  • Data: 2022-01-27 23:14:06
    Temat: Re: Elektryk z zasięgiem 2 km
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 27 Jan 2022 15:44:36 +0100, T.

    > No ale w Tesli po 10 latach zużycie jest rzędu kilkunastu procent. Skąd
    > taka różnica?

    Stąd, że w Leafie bateria jest chłodzona powietrzem, a w Tesli (oraz innych
    BEV) cieczą. Leaf to absurdalnie stara konstrukcja (2009 AFAIR), taką samą
    konstrukcję ma też iMiEV z 2008 (chłodzenie powietrzem, głupie BMU,
    zresztą takie samo jak w moim Outlanderze PHEV co mi pokazuje aktualnie 70%
    pojemności baterii, pomimo że prawdziwy SOH wynosi powyżej 95%) a którym
    zresztą jeździłem w sumie parę tygodni, z przerwami i opisywałem tutaj na
    grupie (w zimie też przy -10 przejeżdżał 40km ze 120 "fabrycznych).

    --
    Pozdor
    Myjk