  • Data: 2010-02-19 14:07:25
    Temat: Re: Elektryka haka holowniczego
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Trzeba by to sprawdzić, np. wymontowując żarówkę. Owo skomplikowanie to
    > pewnie obcięcie napięcia, jeśli faktycznie ono jest w stanie "nie
    > zapalonym". W sumie, gotowy moduł kosztuje 220 złotych.
    >
    > http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2848
    >
    > Jeśli coś takiego robić samodzielnie, wypadało by diody dać równolegle do
    > cewek, żeby nie ubić sterowania. Same przekaźniki - nie wiem: samochodowe
    > 12V wyglądają topornie, a te " z szuflady " 5A znowu jakieś delikatne :>
    > Do tego pewnie zabezpieczenie zwarciowe na zasilaniu.

    jeżeli chcesz sam robić można się pokusić o przekaźniki Relpolu, wlutować w
    płytkę i spokój, w warunkach przemysłowych działają lata,

    > Wypadało by jeszcze jakoś odłączyć czujnik parkowania.

    jeżeli robisz sam moduł to nie wydaje się skomplikowane o ile czujnik
    cofania jest zasilany z tylnej lampy, jeżeli nie - trzeba kombinować jak go
    oszukać żeby nie widział wstecznego biegu kiedy jest przyczepa,

    > Tym niemniej po przeczytaniu opisu montażu
    >
    > http://skodaczesci.pl/porady/skoda/Fabia/80

    fajny manual, można samemu spokojnie robić,

    > skłaniam się raczej do zakupu gotowego modułu, tylko nie bardzo rozumiem
    > dlaczego +12V ciągnięto aż z akumulatora.

    być może przewidzieli że np. ktoś będzie ciągnął przyczepę jednocześnie
    korzystając z zasilania z gniazda zapalniczki w bagażniku, a że w
    samochodach dość "oszczędnie" gospodaruje się przewodami w instalacjach
    elektrycznych i mogłoby to spowodować, że przewód zasilający by się stopił,
    a wówczas wiadomo, może być nieciekawie,
    brat