmr$4@node2.news.atman.pl>
<u...@4...net>
<prhqv4$rmr$6@node2.news.atman.pl>
<1t4oblyfp6jbv$.5hcm5malyqnf$.dlg@40tude.net>
<pri04s$rmr$7@node2.news.atman.pl>
<wlxbf1rgk4h1.8yn4yekrbsuo$.dlg@40tude.net>
<pri2qd$d6f$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<pri4fb$fal$1@node2.news.atman.pl>
<5w1c75j7z19u.174ngbblc3m48$.dlg@40tude.net>
<pri60m$fal$2@node2.news.atman.pl>
<1genzlbdkjgo$.5ahl6pr327er.dlg@40tude.net>
<prjnta$gg6$2@node1.news.atman.pl>
<1rko084n2gvyd$.1a76pnk0vucfq.dlg@40tude.net>
<prjqvk$ja1$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1541238891 19777 83.142.196.21 (3 Nov 2018 09:54:51 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 3 Nov 2018 09:54:51 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
In-Reply-To: <prjqvk$ja1$1@node1.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642934
[ ukryj nagłówki ]W dniu 03.11.2018 o 10:49, Shrek pisze:
Ponieważ dwa razy zjadłem "h" i wyszły kW zamiast kWh to jeszcze raz:
ja bym się skupił raczej na tym:
"Oczywiście same panele nie wystarczą, żeby zasilić całe auto, ale są w
stanie zdecydowanie poprawić takie aspekty, jak spalanie, maksymalny
dystans czy zredukować emisje."
Przy czym są to materiały marketingowe, więc należy to jeszcze podzielić
przez co najmniej 3.
Stała słoneczna wynosi 1.36 kW/m2 _przed_ wejściem do atmosfery. W
Polsce rocznie z metra kwadratowego wyciagasz jakiś 1MWh. Sprawność
ogniw (dobrych) to 15%. 150kWh. Dodajmy do tego sprawność akumulatorów,
przekształtników i samego silnika na poiomie 66% żeby równo wychodziło.
100kWh z m2 na rok pod warunkiem że wyłapiesz każdy promień słońca - w
praktyce dajmy znów 66% zakładając że nie prakujesz w garażu;)
Powierzchnia dachu 3m2.
100*0.66*3=200kWh. 20kWh/100km _1000km_ roczenie. W idealnych
warunkach. Dolicz masę ogniw, akumulatorów, to że trzeba je wyprodukować
i bulans wyjdzie w najlepszym wypadku w granicach zera, a
prowadopodobnie ujemny. To by było na tyle jeśli chodzi o napędzanie
samochodu ogniwami na dachu.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.18 10:56 J.F.
- 03.11.18 11:00 Mateusz Viste
- 03.11.18 11:05 Shrek
- 03.11.18 11:55 J.F.
- 03.11.18 12:01 Shrek
- 03.11.18 14:24 J.F.
- 03.11.18 14:39 Shrek
- 03.11.18 15:21 Marek S
- 03.11.18 15:24 Marek S
- 03.11.18 15:38 Marek S
- 03.11.18 15:44 Shrek
- 03.11.18 15:47 Marek S
- 03.11.18 15:50 Shrek
- 03.11.18 16:02 Shrek
- 03.11.18 16:04 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=