  • 371. Data: 2017-05-20 14:17:01
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-05-20 o 13:17, Pszemol pisze:

    > Tobie się naprawdę wydaje, że w fabryce gdzie klepią blachy do Yarisa
    > bez żadnych zmian wejdziesz i zaczniesz klepać eGolfa? :-))) Dobre.

    Tobie się raczej zdaje, że z "blach" od Leopadra wytworzysz Airbus-a.
    Wtedy faktycznie jest to niebagatelne wyzwanie. Tylko jak wytłumaczysz,
    że ludzie potrafią w domowym warsztacie przerobić benzyniaka na
    elektryka za kilka, kilkanaście tysięcy złotych? I to bez tego całego
    zaplecza technicznego i logistycznego.

    > Yeah, pokaż mi te tanie chinskie samochody elektryczne.

    Mówisz, masz!
    https://www.forbes.com/sites/tychodefeijter/2016/05/
    18/10-new-electric-cars-from-china/#7747731e27ef

    > Chętnie kupię.

    No to kiedy wrzucasz na YT filmiki?

  • 372. Data: 2017-05-20 14:32:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-05-20 o 13:15, Pszemol pisze:

    > Widzę, że mamy eksperta... Idź do Nissana, do Tesli i powiedz im że nie
    > potrzebują nowych fabryk. Naucz ich gościu jak się produkuje auta
    > elektryczne. Ty przecież masz doświadczenie, sam zrobiłeś i sprzedałeś
    > milion sztuk aut elektrycznych, prawda? Troszku pokory, please...

    Nie muszę sam wyprodukować i sprzedać; pralki, lodówki, telewizora czy
    czegokolwiek innego żeby wiedzieć, że ktoś próbuje mi wmówić że jego
    technologie są hiper kosmiczne i powinienem za nie kilkukrotnie
    przepłacać. Ale jak ty lubisz ja cię doją na kasie, to twój wybór.

  • 373. Data: 2017-05-20 16:03:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "nadir" <n...@h...org> wrote in message

> [...]
    > ludzie potrafią w domowym warsztacie przerobić benzyniaka na elektryka za
    > kilka, kilkanaście tysięcy złotych? I to bez tego całego zaplecza

    Jak wytłumaczę? :-))
    Ano tak, że producent samochodów niczego nie "przerabia".
    Samochód elektryczny jest projektowany jako elektryczny od początku.

    > Mówisz, masz!
    > https://www.forbes.com/sites/tychodefeijter/2016/05/
    18/10-new-electric-cars-from-china/#7747731e27ef

    > No to kiedy wrzucasz na YT filmiki?

    Wyglądają te auta całkiem nieźle.
    Nie dziwota że się amerykańskie firmy bronią pazurami i kopytami
    przed zezwoleniem Tesli na bezpośrednią sprzedaż do końcowego
    użytkownika... bez pośrednictwa niezależnej sieci amerykańskich dealerów.
    Gdyby zezwolili Tesli to pewnie umarliby pod napływem chinskich aut! :-)

  • 374. Data: 2017-05-20 17:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Tobie się naprawdę wydaje, że w fabryce gdzie klepią blachy do Yarisa
    > bez żadnych zmian wejdziesz i zaczniesz klepać eGolfa? :-))) Dobre.

    Fabryki budowane sa w ten sposób, zeby po kilku latach bez wiekszego
    problemu mozna było zmeinic linie produkcyjna.
    taka zmiana to jest wyzwanie ale raczej logistyczne nizby z tych co to musi
    przyjsc ktos kto nie wie ze to niemozliwe..

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 375. Data: 2017-05-20 17:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Bliskie zeru. Jak sam pewnie wiesz, nie tylko warkot silnika
    > informuje przechodnia o tym że jedzie samochód: hałas
    > robią jeszcze opony, cała karoseria przepychająca się przez
    > powietrze - a to tylko efekty akustyczne. Wchodząc na drogę
    > powinieneś patrzeć w obie strony - nie ma wymówki że nie słychać.

    Ja nie dyskutuje z wielkościa tego prawdopodobienstwa tylko z jakoscia
    twojego argumentu...
    Zas co do samego argumentu - jedno jest niezaprzeczalne - ze wzgledu na
    cichsze poruszanie sie z pewnoscia łatwiej wpasc pod samochód elektryczny.
    A ze i tu i tu trzeba sie bardzo postarac to jest inna inszosc.
    Selekcja naturalna musi miec miejsce... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 376. Data: 2017-05-20 17:11:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wejdz na Alibabe to sobie wybierzesz, jest z czego. W standardzie akumulatory
    olowiowe, za dopata litowe. Kiedys przypadkowo wyskoczyly jak szukalem grzalek do
    papierosow.

  • 377. Data: 2017-05-20 17:20:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-05-2017 o 13:09, Pszemol pisze:
    > "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..

    > Bliskie zeru. Jak sam pewnie wiesz, nie tylko warkot silnika
    > informuje przechodnia o tym że jedzie samochód

    No nie wiem, jadąc rowerem polegasz jednak głównie na słuchu, żeby
    usłyszeć co się dzieje za Tobą.
    Kiedyś się zdziwiłem jakimś Yarisem jadącym na prądzie, który wyprzedził
    mnie w sposób niesygnalizowany.....

  • 378. Data: 2017-05-20 17:21:38
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-05-2017 o 14:17, nadir pisze:

> [...]
    > że ludzie potrafią w domowym warsztacie przerobić benzyniaka na
    > elektryka za kilka, kilkanaście tysięcy złotych? I to bez tego całego

    W różnicy między masową produkcją, a robieniem pojedynczej sztuki w garażu.

  • 379. Data: 2017-05-20 17:25:12
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-05-2017 o 13:18, Pszemol pisze:
    > "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Opowieści o tym, że jakiś mechanik 1/2 samochód naprawia i nie wie
    > co się zepsuło to ja między bajki wkładam.

    Możesz sobie wkładać gdzie chcesz.
    Taka jest polska rzeczywistość.
    W jednej firmie ASO w ogóle odmawia serwisowania elektryka (Opel,
    Chevrolet), a w drugiej udaje że umie to zrobić (Honda), ale skutek zerowy.

    Po co komu samochód, którego nie idzie naprawić w najbliższej okolicy?
    Nawet rozumianej jako 100 km?

    Nie miała baba kłopotu, to ma sobie kupić elektryka, a potem dziwować
    się że nie ma czym jeździć?
    Wyprodukować najłatwiej, a potem niech się martwi klient, skoro był
    głupi i kupił.

  • 380. Data: 2017-05-20 17:26:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-05-2017 o 13:19, Pszemol pisze:
    > "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    Można, za akumulator robi sieć energetyczna.
    Reszta to już tylko kwestia zakupu odpowiedniej ilości paneli, tak żeby
    wystarczyły na roczne ładowanie samochodu w garażu.