eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaElektryka haka holowniczegoRe: Elektryka haka holowniczego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Elektryka haka holowniczego
    Date: Fri, 19 Feb 2010 15:07:25 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 39
    Message-ID: <hlm5v1$ji$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hlg5fk$sfr$1@news.onet.pl> <hlgms4$be1$1@inews.gazeta.pl>
    <hlj2rb$3o8$1@news.onet.pl> <hlj8et$16jh$1@news2.ipartners.pl>
    <hlj9mk$nqd$2@news.onet.pl> <hljb6g$jrr$1@inews.gazeta.pl>
    <hljrrf$bvl$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: akq2.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1266588449 626 83.17.20.2 (19 Feb 2010 14:07:29 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 19 Feb 2010 14:07:29 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-User: swiniak77
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:582499
    [ ukryj nagłówki ]



    > Trzeba by to sprawdzić, np. wymontowując żarówkę. Owo skomplikowanie to
    > pewnie obcięcie napięcia, jeśli faktycznie ono jest w stanie "nie
    > zapalonym". W sumie, gotowy moduł kosztuje 220 złotych.
    >
    > http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2848
    >
    > Jeśli coś takiego robić samodzielnie, wypadało by diody dać równolegle do
    > cewek, żeby nie ubić sterowania. Same przekaźniki - nie wiem: samochodowe
    > 12V wyglądają topornie, a te " z szuflady " 5A znowu jakieś delikatne :>
    > Do tego pewnie zabezpieczenie zwarciowe na zasilaniu.

    jeżeli chcesz sam robić można się pokusić o przekaźniki Relpolu, wlutować w
    płytkę i spokój, w warunkach przemysłowych działają lata,

    > Wypadało by jeszcze jakoś odłączyć czujnik parkowania.

    jeżeli robisz sam moduł to nie wydaje się skomplikowane o ile czujnik
    cofania jest zasilany z tylnej lampy, jeżeli nie - trzeba kombinować jak go
    oszukać żeby nie widział wstecznego biegu kiedy jest przyczepa,


    > Tym niemniej po przeczytaniu opisu montażu
    >
    > http://skodaczesci.pl/porady/skoda/Fabia/80

    fajny manual, można samemu spokojnie robić,

    > skłaniam się raczej do zakupu gotowego modułu, tylko nie bardzo rozumiem
    > dlaczego +12V ciągnięto aż z akumulatora.

    być może przewidzieli że np. ktoś będzie ciągnął przyczepę jednocześnie
    korzystając z zasilania z gniazda zapalniczki w bagażniku, a że w
    samochodach dość "oszczędnie" gospodaruje się przewodami w instalacjach
    elektrycznych i mogłoby to spowodować, że przewód zasilający by się stopił,
    a wówczas wiadomo, może być nieciekawie,
    brat

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: