  • 111. Data: 2018-11-03 19:48:48
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 03 Nov 2018 19:30:19 +0100, Shrek wrote:

    > Może na dzieńdobry kup kabelek i zobacz co w sterowniku słychać. ;)

    No to zabiłeś mi ćwieka. To ten gaz ma jakiś sterownik sam w sobie, do
    którego można się podpiąć? Do tej pory żyłem w przeświadczeniu że to
    kalkulator zarządza gazem, no bo przecież musi chyba mieszankę dostosować
    zależnie od źródła zasilania. Do kalkulatora kabelek mam, błędów żadnych
    nie wyrzuca.

    Mateusz

  • 112. Data: 2018-11-03 20:06:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > zależnie od źródła zasilania. Do kalkulatora kabelek mam, błędów żadnych

    Jeśli to sekwencyjny, to ma własny sterownik.

    Shrek

  • 113. Data: 2018-11-03 20:08:04
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 03 Nov 2018 20:06:02 +0100, Shrek wrote:

    > Jeśli to sekwencyjny, to ma własny sterownik.

    W sensie że sekwencyjna skrzynia? To nie, u mnie jest normalna, 10 biegów
    do przodu i 2 do tyłu.

    Mateusz

  • 114. Data: 2018-11-03 20:10:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W sensie że sekwencyjna skrzynia? To nie, u mnie jest normalna, 10 biegów
    > do przodu i 2 do tyłu.

    Nie gaz. Jak instalacja IV generacji, to ma własny sterownik. Ile lat ma
    ta instalacja?

    Shrek

  • 115. Data: 2018-11-03 20:31:13
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 03 Nov 2018 20:10:25 +0100, Shrek wrote:
    > Nie gaz. Jak instalacja IV generacji, to ma własny sterownik.

    To już całkiem po chińsku teraz do mnie rozmawiasz.

    > Ile lat ma ta instalacja?

    Instalacja ma tyle lat co samochód (bo fabryczna), czyli 18. Silnik 1.7 z
    pojedynczym wtryskiem (??? 21214). Jutro z ciekawości obejrzę dokładniej
    moduł gazowy w poszukiwaniu jakiegoś złącza, ale mam wątpliwości bo
    raczej bym je zauważył. No ale nigdy tego specyficznie nie szukałem, więc
    wszystko możliwe.

    Mateusz

  • 116. Data: 2018-11-03 20:34:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Instalacja ma tyle lat co samochód (bo fabryczna), czyli 18.

    Jak ma 18, to ja nie wiem. Może jeszcze śrubką reguluje się mieszanke,
    ale w takim razie twoje doświadczenia z 18 letnim LPG mają się nijak do
    nowoczesnego (czyli tak 10 letniego LPG).

    Jak nie masz bezpośredniego wtrysku benzyny, to zakładasz LPG i ma
    jeździć jak na beznynie. Jak czujesz różnice, to gazownik ma poprawić aż
    nie będziesz czuł.

    Shrek

  • 117. Data: 2018-11-03 21:22:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 03 Nov 2018 18:43:51 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > To się zgadza, też mnie zdziwiło na początku że GPL jest tak mało
    > popularny. Kiedy mieszkałem na Kaszubach to jeździłem zagazowaną Alfą
    > Romeo i żadnego mechanika to nie dziwiło. Tutaj natomiast gaz jest
    > traktowany jak jakaś egzotyka dla skrajnej biedoty. Mało stacji,

    No bo wiesz - benzyna niby drozsza niz u nas, ale zarobki znacznie
    wieksze. W efekcie beznyna na tyle tania, ze nie ma co kombinowac.

    > praktycznie brak gazowników a mechanicy jak otworzą maskę to za głowy się
    > łapią. Co kraj to obyczaj.

    Mimo powyszego - u Wlochow LPG popularne, u Holendrow tez, u Niemcow
    juz nie jest egzotyczne ...

    J.

  • 118. Data: 2018-11-03 21:28:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zanim napisales bzdure popatrzyles na mapy kontynentow ktore przecina rownik? Mogles
    nie byc na lekcji jak uczyli ze jak jest na mapie zielone to znaczy ze tam jakas
    rosliny rosna. Jak inne kolory to ze nie rosna.

  • 119. Data: 2018-11-03 21:34:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 03 Nov 2018 15:14:26 GMT, Mateusz Viste napisał(a):
> [...]

    To moja sierra jakas oszczedniejsza byla. Szczegolnie w miescie - juz
    na samym braku ssania byl duzy zysk.

    > No właśnie dokładnie na to miałem zwrócić uwagę. Też mam samochód na gaz
    > (fabrycznie), ale przed następną kontrolą raczej zlikwiduję, bo w
    > ostatecznym rozrachunku nie wychodzi jakoś niezwykle korzystnie. Gaz
    > teraz po 0.87 Eur, więc niby dużo taniej niż SP95 (1.55 Eur), ale
    > samochód gazu pali więcej bo ok. 18l/100, jest wyczuwalnie słabszy,
    > wymaga specjalnych (dodatkowych, nie tak tanich) kontroli i szybciej
    > upala świece (które, dla wersji GPL, są 5x droższe od tych zwykłych
    > benzynowych).

    Hm, to moj jezdzil na zwyklych swiecach, ktorych zreszta prawie nie
    zmienialem, bo nie widzialem potrzeby, gazu palil przepisowo - 20%
    wiecej niz benzyny w trasie, po regulacjach juz nie byl taki slabszy.

    Aczkolwiek pamietam pierwsze miesiace - jakos tak gaz podrozal, auto
    wyraznie slabsze, bagaznik zajety przez kolo - i sie tak zastanawialem
    po co mi ta zaba byla. Potem troche doregulowalem, gaz potanial i
    inwestycja okazala sie wyjatkowo udana ...

    > No i tankowanie gazu musi odbywać się na stacji, a ja z
    > reguły tankuję w domu. Przy dużych przebiegach to się pewnie może
    > opłacać, ale dla moich 6000 km rocznie to lichy interes.

    Dawniej to sie tak jakos po ~10 kkm potrafilo zwrocic, a potem juz
    tylko zysk i zysk :-)

    J.

  • 120. Data: 2018-11-03 21:47:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2018 o 21:34, J.F. pisze:

    > To moja sierra jakas oszczedniejsza byla. Szczegolnie w miescie - juz
    > na samym braku ssania byl duzy zysk.

    W mieście to jak w mieście - spali ile wlejesz. W trasie wychodzi 10 LPG
    i pewnie 8 PB (tego drugiego nie jestem pewien, ale tak powinno wyjść).

    > Dawniej to sie tak jakos po ~10 kkm potrafilo zwrocic, a potem juz
    > tylko zysk i zysk :-)

    Im droższa benzyna tym szybciej się zwraca. Po 10kkm to chyba niegdy się
    nie zwracało, ale po 20 jak najbardziej - czyli po roku, półtora jazdy
    miejskiej.

    Shrek