-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
Date: Thu, 1 Nov 2018 22:34:13 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 49
Message-ID: <prfrgm$cuj$1@node2.news.atman.pl>
References: <1981ogl34naxx$.dlg@myjk.org>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1541108054 13267 89.70.94.204 (1 Nov 2018 21:34:14 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Nov 2018 21:34:14 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.2.1
In-Reply-To: <1981ogl34naxx$.dlg@myjk.org>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642775
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-11-01 o 10:45, Myjk pisze:
>
> Nadal jednak są tu pewne niedociągnięcia w analizie, albowiem za podstawę
> emisji przy produkcji autor przyjął auto spalinowe tj. razem z ICE,
> skrzynią biegów czy bakiem, a potem do elektrycznego doliczył "bak" w
> postaci baterii. Porównanie nie uwzględnia także wielu innych aspektów w
> których elektryki przeważają, tj. bezpośredniego wpływu na ludzi. No ale i
> tak warto zerknąć bo wiele mitów o szkodliwości elektryków, tak chętnie
> powielanych (jak w przypadku DPFa) jest rozwiązane.
>
> https://www.youtube.com/watch?v=6RhtiPefVzM
>
Często zastanawiałem się nad tym. Zresztą parę dni temu był o tym
program na TVNie o też elektryki nie wypadły tam różowo. Patrząc na
wszystkie te spekulacje mam następujące spostrzeżenia:
- Elektryki i spalinówki produkują podobną ilość CO2. W PL, gdzie prąd
pochodzi w 80% z węgla elektryki "smrodzą" bardziej. W dodatku nigdzie
nie spotkałem się w uwzględnieniem sprawności transmisji prądu
elektrycznego do domów. Nie zdziwiłbym się, gdyby byłaby to kolejna
afera jak z dieslami i oprogramowaniem silników.
- Jeśli ograniczamy się do śladu węglowego, to również należy rozważyć
istnienie przeciwników i zwolenników globalnego ocieplenia. Dla tych
pierwszych CO2 nie ma na nic wpływu nawet przy 100% stężeniu zapewne.
Więc elektryki dla nich są górą.
- Na niepodważalny plus elektryków można wskazać brak emisji innych
cząstek niż CO2. Lub pomijalnie mały bo elektrownie mają filtry.
- Autor nie wspomina o sposobie eksploatacji akumulatorów. Np. w Tesli S
można łatwo skrócić o połowę lub więcej jej zasięg jeśli przejdziemy w
tryb sportowy. Mnóstwo energii tracone jest w postaci ciepła. W tym
trybie elektryk z grubą nawiązką smrodzi bardziej niż spalinowy.
Reasumując - uważam, że elektryki to przyszłość ale jeszcze nie w tej
chwili. Pomijam ogólną tandetę wykonania Tesli jako samochodu - bo są
inne marki, które pewnie spełnią/spełniają standardy europejskie. Trzeba
udoskonalić akumulatory. Już istnieją lepsze rozwiązania do Li-Ion lecz
są na poziomie laboratoryjnym. Nawet jeśli stanie się możliwe
uruchomienie fabryki takowych, to nie sądzę by Tesla je wykorzystała
gdyż w końcu stawiają fabrykę baterii Li-Ion, która będzie produkowała
ich więcej niż obecny świat. Powstanie więc cenowa zapora dla nowych
technologii.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 02.11.18 09:29 J.F.
- 02.11.18 09:32 Jacek Maciejewski
- 02.11.18 10:55 J.F.
- 02.11.18 11:17 Jacek Maciejewski
- 02.11.18 12:16 J.F.
- 02.11.18 12:21 Mateusz Viste
- 02.11.18 12:33 J.F.
- 02.11.18 12:42 Myjk
- 02.11.18 12:43 Myjk
- 02.11.18 12:55 Myjk
- 02.11.18 13:04 Jacek Maciejewski
- 02.11.18 13:19 Shrek
- 02.11.18 13:22 Shrek
- 02.11.18 13:45 Jacek Maciejewski
- 02.11.18 13:53 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=