eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryki gorsze czy lepsze dla środowiskaRe: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Date: Fri, 2 Nov 2018 18:05:33 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 60
    Message-ID: <pri04s$rmr$7@node2.news.atman.pl>
    References: <1981ogl34naxx$.dlg@myjk.org> <prfrgm$cuj$1@node2.news.atman.pl>
    <1a0rgfb3dmo8e$.16tl8qvltjttr$.dlg@40tude.net>
    <prhfhh$rmr$2@node2.news.atman.pl>
    <t1samxyndbn7$.16i7w1304dk1x.dlg@40tude.net>
    <prhmk2$rmr$4@node2.news.atman.pl>
    <u...@4...net>
    <prhqv4$rmr$6@node2.news.atman.pl>
    <1t4oblyfp6jbv$.5hcm5malyqnf$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1541178332 28379 83.142.196.21 (2 Nov 2018 17:05:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Nov 2018 17:05:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    In-Reply-To: <1t4oblyfp6jbv$.5hcm5malyqnf$.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642872
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 02.11.2018 o 17:33, Jacek Maciejewski pisze:

    >> Ale ty twierdzisz, że elektryk jest fajniejszy od
    >> spalinki juz teraz - nie, generalnie nie jest.
    >
    > Ciekawe gdzie tak napisałem :) Co to znaczy "generalnie" to nie wiem. Z
    > pewnym trudem także łapię co to znaczy "fajny" w stosunku do samochodu
    > :)

    Pewną wskazówką o czym dyskutujemy zazwyczaj bywa tytuł watku.


    > No więc żeby było jasne, owszem pod wieloma względami jest fajniejszy.


    W ogóle fajny jest według ciebie:

    "Zapewne nie słyszałeś o rozproszonym magazynowaniu energii?
    https://www.energetyka24.com/pspa-pojazdy-elektryczn
    e-to-mobilne-magazyny-energii-czyli-rzecz-o-v2g
    https://www.energetyka24.com/vehicle2grid-czyli-jak-
    elektroauta-moga-pomoc-systemowi-energetycznemuSzero
    kie
    zastosowanie ładowania w domu znacznie zmniejszy straty na przesyle bo
    dom będzie zasilany głównie z aku samochodowego a on będzie ładowany z
    lokalnej fotowoltaiki."


    Mniej więcej tak fajny jak zajebiście czyste dizle VW. I to i to w
    praktyce nie istnieje.

    > Nie hałasuje,

    Akurat większy problem z hałasem to hałas od opon i przepływu powietrza.
    Wyjątkiem sa kretyni co muszą silnik pałować po nocy. Ale oni i tak będa
    hałasować, bo inaczej im się po prostu kutas skraca. Nie ma jakiegoś
    fundamentalnego problemu, żeby silnika nie dalo się wyciszyć do poziomu
    mało znaczącego w porównaniu z resztą hałasu wytwarzanego przez samochód.

    BTW https://spidersweb.pl/autoblog/tesla-model-3-glosnos
    c/

    > nie smrodzi dymem,

    Nowe spalinki też nie smrodzą dymem.

    > jest zrywniejszy,

    Pod warunkiem, że "zatankowany" pod korek i jedziesz do pracy lub
    marketu (ale wtedy zrywność jest taką sobie zaletą).

    > jest prostszy w
    > budowie czyli trwalszy czyli tańszy w eksploatacji.

    Jak tańszy jak droższy?

    > Ale kiedy ma być
    > używany zamiast spalinówki w kraju gdzie prąd jest z węgla to jest
    > niefajny bo pogarsza bilans emisji CO2.

    Czyli generalnie jest niefajny (poza kilkoma specyficznymi krajami)

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: