-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
Date: Sat, 3 Nov 2018 10:54:51 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 28
Message-ID: <prjr9b$ja1$3@node1.news.atman.pl>
References: <1981ogl34naxx$.dlg@myjk.org> <prfrgm$cuj$1@node2.news.atman.pl>
<1a0rgfb3dmo8e$.16tl8qvltjttr$.dlg@40tude.net>
<prhfhh$rmr$2@node2.news.atman.pl>
<t1samxyndbn7$.16i7w1304dk1x.dlg@40tude.net>
<prhmk2$rmr$4@node2.news.atman.pl>
<u...@4...net>
<prhqv4$rmr$6@node2.news.atman.pl>
<1t4oblyfp6jbv$.5hcm5malyqnf$.dlg@40tude.net>
<pri04s$rmr$7@node2.news.atman.pl>
<wlxbf1rgk4h1.8yn4yekrbsuo$.dlg@40tude.net>
<pri2qd$d6f$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<pri4fb$fal$1@node2.news.atman.pl>
<5w1c75j7z19u.174ngbblc3m48$.dlg@40tude.net>
<pri60m$fal$2@node2.news.atman.pl>
<1genzlbdkjgo$.5ahl6pr327er.dlg@40tude.net>
<prjnta$gg6$2@node1.news.atman.pl>
<1rko084n2gvyd$.1a76pnk0vucfq.dlg@40tude.net>
<prjqvk$ja1$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1541238891 19777 83.142.196.21 (3 Nov 2018 09:54:51 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 3 Nov 2018 09:54:51 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
In-Reply-To: <prjqvk$ja1$1@node1.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642934
[ ukryj nagłówki ]W dniu 03.11.2018 o 10:49, Shrek pisze:
Ponieważ dwa razy zjadłem "h" i wyszły kW zamiast kWh to jeszcze raz:
ja bym się skupił raczej na tym:
"Oczywiście same panele nie wystarczą, żeby zasilić całe auto, ale są w
stanie zdecydowanie poprawić takie aspekty, jak spalanie, maksymalny
dystans czy zredukować emisje."
Przy czym są to materiały marketingowe, więc należy to jeszcze podzielić
przez co najmniej 3.
Stała słoneczna wynosi 1.36 kW/m2 _przed_ wejściem do atmosfery. W
Polsce rocznie z metra kwadratowego wyciagasz jakiś 1MWh. Sprawność
ogniw (dobrych) to 15%. 150kWh. Dodajmy do tego sprawność akumulatorów,
przekształtników i samego silnika na poiomie 66% żeby równo wychodziło.
100kWh z m2 na rok pod warunkiem że wyłapiesz każdy promień słońca - w
praktyce dajmy znów 66% zakładając że nie prakujesz w garażu;)
Powierzchnia dachu 3m2.
100*0.66*3=200kWh. 20kWh/100km _1000km_ roczenie. W idealnych
warunkach. Dolicz masę ogniw, akumulatorów, to że trzeba je wyprodukować
i bulans wyjdzie w najlepszym wypadku w granicach zera, a
prowadopodobnie ujemny. To by było na tyle jeśli chodzi o napędzanie
samochodu ogniwami na dachu.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.18 10:56 J.F.
- 03.11.18 11:00 Mateusz Viste
- 03.11.18 11:05 Shrek
- 03.11.18 11:55 J.F.
- 03.11.18 12:01 Shrek
- 03.11.18 14:24 J.F.
- 03.11.18 14:39 Shrek
- 03.11.18 15:21 Marek S
- 03.11.18 15:24 Marek S
- 03.11.18 15:38 Marek S
- 03.11.18 15:44 Shrek
- 03.11.18 15:47 Marek S
- 03.11.18 15:50 Shrek
- 03.11.18 16:02 Shrek
- 03.11.18 16:04 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=