  • 281. Data: 2017-05-16 19:45:34
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:ofdbhj$g6h$...@d...me...
    "nadir" <n...@h...org> wrote in message

    >Na płatnych autostradach w USA już są tzw. "oazy" gdzie możesz
    >zjeść, napić się czasem i wyspać no i oczywiście zatankować bez
    >zjeżdzania i płacenia za wjazd ponownie.

    Cywilizacja panie ... juz ? To ile lat im to zajelo ?

    Ale moment - jak sie tam placi za przejazd ?
    Bo u nas to raczej od dystansu, we Francji i Wloszech nie
    sprawdzalem - ale wyjazd poza autostrade raczej nie bedzie byl po
    kieszeni.
    Ba - pozwoli zaoszczedzic, bo cena paliwa lepsza.
    Tylko niestety czas sie traci.

    >Żebyś się nie zdziwił - jeśli przy Twoim hotelu jest ładowarka
    >a przy hotelu konkurencji nie ma, to gdzie będą się zatrzymywać
    >na noc bogatsi goście? No pomyśl...

    A hotel to i tak spory wydatek, ba - sprawdzic jakie ma przylacze, i
    czy nie 500kW chocby.

    J.

  • 282. Data: 2017-05-16 19:55:01
    Od: p...@g...com

    Wyluzujcie, Merkel właśnie przyznaje się do porażki
    https://www.golem.de/news/elektromobilitaet-merkel-r
    echnet-nicht-mehr-mit-1-million-e-autos-bis-2020-170
    5-127840.html
    Miało być milion e-aut do 2020 a jest żałosna kicha. Przyczyny ? Technologia w
    powijakach, brak infrastruktury itp itd
    Rewolucja zostaje przesunięta na później :-)

  • 283. Data: 2017-05-16 20:14:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Nie każdy mieszka w tym mieście sexu i biznesu;) Są tacy, co
    > mieszkają w śląskim czy podkarpackim.

    Jak się nie ma co się lubi... :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 284. Data: 2017-05-16 20:35:01
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-05-07 o 22:19, Pszemol pisze:
    > Czy widzicie w Polsce to przyspieszenie w dziedzinie sprzedaży
    > elektrycznych samochodów w tym roku?
    Czy przyśpieszenie to nie wiem, ale jakieś trendy się pojawiają. Orange
    ma już jakieś pierwsze służbowe elektryki. W ilości zapewne
    jednostkowej, ale jednak.

  • 285. Data: 2017-05-16 20:38:49
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 16 May 2017 01:36:07 +0200, nadir <n...@h...org> wrote:

    >ekspresówki i autostrady gdzie na
    >odcinku ponad 100 kilometrów możesz nie uświadczyć żadnej stacji
    >benzynowej

    100 kilometrów? Na S8 między Łodzią a Wrocławiem coś otworzyli? ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 286. Data: 2017-05-16 20:41:35
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 16 May 2017 15:11:22 +0200, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> wrote:

    >A dostrzegasz różnicę w problemach? W przypadku LPG to tylko zbiornik i
    >dystrybutor.

    "Panie, tu się dociągnie kabelek i bedzie prąd" ;)

    W stolicy Polski są miejsca, gdzie nie ma kanalizacji, internet z
    kabla to marzenie. A tu czytam mrzonki o stacjach ładowania na każdym
    kroku.

  • 287. Data: 2017-05-16 20:43:38
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 16 May 2017 10:55:01 -0700 (PDT),
    p...@g...com wrote:

    >Miało być milion e-aut do 2020 a jest żałosna kicha. Przyczyny ? Technologia w
    powijakach, brak infrastruktury itp itd
    >Rewolucja zostaje przesunięta na później :-)

    Bo Merkel to cipa. U nas Morawiecki za pomocą Power Pointa przyśpieszy
    cały proces ;)

  • 288. Data: 2017-05-16 20:48:00
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 16 May 2017 11:47:44 +0200, "T." <k...@i...pl> wrote:

    >Skoda Fabia, nawet w wersji kombi - 53 tys. zł.
    >Nissan Leaf - 133 tys. To nie jest 80 tys. różnicy?

    Lepiej. Porównajmy dwa auta tego samego producenta. Nowy Nissan Micra
    - 47 tys. Nissan Leaf 133 tys. :) Poprzednia generacja Micry startuje
    od 38 tys. Nissan Note - 50 tys.

  • 289. Data: 2017-05-16 21:18:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 16 May 2017 20:38:49 +0200, w
    <j...@4...com>, j...@i...pl napisał(-a):

    > 100 kilometrów? Na S8 między Łodzią a Wrocławiem coś otworzyli? ;)

    Takie rzeczy to na S3.

  • 290. Data: 2017-05-16 21:55:59
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "T."

    > Źle liczysz... Nie rozliczaj 80tyś złotych...
    > Tylko różnicę w cenie elektryka od analogicznego benzyniaka.
    > Nikt nie obiecuje Ci przecież że elektryk będzie się miał zwrócić do za
    > darmo.
    > A więc jeśli masz w planach jeździć oboma autami 10 lat to nawet jak
    > wydasz na elektryka 17 tysiaków więcej niż na benzyniaka to Ci się opłaci.

    No przecież :-)
    Skoda Fabia, nawet w wersji kombi - 53 tys. zł.
    Nissan Leaf - 133 tys. To nie jest 80 tys. różnicy?
    Jeśli elektryki będą po 40-50 to to się może sprawdzić.
    Ps. Kiedyś dla ciekawości próbowałem sprawdzić, ile kosztuje Melex - bo
    bywają wersje całkiem strawne dla miejskiego ruchu. I niestety to jest
    tajne przez poufne. Nie ma czegoś takiego jak cena Meleksa - można tylko
    na ogłoszeniach sprawdzać. Widocznie firma ma takie ceny, że się ich
    wstydzi. A dystrybutorzy są tak poważni, że aż mają maile w domenach .wp
    albo .tlen. Ile zatem kosztuje homologowany na drogi melex?
    Nieco lepiej jest z re-voltem - za jedyne 60 tys. (bez dodatków) można
    mieć obudowany elektryczny motocykl, na który potrzebne jest prawo jazdy
    na motor. Widziałem kiedyś to z bliska - obraz nędzy i rozpaczy,
    zwłaszcza szybka z pleksi poklejona taśmą. To już Velorex 60 lat temu
    robił lepsze wrażenie...
    ---
    A propos ... widziałem dzisiaj dwa razy Twizy :-)