-
Data: 2010-02-19 15:59:56
Temat: Re: Elektryka haka holowniczego
Od: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> jeżeli chcesz sam robić można się pokusić o przekaźniki Relpolu, wlutować
w
> płytkę i spokój, w warunkach przemysłowych działają lata,
Zgadza się. Bardzo dobrze, po zakupie maszyny i jeszcze może rok, dwa.
Przekaźnik to przedwojenny wynalazek - dzisiaj złom.
Poza tym przemysłowe warunki są całkiem fajne sucho i ciepło.
Warunki w samochodzie - tragiczne np: mroźno i mokro.
Proszę pamiętać, aby nie dokonywać żadnych zmian w instalacji samochodu
poprzez dostawianie kolejnych styków.
Te co są trzeba by najpierw polikwidować.
Bez względu na to, czy to konektor, przekaźnik, potencjometr itp.
Ja u siebie zalutowuję wszytko co stwarza problem na stykach i w okolicy,
jak już mam lutownicę w ręku.
np.:
1. boczne kierunkowskazy
2. czujnik temperatury w chłodnicy
3. klakson
4. pompki spryskiwaczy
5. żarówki H4
...
Wszyscy, jak sądzę, producenci samochodów popełnili duży błąd w zeszłym
stuleciu i zaczęli stosować złącza i wiązki.
Każdy przewód powinien być zalutowany przy odbiorniku.
Z chęci większych zysków i szybkości montażu użyto wiązek i złączy.
Złącza są tylko pomocne przy montażu samochodu w fabryce.
Przy serwisie już nie, gdyż:
- porządny serwisant powinien przeczyścić takie złącze. Ciekawe jak to zrobi
dokładnie.
- złącza tracą sprężystość, więc trzeba by je wymienić na nowe. Tylko po co?
Dla idei, aby było tak samo źle jak zrobił producent.
- uszkodzone złącze psuje inny element np. złącze czujnika przepływu
powietrza powoduje zakłamania odczytu i komputer
steruje wtryskiem nieregularnie - samochód szarpie - niszczą się poduszki
silnika, sprzęgło, przeguby itp.
- Koszty. Często właściciel biega od fachowca do fachowca, a ten wymienia
coraz to inne elementy, doskonale ignorując złącza czujników,
lub naprawia je, ale na fakturze pojawia się :wymiana czujnika temperatury
70 zł
Czy miał ktoś kiedyś na fakturze napisane: Wymiana konektora, czujnika
temperatury 10 zł?
- lutownica kosztuje 20 zł i trudno mi sobie wyobrazić mechanika/elektryka
który nie umie się nią posługiwać.
S.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.02.10 18:42 bratPit
- 19.02.10 21:03 Sylwester Łazar
- 22.02.10 13:32 PeJot
- 22.02.10 22:06 Sylwester Łazar
- 23.02.10 14:41 Tomasz Wójtowicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=