eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryczne samochody
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 660

  • 271. Data: 2017-05-16 11:47:44
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-05-16 o 01:02, Pszemol pisze:
    > "T." <k...@i...pl> wrote in message
    > news:5919aa71$0$5151$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> Wiesz czy zgadujesz o Renaulcie?
    >>> Bo co do Tesli to mylisz się w 100%.
    >>
    >> Wiem
    >> Wszedłem na renault.pl
    >> Najem akumulatorów do ZOE to 309 do 549 zł miesięcznie.
    >> Swego czasu Twizzy też podawało koszt najmu. Kangoo - nie wiem,
    >> "cennik w trakcie aktualizacji".
    >> Nissan - nie wiem, w cenniku nic nie ma, a konfigurator się wiesza.
    >> Swoją drogą śmieszna sprawa - jest tam na stronie opcja "sprawdź, ile
    >> zaoszczędzisz".
    >> Przy moim obecnym aucie palącym 8,5 l/100 km i jeździe 20 km dziennie
    >> w ciągu roku zaoszczędzę na paliwie prawie 1700 zł. Biorąc pod uwagę
    >> różnicę w cenie nabycia (ok. 80 tys. zł) taki elektryk "zwróci mi się"
    >> już po 47 latach... :-)
    >
    > Źle liczysz... Nie rozliczaj 80tyś złotych...
    > Tylko różnicę w cenie elektryka od analogicznego benzyniaka.
    > Nikt nie obiecuje Ci przecież że elektryk będzie się miał zwrócić do za
    > darmo.
    > A więc jeśli masz w planach jeździć oboma autami 10 lat to nawet jak
    > wydasz na elektryka 17 tysiaków więcej niż na benzyniaka to Ci się opłaci.

    No przecież :-)
    Skoda Fabia, nawet w wersji kombi - 53 tys. zł.
    Nissan Leaf - 133 tys. To nie jest 80 tys. różnicy?
    Jeśli elektryki będą po 40-50 to to się może sprawdzić.
    Ps. Kiedyś dla ciekawości próbowałem sprawdzić, ile kosztuje Melex - bo
    bywają wersje całkiem strawne dla miejskiego ruchu. I niestety to jest
    tajne przez poufne. Nie ma czegoś takiego jak cena Meleksa - można tylko
    na ogłoszeniach sprawdzać. Widocznie firma ma takie ceny, że się ich
    wstydzi. A dystrybutorzy są tak poważni, że aż mają maile w domenach .wp
    albo .tlen. Ile zatem kosztuje homologowany na drogi melex?
    Nieco lepiej jest z re-voltem - za jedyne 60 tys. (bez dodatków) można
    mieć obudowany elektryczny motocykl, na który potrzebne jest prawo jazdy
    na motor. Widziałem kiedyś to z bliska - obraz nędzy i rozpaczy,
    zwłaszcza szybka z pleksi poklejona taśmą. To już Velorex 60 lat temu
    robił lepsze wrażenie...
    T.


  • 272. Data: 2017-05-16 12:25:33
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 16 May 2017 01:36:07 +0200, w
    <591a3b67$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>, nadir <n...@h...org>
    napisał(-a):

    > Porównujesz Polskę do USA? U nas są ekspresówki i autostrady gdzie na
    > odcinku ponad 100 kilometrów możesz nie uświadczyć żadnej stacji
    > benzynowej, a tu nagle ktoś postawi ładowarki do elektryków?

    Już widzę te stacje do ładowania pracujące w sobotę na przełomie lipca i
    sierpnia. Chyba trzeba by je postawić wzdłuż autostrady. Całej.


  • 273. Data: 2017-05-16 14:04:53
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-05-16 o 12:25, r...@k...pl pisze:
    > Tue, 16 May 2017 01:36:07 +0200, w
    > <591a3b67$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>, nadir <n...@h...org>
    > napisał(-a):
    >
    >> Porównujesz Polskę do USA? U nas są ekspresówki i autostrady gdzie na
    >> odcinku ponad 100 kilometrów możesz nie uświadczyć żadnej stacji
    >> benzynowej, a tu nagle ktoś postawi ładowarki do elektryków?
    >
    > Już widzę te stacje do ładowania pracujące w sobotę na przełomie lipca i
    > sierpnia. Chyba trzeba by je postawić wzdłuż autostrady. Całej.
    >

    Pamiętam na początku lat 90. jak planowałem wyjazd, żeby po drodze była
    stacja LPG. I jakoś się to upowszechniło. Podobnie będzie z elektrykami.
    Na CNG też trochę ludzi jeździ, mimo że stacji mało. Podobnie jak stacji
    z wodorem.
    T.


  • 274. Data: 2017-05-16 14:13:45
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "T." <k...@i...pl> wrote in message
    news:591aeb15$0$5141$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2017-05-16 o 12:25, r...@k...pl pisze:
    >> Tue, 16 May 2017 01:36:07 +0200, w
    >> <591a3b67$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>, nadir <n...@h...org>
    >> napisał(-a):
    >>
    >>> Porównujesz Polskę do USA? U nas są ekspresówki i autostrady gdzie na
    >>> odcinku ponad 100 kilometrów możesz nie uświadczyć żadnej stacji
    >>> benzynowej, a tu nagle ktoś postawi ładowarki do elektryków?
    >>
    >> Już widzę te stacje do ładowania pracujące w sobotę na przełomie lipca i
    >> sierpnia. Chyba trzeba by je postawić wzdłuż autostrady. Całej.
    >>
    >
    > Pamiętam na początku lat 90. jak planowałem wyjazd, żeby po drodze była
    > stacja LPG. I jakoś się to upowszechniło. Podobnie będzie z elektrykami.
    > Na CNG też trochę ludzi jeździ, mimo że stacji mało. Podobnie jak stacji z
    > wodorem.

    Malkontentów mnóstwo :-))))


  • 275. Data: 2017-05-16 15:11:22
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 16 May 2017 14:04:53 +0200, w
    <591aeb15$0$5141$65785112@news.neostrada.pl>, "T." <k...@i...pl>
    napisał(-a):

    > Pamiętam na początku lat 90. jak planowałem wyjazd, żeby po drodze była
    > stacja LPG. I jakoś się to upowszechniło. Podobnie będzie z elektrykami.

    A dostrzegasz różnicę w problemach? W przypadku LPG to tylko zbiornik i
    dystrybutor.


  • 276. Data: 2017-05-16 15:24:48
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-05-16 o 15:11, r...@k...pl pisze:
    > Tue, 16 May 2017 14:04:53 +0200, w
    > <591aeb15$0$5141$65785112@news.neostrada.pl>, "T." <k...@i...pl>
    > napisał(-a):
    >
    >> Pamiętam na początku lat 90. jak planowałem wyjazd, żeby po drodze była
    >> stacja LPG. I jakoś się to upowszechniło. Podobnie będzie z elektrykami.
    >
    > A dostrzegasz różnicę w problemach? W przypadku LPG to tylko zbiornik i
    > dystrybutor.
    >

    Nie twierdzę, że w ciągu 5 lat nagle wszyscy zaczną jeździć elektrykami.
    Więc rozwój będzie zapewne równoległy. Większość ludzi będzie
    akumulatory ładować nocą, a ta niewielka część jadących w dalekie trasy
    z pewnością nie kupi od razu elektryka. Takie małe toczydełko to będzie
    drugie auto w rodzinie, a nie na wyjazd ze Śląska nad morze. W dodatku
    najpierw będą w to inwestować posiadacze domów/garaży, a nie mieszkańcy
    bloków. W międzyczasie usprawni się akumulatory (podejrzewam, że rozwój
    pójdzie w kondensatory), pojawiło się już ładowanie indukcyjne - np.
    Solaris już takie robi
    (http://glowny-mechanik.pl/2015/09/01/cztery-indukcy
    jnie-ladowane-autobusy-elektryczne-firmy-solaris-juz
    -kursuja-w-berlinie/),
    a VW proponuje całe parkingi z taką infrastrukturą
    (http://glowny-mechanik.pl/2015/07/16/volkswagen-wpr
    owadza-systemy-automatycznego-parkowania-i-ladowania
    -samochodow-elektrycznych/).
    Ładowarki pojawią się zapewne przy stacjach paliw, ale także knajpach
    wzdłuż dróg. I to będzie przyciągało ludzi do postoju jak jeszcze
    niedawno atrakcja w postaci WiFi w knajpie :-)
    T.


  • 277. Data: 2017-05-16 16:26:48
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-16 o 00:58, Pszemol pisze:

    >>>>> Wręcz przeciwnie: budowane będą
    >>>>> przy hotelach, restauracjach - tam gdzie jest co
    >>>>> zrobić z tymi 20-30 minutami czasu jak się już zatrzymasz
    >>>>> na ładowanie auta.
    >>>
    >>>> Już widzę jak hotelarze i restauratorzy rzucają się na przyłącza
    >>>> 1-2MW i
    >>>> więcej.
    >>>
    >>>
    >>> A kto ci powiedział, któż to inwestorem będzie?
    >>>
    >> Umowy na dostawę prądu są tak konstruowane że musisz pobrać zamówioną
    >> moc. Więc inwestorem lub jego figurantem będzie ktoś kto w tym miejscu
    >> już ma spory odbiornik mocy. Stacje paliw mają za małe zużycie energii.
    >> To będą w pierwszej kolejności hotele/motele z restauracją i
    >> knajpą w środku.
    >> Ewentualnie duże markety, ale takie stawia się w miastach a nie
    >> na trasach.
    >
    > Już dziś jest sporo hoteli w USA z tzw. "destination charger".
    > To co "niemożliwe" dla malkontentów w Polsce jest już w realu w USA.

    Jakbyś czytał teksty na które tak chętnie odpisujesz doczytał byś
    że uznałem hotele jako te mogące coś takiego uruchomić w pierwszej
    kolejności.
    Przestań dyskutować z tym co ci się wydaje a zacznij z tym co
    faktycznie napisałem.


    Pozdrawiam


  • 278. Data: 2017-05-16 18:56:00
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16-05-2017 o 00:58, Pszemol pisze:
    trasach.
    >
    > Już dziś jest sporo hoteli w USA z tzw. "destination charger".
    > To co "niemożliwe" dla malkontentów w Polsce jest już w realu w USA.

    A jest jakiś konkretny powód, dla którego o tym trujesz na polskiej grupie?
    Nie możesz iść leczyć kompleksów emigranta na amerykańską? ;-)

    Co nas obchodzi co jest w USA, a czego nie ma, gdy mówimy o polskich
    realiach?


  • 279. Data: 2017-05-16 19:27:55
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-05-16 o 00:58, Pszemol pisze:
    > "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message
    > news:ofcpf0$md4$1@node2.news.atman.pl...
    >> W dniu 2017-05-15 o 19:06, 007 pisze:
    >>
    >>>>> Wręcz przeciwnie: budowane będą
    >>>>> przy hotelach, restauracjach - tam gdzie jest co
    >>>>> zrobić z tymi 20-30 minutami czasu jak się już zatrzymasz
    >>>>> na ładowanie auta.
    >>>
    >>>> Już widzę jak hotelarze i restauratorzy rzucają się na przyłącza
    >>>> 1-2MW i
    >>>> więcej.
    >>>
    >>>
    >>> A kto ci powiedział, któż to inwestorem będzie?
    >>>
    >> Umowy na dostawę prądu są tak konstruowane że musisz pobrać zamówioną
    >> moc. Więc inwestorem lub jego figurantem będzie ktoś kto w tym miejscu
    >> już ma spory odbiornik mocy. Stacje paliw mają za małe zużycie energii.
    >> To będą w pierwszej kolejności hotele/motele z restauracją i
    >> knajpą w środku.
    >> Ewentualnie duże markety, ale takie stawia się w miastach a nie
    >> na trasach.
    >
    > Już dziś jest sporo hoteli w USA z tzw. "destination charger".
    > To co "niemożliwe" dla malkontentów w Polsce jest już w realu w USA.

    I na Księżyc latają.
    T.


  • 280. Data: 2017-05-16 19:36:44
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:9hulhctbsudbblm1dma6sb17sg49mae8o0@4ax.
    com...
    Tue, 16 May 2017 14:04:53 +0200, w "T." <k...@i...pl>
    napisał(-a):
    >> Pamiętam na początku lat 90. jak planowałem wyjazd, żeby po drodze
    >> była
    >> stacja LPG. I jakoś się to upowszechniło. Podobnie będzie z
    >> elektrykami.

    >A dostrzegasz różnicę w problemach?
    >W przypadku LPG to tylko zbiornik i dystrybutor.

    Troche wiecej.
    Auto z LPG pojedzie na benzynie, jak LPG zabraknie.
    Tankowanie trwa 5 minut, a nie godzine.

    Wiec sie troche dziwie, ze nie ulepszaja hybryd.
    Gdyby baterie starczyly na 30km i byla mozliwosc ladowania z gniazdka,
    to byc moze odpalal bym silnik tylko w trasie.
    Pod warunkiem oczywiscie, ze na parkingu pojawilo by sie gniazdko ...

    Tyle ze z drugiej strony - po co komu samochod w miescie, jesli sie
    zaparkowac nie da. Jezdzic nalezy tramwajem :-)

    J.

strony : 1 ... 20 ... 27 . [ 28 ] . 29 ... 40 ... 66


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: