-
Data: 2020-01-18 18:44:22
Temat: Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2020-01-18 o 15:28, kk pisze:
> Byłem przejechać się Twizy. Zaplanowałem sobie przejazd za granicę i z
> powrotem. Ale chciałem jechać na azymut bardziej niż po głównych
> trasach. Nie całkiem wyszło bo musiałbym przejechać po zupełnych
> wertepach. Goście na quadach mnie mijali, ale ja w końcu mógłbym na
> czymś zostać, więc zawróciłem stamtąd. I tak było zdecydowanie bardziej
> ekstremalnie niż wszystkimi innymi samochodami, których nie oszczędzałem
> jak chodzi o wybieranie różnych polnych ścieżek. Tak czy siak,
> ostatecznie pojechałem asfaltowymi. Za dużo energii nie miałem bo już
> wczoraj gdzieś byłem. No ale powinno było starczyć. Pilnowałem tylko
> kilkukilometrowego marginesu zasięgu. Jechałem normalnie, często
> +10km/h. Że pod koniec ciągle miałem +5km to pojechałem trochę naokoło,
> jakieś 3km, zahaczyłem o sklep gdzie uzupełniłem to i owo a także
> uciąłem gadkę o Twizy. Na koniec zostało 2% i nie ciągnął już dobrze. No
> ale w to dokładnie celowałem by go wycyckać dojeżdżając.
>
> Możecie to sobie porównać z szacowaniem zasięgu w spalinówkach albo z
> tym trójkołowcem, o którym tutaj kiedyś pisałem, który tylko kreskami
> pokazuje napięcie akumulatora.
Z polskiego cennika opublikowanego właśnie przez Ionity wynika, że za 1
kWh zapłacimy równe 3,5 zł. Ładując od zera do pełna Audi e-tron z
baterią o pojemności 95 kWh zostawimy na stacji 332 zł. Kilka miesięcy
temu Michał Zieliński wybrał się takim autem do Lyonu, przejeżdżając
około 300 km na pełnym ładowaniu. Przy takim zasięgu oznacza to kwotę
przekraczającą 100 zł na każde przejechane 100 km.
Dla porównania - w teście Mateusza Żuchowskiego porównywalne Audi Q7 z
trzylitrowym turbodieslem spaliło 8,4 litra oleju napędowego na 100 km.
Przy obecnych cenach paliwa daje to kwotę około 45 zł. Jazda dieslem w
trasie okazuje się więc ponad dwukrotnie tańsza niż autem elektrycznym
zasilanym na szybkich stacjach ładowania Ionity.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.01.20 00:11 Mateusz Viste
- 19.01.20 00:24 kk
- 19.01.20 00:26 kk
- 19.01.20 00:30 kk
- 19.01.20 01:54 J.F.
- 19.01.20 11:40 Mateusz Viste
- 19.01.20 12:36 T.
- 19.01.20 13:09 RadoslawF
- 19.01.20 13:49 cef
- 19.01.20 14:43 nadir
- 19.01.20 14:55 Mateusz Viste
- 19.01.20 17:10 cef
- 19.01.20 17:46 RoMan Mandziejewicz
- 19.01.20 17:50 RoMan Mandziejewicz
- 19.01.20 18:33 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-31 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=