  • Data: 2017-07-28 10:30:51
    Temat: Re: Elektryki
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 27 Jul 2017 20:17:09 +0200, J.F.

    > Ostatnio ..
    > http://grodzisknews.pl/wielu-mieszkancow-wciaz-nie-m
    a-pradu/

    Ostatnio, znaczy w zimie, kiedy to wspomniana PC by się przydała do
    grzania. 29 czerwca to taka raczej słaba zima... :P I owszem, w lato
    częściej nie ma prądu, choćby z powodu niedomagania elektrowni -- np. jak
    im wody do chłodzenia braknie -- jak to było 3 czy 4 lata temu.

    > http://www.tvn24.pl/poznan,43/ponad-220-miejscowosci
    -w-wielkopolsce-wciaz-bez-pradu,377742.html
    > Wiele nowych piecow pompy wymaga.
    > No ale to akurat najprostsze - trzeba pojechac do Castoramy, kupic
    > najtanszy agregat, a po tygodniu oddac, bo sie zepsuje :-)

    Ja tu czytam o jednym dniu. I mowa jest o miejscowościach "gdzie dostęp do
    uszkodzonych linii jest utrudniony". Tymczasem jak ktoś ma PC to i dom
    względnie energooszczędny i nawet 2 dni mu nie straszne bez ogrzewania. W
    każdym razie zamarznąć nie powinien przez ten czas. Generalnie jak ktoś
    strachliwy (jak moja żona) to jest wiele możliwości zabezpieczenia się. Ja
    planuje na wypadek braku prądu (bo żona kalesonami trzęsie) mały piecyk
    gazowy (normalnie do grzania CWU) na butle PB i do tego albo akumulatory
    albo agregat (bo i pracuję w domu, to by się energia do komputera
    przydała). Kotłowni w salonie nie robię, ba, obleśnego kopcącego komina nie
    będzie ani jednego. :P

    > Nie wiem, ale on nie z Suwalk, wiec mogli nie liczyc na -25C.
    > A moze taka na -25 dwa razy drozsza :-)

    PC dużo droższa nie będzie, ale są tacy cudacy i może takie było założenie
    od początku, że ma grzać do -10 a resztę ma uzupełniać kominkiem.

    > Chyba, ze akurat lekka zima i wegla idzie tyle co nic :-P

    Nie chodzi o rachunki roczne, bo jak to uwzględnić (tj. obsługę,
    czyszczenie, sprzątanie, dyganie z paliwem) to wyngiel wychodzi jeszcze
    słabiej. Ja pisałem o kosztach instalacji, tj. gdy do instalacji smoka
    węglowego trzeba policzyć nie tylko zakup śmierdziucha, ale także wykonanie
    komina (obróbek tegoż), kotłowni, miejsca na skład paliwa itd. To jest
    trochę jak z wentylacją grawitacyjną vs wentylacją mechaniczną. Ta druga
    wcale droższa nie jest, za to daje znacznie większy komfort i jeszcze
    oszczędności (jak rekuperację się uwzględni). Ale oczywiście jest zła, bo
    bez prądu nie działa, a WG ssie sama z siebie (pomijając lato).

    > Za to tradycyjne ostatnio lipcowe upaly przyszly juz w czerwcu.
    > A w lipcu ... dzisiaj
    > http://tvnmeteo.tvn24.pl/informacje-pogoda/prognoza,
    45/w-chorwacji-zima-w-srodku-lata-grad-jak-snieg-i-t
    ylko-11-stopni,237152,1,0.html
    > Nie zawsze czlowiek o wszystkim pomysli.
    > Ze np za 10 lat ogniwa potanieja, procenty spadna, a prad podrozeje
    > ... i ze trzeba zamowic 20kW wiecej przylacza do ladowania dwoch
    > samochodow :-P

    Ogólnie mnie to niezmiennie zastanawia -- ludzie wydają 500+ na dom, czyli
    kupę kasy, a robią to jakby kupowali rękawiczki. Czasem nad zakupem pralki
    czy innej zmywarki więcej czasu spędzają niż przed budową domu. Za cholerę
    nie mogę pojąć tego fenomenu. Ja przygotowuję dach pod kolektory, właśnie
    gdyby ew. staniały. :P Wyjście pod ładowanie elektryków w garażu też ma
    być. :>

    --
    Pozdor
    Myjk